Prosjekt lite penger, mye fart (Nissan 180SX)
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Det er fritt ja, så i likhet med team bjørnstad og alle andre kjører jeg med slicks. Desverre har jeg ikke råd til nye slicks i motsettning til de større gutta, så det drar unna litt tid. Men det må jeg bare finne meg i. Har en plan/forhåpning om å neste år stille med ferske dekk og en friskere motor.
Ellers kjørte jeg litt testing i går og det viser seg at hjulvinkler og dekktrykk er veldig feil. Tror nok bilen skal klare 1:33 - 1:34 med ferske dekk, korrekte innstillinger og en effekt som ikke forsvinner 1500 rpm for tidlig. Da er jeg farlig nær 1999 stcc tiden på 1:32!
Er egentlig mest fornøyd med å slå Bjørnstad Bil sine bestetider siden jeg vet hvor dyktige de er og hvor mye tid de legger ned i bilene sine. I tillegg har jeg forstått det slik at Håvard Gustad er en dreven racesjåfør.
Ellers kjørte jeg litt testing i går og det viser seg at hjulvinkler og dekktrykk er veldig feil. Tror nok bilen skal klare 1:33 - 1:34 med ferske dekk, korrekte innstillinger og en effekt som ikke forsvinner 1500 rpm for tidlig. Da er jeg farlig nær 1999 stcc tiden på 1:32!
Er egentlig mest fornøyd med å slå Bjørnstad Bil sine bestetider siden jeg vet hvor dyktige de er og hvor mye tid de legger ned i bilene sine. I tillegg har jeg forstått det slik at Håvard Gustad er en dreven racesjåfør.
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
På tide med en update her.
Alt av personlig utstyr ble kjøpt inn på slutten av sesongen som en del av planen om å kjør en GT runde eller to til neste år. Skulle opprinnelig kjøre siste runden på Våler 2010, men en siste testtur på bane resulterte i forventet motorras. Hittills har lite vært helt i orden, og neste sesong blir ikke mye bedre. Men planen er motoroverhaling, ny turbo, oppgradering av bremser, kjølesystem, M3 girkasse, mapping og fornying av utslitt coiloverkit.
I dag har ikke bilen splittere eller noen annen downforce innrettning, dette er også noe som burde sees litt på gjennom vinteren. Igjen er det et mikroskopisk budsjett som er den store bremsen på alle punkter.
Behov for sponsor? ... ja
Forøvrig resulterte siste kjøring i 2010 med ny pers på 1:34,96 før motoren sa takk for seg etter 2 år misshandling.
Alt av personlig utstyr ble kjøpt inn på slutten av sesongen som en del av planen om å kjør en GT runde eller to til neste år. Skulle opprinnelig kjøre siste runden på Våler 2010, men en siste testtur på bane resulterte i forventet motorras. Hittills har lite vært helt i orden, og neste sesong blir ikke mye bedre. Men planen er motoroverhaling, ny turbo, oppgradering av bremser, kjølesystem, M3 girkasse, mapping og fornying av utslitt coiloverkit.
I dag har ikke bilen splittere eller noen annen downforce innrettning, dette er også noe som burde sees litt på gjennom vinteren. Igjen er det et mikroskopisk budsjett som er den store bremsen på alle punkter.
Behov for sponsor? ... ja
Forøvrig resulterte siste kjøring i 2010 med ny pers på 1:34,96 før motoren sa takk for seg etter 2 år misshandling.
Last edited by Linder on 04 Dec 2010 10:03, edited 1 time in total.
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Re: Prosjekt lite penger, mye fart (Nissan 180SX)
En stund siden siste update her ser jeg. I år skal jeg kjøre 1 eller 2 løp på Rudskogen. Ser at første løp går sist i juni, det skal jeg forhåpentligvis klare.
Nytt for året er oppgraderte bremser, pedalboks, splitter foran, litt understell og mindre effekt for å klasse inn i GT3. Kommer noen bilder her etterhvert som klargjøringen skrider frem.
Blir spennende å kjøre løp. Drar nedover med lite forhåpninger, men skal gi gass fra første sekund. Kjører alltid for å vinne, uansett hva, men 20 år gammel bil med brukte dekk på ukjent bane er ikke noen vinneroppskrift i utgangspunktet. Håper å få til en eller annen form for kjøring på banen før løpstart, men vi er ikke mer seriøse enn at vi tar første løp som en morsom trening.
Nytt for året er oppgraderte bremser, pedalboks, splitter foran, litt understell og mindre effekt for å klasse inn i GT3. Kommer noen bilder her etterhvert som klargjøringen skrider frem.
Blir spennende å kjøre løp. Drar nedover med lite forhåpninger, men skal gi gass fra første sekund. Kjører alltid for å vinne, uansett hva, men 20 år gammel bil med brukte dekk på ukjent bane er ikke noen vinneroppskrift i utgangspunktet. Håper å få til en eller annen form for kjøring på banen før løpstart, men vi er ikke mer seriøse enn at vi tar første løp som en morsom trening.
Last edited by Linder on 17 Apr 2012 23:14, edited 2 times in total.
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Prosjekt lite penger, mye fart (Nissan 180SX)
Skal dra nedover som support
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Prosjekt lite penger, mye fart (Nissan 180SX)
Kjørte NM Rudskogen i juli. Det var en kjempe opplevelse jeg aldri vil glemme. Er noe spesielt med å debutere i racing, og da i NM på toppen av alt. Var spesielt å kjøre sammen med andre dyktige sjåfører. Overraskende nok var jeg eneste 2 dørs gammel japse i min klasse. Morsomt å se så variert felt.
Dro nedover med utestet bil og fikk ikke kjøre noe før selve løpet pga mangel på regndekk (en avtale gikk i dass). Startet dermed sist, 29 plass eller no, kjørte meg opp 7-8-9 plasser på de tre første rundene mens jeg forsøkte å lære banen. Midt på runde 3 når flyten og forståelse for banen begynte å kommer røk dessverre gassvaier. Ikke overraskende, men ble ikke tid til å ordne en bedre løsning før avreise. Runde 2 ble bestetid på 1:40, men vil virkelig tro det er rom for forbedring da denne ble kjørt i trafikk og uten kunnskap om bane.
Skal kjøre neste runde på Våler, også den blir debut på baneanlegget. Målet er å fullføre og lære meg bane layout. En gang må dessverre være den første.
Primitiv camp
Dyktige finner var på løpet og fotograferte.
Teknisk var meget spennende
Noen hadde imponerende rigger med seg. Komplett verksted og kjøkken
Dro nedover med utestet bil og fikk ikke kjøre noe før selve løpet pga mangel på regndekk (en avtale gikk i dass). Startet dermed sist, 29 plass eller no, kjørte meg opp 7-8-9 plasser på de tre første rundene mens jeg forsøkte å lære banen. Midt på runde 3 når flyten og forståelse for banen begynte å kommer røk dessverre gassvaier. Ikke overraskende, men ble ikke tid til å ordne en bedre løsning før avreise. Runde 2 ble bestetid på 1:40, men vil virkelig tro det er rom for forbedring da denne ble kjørt i trafikk og uten kunnskap om bane.
Skal kjøre neste runde på Våler, også den blir debut på baneanlegget. Målet er å fullføre og lære meg bane layout. En gang må dessverre være den første.
Primitiv camp
Dyktige finner var på løpet og fotograferte.
Teknisk var meget spennende
Noen hadde imponerende rigger med seg. Komplett verksted og kjøkken
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Re: Prosjekt lite penger, mye fart (Nissan 180SX)
Grattis med debut!
Ble du forbikjørt nå?
Ble du forbikjørt nå?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no