Mitt Porsche 928GT Racer prosjekt
- Ketil Olsen
- Posts: 339
- Joined: 15 Feb 2010 11:29
- Location: Gudå, Meråker
- Contact:
Mitt Porsche 928GT Racer prosjekt
Heisann folkens
Dette er en tråd med MASSE bilder, litt snikk snakk, og forhåpentligvis en del spørsmål og svar rundt min 91mod. Porsche 928GT bane racer. Planen er å stille til 2011 sesongen med en kompromissløs racer med hovedfokus på lav vekt, og holdbarhet. Kosmetikk blir det siste steget i prosjektet, så ikke bli skremt av utseende på den
OK, skal vi se........ Ja, det hele startet da jeg fikk bilen i midten av juni 2008. Da jeg ikke har garasje, men en kurant plen jeg ikke bruker besluttet jeg å parkere den der og sette opp et 3m x 6m telt over den til vinteren. Første steg var da å legge ned en pressenning for å unngå at gresset vokste oppunder bilen. Slik så det ut fra kjøkkenvinduet mitt.
Her er bilen på plass, og du HEL...IKE hvor mye arbeid som lå foran meg akkurat her !
Bilen ble kjøpt som en rimelig komplett delebil som manglet motor, radiator, eksosanlegg, og høyre dørrute. Du ser den mangler også frontrute, men den skal jeg få etter hvert av han jeg kjøpte den av.
Dvs, bilen kom uten interør, men det hadde jeg uansett måtte fjernet, så sånn sett sparte jeg en masse arbeid
Slik så den ut innvendig.
JEEEEZUZ sier jeg bare
OK, første steg unnagjort.
Så jo unektelig litt hustri ut, men dere skal etter hvert se at det ble da bedre
Bak
Fram
Etter uendelig mange timer i solsteken med varmespistol og skrape var det klart for å lakkere bilen invendig. Før det kappet jeg dog ut bagasjeromsgulvet. Bare der sparte jeg 10kg !
Hhhmmmmm....... jeg ser jo nå at det kan bli SVÆRT vanskelig å gjenfortelle denne historien Vanskelig å finne de riktige bildene og sette de sammen i kronologisk rekkefølge
OK, tror jeg bare må ta noen snarveier her altså. Bare spør om det er noe dere lurer på i forbindelse med bildene
OK, så cupèn ble OK med batteriboks flyttet framover og innenfor dempertårnene og lengst mulig inn mot senterlinjen av bilen. Bryterpanel med startknapp, tenningsbryter, og div. Aux brytere er montert. 2 stk. hovendstrømsbrytere er montert, en for meg, og en forbundet til en wire (etter hvert) for de utenfor bilen. Bensinpumpa er montert i kort avstand til der en 40L plasttank skal monteres.
Dette er en tråd med MASSE bilder, litt snikk snakk, og forhåpentligvis en del spørsmål og svar rundt min 91mod. Porsche 928GT bane racer. Planen er å stille til 2011 sesongen med en kompromissløs racer med hovedfokus på lav vekt, og holdbarhet. Kosmetikk blir det siste steget i prosjektet, så ikke bli skremt av utseende på den
OK, skal vi se........ Ja, det hele startet da jeg fikk bilen i midten av juni 2008. Da jeg ikke har garasje, men en kurant plen jeg ikke bruker besluttet jeg å parkere den der og sette opp et 3m x 6m telt over den til vinteren. Første steg var da å legge ned en pressenning for å unngå at gresset vokste oppunder bilen. Slik så det ut fra kjøkkenvinduet mitt.
Her er bilen på plass, og du HEL...IKE hvor mye arbeid som lå foran meg akkurat her !
Bilen ble kjøpt som en rimelig komplett delebil som manglet motor, radiator, eksosanlegg, og høyre dørrute. Du ser den mangler også frontrute, men den skal jeg få etter hvert av han jeg kjøpte den av.
Dvs, bilen kom uten interør, men det hadde jeg uansett måtte fjernet, så sånn sett sparte jeg en masse arbeid
Slik så den ut innvendig.
JEEEEZUZ sier jeg bare
OK, første steg unnagjort.
Så jo unektelig litt hustri ut, men dere skal etter hvert se at det ble da bedre
Bak
Fram
Etter uendelig mange timer i solsteken med varmespistol og skrape var det klart for å lakkere bilen invendig. Før det kappet jeg dog ut bagasjeromsgulvet. Bare der sparte jeg 10kg !
Hhhmmmmm....... jeg ser jo nå at det kan bli SVÆRT vanskelig å gjenfortelle denne historien Vanskelig å finne de riktige bildene og sette de sammen i kronologisk rekkefølge
OK, tror jeg bare må ta noen snarveier her altså. Bare spør om det er noe dere lurer på i forbindelse med bildene
OK, så cupèn ble OK med batteriboks flyttet framover og innenfor dempertårnene og lengst mulig inn mot senterlinjen av bilen. Bryterpanel med startknapp, tenningsbryter, og div. Aux brytere er montert. 2 stk. hovendstrømsbrytere er montert, en for meg, og en forbundet til en wire (etter hvert) for de utenfor bilen. Bensinpumpa er montert i kort avstand til der en 40L plasttank skal monteres.
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
- Ketil Olsen
- Posts: 339
- Joined: 15 Feb 2010 11:29
- Location: Gudå, Meråker
- Contact:
Karosseri:
Dette er hullet der hovedlysene ligger i når de ikke er i bruk. Planen min er å lede den lufta som "roter seg inn" der inn gjennom hullet etter ABS-pumpa, og inn i motorromet i håp om at tempen der vil bli litt lavere.
For å øke utluftingen oppunder panseret har jeg montert disse.
Et forsøk på å skape Ram Air effekt på innsugsluften har jeg laget et scoop i panseret. Dette var første steg.
Steg.2
Første versjon. Har etter dette bildet ble tatt utvidet scoopet i lengderetningen for å skape en større åpning sett forfra.
Versjon 2
OK, neste oppgave var montering av luftinntak til kjøling av frambremsene.
3" slange provisorisk montert til spindelen
For å spare vekt kappet jeg ut lyktehusene til baklyktene, monterte noen superlette lamper for bremselyspærer, og monterte "grillnetting" I tillegg vises de forhøyde "pylon`ene" til vingen. Øket med 8 cm i framkant, og 9cm i bakkant ved hjelp av Dyvinicell.
Den nye plasseringen av vingen gjør at luften som går rundt den er mindre turbulent, og den økte angrepsvinkelen gjør at den (teoretisk i hvert fall) skal øke sin effekt. Den original plasseringen gjør at løftet reduseres fra 147kg @ 140mph til 49kg @ 140mph. Håpet er derfor at den nå kanskje skal gi noen kg. downforce
Eksos`n var faktisk noe av det første jeg begynte med, og for å VIRKELIG gjøre ting i FEIL rekkefølge startet jeg med slutten
Støtfangerbjelken ble perforert med 10stk. 70mm hull som sparte hele 1.2kg ! 4 stk 2.5" som går over til 2stk. 3" ender tror jeg skal låte sånn passe gromt
Dette er hullet der hovedlysene ligger i når de ikke er i bruk. Planen min er å lede den lufta som "roter seg inn" der inn gjennom hullet etter ABS-pumpa, og inn i motorromet i håp om at tempen der vil bli litt lavere.
For å øke utluftingen oppunder panseret har jeg montert disse.
Et forsøk på å skape Ram Air effekt på innsugsluften har jeg laget et scoop i panseret. Dette var første steg.
Steg.2
Første versjon. Har etter dette bildet ble tatt utvidet scoopet i lengderetningen for å skape en større åpning sett forfra.
Versjon 2
OK, neste oppgave var montering av luftinntak til kjøling av frambremsene.
3" slange provisorisk montert til spindelen
For å spare vekt kappet jeg ut lyktehusene til baklyktene, monterte noen superlette lamper for bremselyspærer, og monterte "grillnetting" I tillegg vises de forhøyde "pylon`ene" til vingen. Øket med 8 cm i framkant, og 9cm i bakkant ved hjelp av Dyvinicell.
Den nye plasseringen av vingen gjør at luften som går rundt den er mindre turbulent, og den økte angrepsvinkelen gjør at den (teoretisk i hvert fall) skal øke sin effekt. Den original plasseringen gjør at løftet reduseres fra 147kg @ 140mph til 49kg @ 140mph. Håpet er derfor at den nå kanskje skal gi noen kg. downforce
Eksos`n var faktisk noe av det første jeg begynte med, og for å VIRKELIG gjøre ting i FEIL rekkefølge startet jeg med slutten
Støtfangerbjelken ble perforert med 10stk. 70mm hull som sparte hele 1.2kg ! 4 stk 2.5" som går over til 2stk. 3" ender tror jeg skal låte sånn passe gromt
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
- Ketil Olsen
- Posts: 339
- Joined: 15 Feb 2010 11:29
- Location: Gudå, Meråker
- Contact:
Letting:
Jeg har fått mange kommentarre for dette på Porsche Club Norge forumet, så bare fyr løs dere også
Bjelken som radiatoren ligger på.
Etter å ha fjernet dette
Ser det slik ut.
Hovedlyktbrakett.
Borte !!
Div. braketter.
Div. 32mm hull, og en stor bit av chassis fjernet for å lede luft inn til motorromet. Hullene på toppen var en ren bonus
I tillegg til dette har jeg som dere kanskje så på interiørbildene kappet ut dørbladene på innsiden. De veide ca. 1.2 kg pr.stk da dørene er av alu. på en 928. I tillegg til dørene er panser, og framskjermer i alu.
I tillegg til å kappe hull i bilen har jeg fjernet alt av asfaltmatter innvending, fjernet det meste av tektyl og guffe fra fronten av chassis, og bare i framskjermene fikk jeg fjernet 1 kg pr. skjerm ! Tipper vi snakker om en total på rundt 20kg. til sammen.
Jeg har fått mange kommentarre for dette på Porsche Club Norge forumet, så bare fyr løs dere også
Bjelken som radiatoren ligger på.
Etter å ha fjernet dette
Ser det slik ut.
Hovedlyktbrakett.
Borte !!
Div. braketter.
Div. 32mm hull, og en stor bit av chassis fjernet for å lede luft inn til motorromet. Hullene på toppen var en ren bonus
I tillegg til dette har jeg som dere kanskje så på interiørbildene kappet ut dørbladene på innsiden. De veide ca. 1.2 kg pr.stk da dørene er av alu. på en 928. I tillegg til dørene er panser, og framskjermer i alu.
I tillegg til å kappe hull i bilen har jeg fjernet alt av asfaltmatter innvending, fjernet det meste av tektyl og guffe fra fronten av chassis, og bare i framskjermene fikk jeg fjernet 1 kg pr. skjerm ! Tipper vi snakker om en total på rundt 20kg. til sammen.
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
- Ketil Olsen
- Posts: 339
- Joined: 15 Feb 2010 11:29
- Location: Gudå, Meråker
- Contact:
Bremser:
Som dere så på de første bildene så de litt hustrie ut. Jeg har glassblåst caliperne, glassblåst skivene, hullborret skivene, og lakkert caliperne bak. Mangler å lakkere fram caliperne, men slik ser det så langt ut.
Calipere bak klare for lakkering.
Etter ca. 5 strøk lakk
Ferdig lakkert.
Dette er lakken jeg brukte.
Bakskive og caliper.
Framskive og ulakkert caliper. Her vises det godt at jeg må finne en bedre løsning på innfestingen av kjøleslangen
Slik planlegger jeg å legge bremserørene. Dette er venstre hjulbue fram
Ut til caliperne skal jeg montere Goodridge stålomspunnede slanger. Bilder av det følger litt utgjennom våren
Som dere så på de første bildene så de litt hustrie ut. Jeg har glassblåst caliperne, glassblåst skivene, hullborret skivene, og lakkert caliperne bak. Mangler å lakkere fram caliperne, men slik ser det så langt ut.
Calipere bak klare for lakkering.
Etter ca. 5 strøk lakk
Ferdig lakkert.
Dette er lakken jeg brukte.
Bakskive og caliper.
Framskive og ulakkert caliper. Her vises det godt at jeg må finne en bedre løsning på innfestingen av kjøleslangen
Slik planlegger jeg å legge bremserørene. Dette er venstre hjulbue fram
Ut til caliperne skal jeg montere Goodridge stålomspunnede slanger. Bilder av det følger litt utgjennom våren
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
- Ketil Olsen
- Posts: 339
- Joined: 15 Feb 2010 11:29
- Location: Gudå, Meråker
- Contact:
Elektrisk:
Jeg planlegger å bruke DTA S80 PRO datasprut, og har derfor røsket ut HELE det elektrisk anlegger
Jeg skal lage et instrumentpanel av en 2mm alu.plate, og lagde en mal for å se hor liten jeg kunne lage den, og fortsatt ha en mulighet til å lese av instrumentene gjennom rattet.
Jeg har tenkt å ha følgende instrumenter:
1 stk. 3 3/8" turteller
1 stk. 2 1/8" oljetemp
1 stk. 2 1/8" oljetrykk
1 stk. 2 1/8" vanntemp
1 stk. 2 1/8" bensintrykk
I tillegg skal jeg ha skift light, pluss varsel lampe for alle de 4 småe instrumentene. Når disse skal lyse programmerer jeg i softwaren for DTA`n
Batteriboks
Hovedstrømsbrytere.
Denne er det meningen jeg skal nå fastspent i setet.
Denne skal forbindes til en wire og håndtak ved frontruten på sjåførsiden.
Her vises bryterboksen. Hullene var det meningen jeg skulle montere automatsikringer i, men det ble dessverre ikke plass til de (fant jeg ut ETTER jeg hadde borret alle ) Ja jeg har montert 2 på dette bildet, men med 20 stk. ++ kabler i boksen blir det rett og slett ikke plass.
Besinpumpe montert nære det originale hullet i rammen som slangen til motoren skal gå i. Returslangen vil komme opp litt framfor pumpa.
Jeg planlegger å bruke DTA S80 PRO datasprut, og har derfor røsket ut HELE det elektrisk anlegger
Jeg skal lage et instrumentpanel av en 2mm alu.plate, og lagde en mal for å se hor liten jeg kunne lage den, og fortsatt ha en mulighet til å lese av instrumentene gjennom rattet.
Jeg har tenkt å ha følgende instrumenter:
1 stk. 3 3/8" turteller
1 stk. 2 1/8" oljetemp
1 stk. 2 1/8" oljetrykk
1 stk. 2 1/8" vanntemp
1 stk. 2 1/8" bensintrykk
I tillegg skal jeg ha skift light, pluss varsel lampe for alle de 4 småe instrumentene. Når disse skal lyse programmerer jeg i softwaren for DTA`n
Batteriboks
Hovedstrømsbrytere.
Denne er det meningen jeg skal nå fastspent i setet.
Denne skal forbindes til en wire og håndtak ved frontruten på sjåførsiden.
Her vises bryterboksen. Hullene var det meningen jeg skulle montere automatsikringer i, men det ble dessverre ikke plass til de (fant jeg ut ETTER jeg hadde borret alle ) Ja jeg har montert 2 på dette bildet, men med 20 stk. ++ kabler i boksen blir det rett og slett ikke plass.
Besinpumpe montert nære det originale hullet i rammen som slangen til motoren skal gå i. Returslangen vil komme opp litt framfor pumpa.
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
- Ketil Olsen
- Posts: 339
- Joined: 15 Feb 2010 11:29
- Location: Gudå, Meråker
- Contact:
Så var det teltet da
2600,- fra Telt & Fritid i Sandefjord, lyst og trivelig, og passet meg utmerket.
Teltet funket bra til og med da det begynte å bli mange blå grader på utsiden, men jeg måtte selvfølgelig følge med å fjerne snøen fra taket.
Men utpå vårparten da snøen smeltet som værst ble det hengende SVÆRE flak utfor kanten på taket. Jeg forsøkte hva jeg kunne å fjerne snøen etter hvert, men en dag sa det BRAAAAAK
Det var jo noe DRIT da, men det skulle ikke stoppe der skjønner dere
Jeg var hjemme på besøk til familien i Trondheim i jula 2009, og i løpet av den tiden hadde det snødd såpass at dette var synet som møtte meg
Etter en runde med vinkelsliperen så det slik ut.
Merksnodig ser det ut som bilen har berget utrolig bra, og slik står den nå i påvente av vår og bedre tider.
Yes, dette er det siste bildet jeg har tatt av bilen så nå er dere oppdaterte på prosjekt 928 racer
Planen framover nå er å gjøre bilen rullbar for transport til et skikkelig lokale. Hvis noen av dere vet om en plass til min kjære hagedronning så SKRIK ut !! Jeg må selvfølgelig vente til snøen har smeltet en del, men du vet det skader ikke å starte letingen i god tid. Etter den har kommet seg tilbake på hjulene skal jeg gjøre den ferdig invendig. Komplett Rally bur skal sveises inn, og lakkeres matt sort. Videre skal det elektrisk anlegget kobles ferdig med en rele/sikringsboks som jeg skal montere på torpedo`n på passasjersiden. Når buret er ferdig skal jeg montere inn 2 stk. OMP WRC stoler med OMP 3" 4 punkt-belter.
Når det er gjort er det på tide å skaffe seg motor. Det skal være en helt standard S4 motor. Det er en 5L V8 med 32 ventiler og 320hk/410nm. Med en coil pr.sylinder, grenrør, 3" fra kolektorene på grenrørene og inn i en X-pipe, dobbel 3" inn i hver sin ovale potte, under girboks traversen og inn i 2 ovale 3" potter til, og til slutt ut av de 4 2.5" rørendene Denne oppskriften mener "de lerde" skal gi ca. 370-380hk/450-460nm.
Jeg håper på en løpsvekt med full tank og en slanket versjon av meg skal havne på rundt 1300kg. Det skal bli UTROLIG spennende å se hvor nerme målet jeg kommer
Vel, takk for at du har lest/sett så langt, og jeg håper du/dere vil følge med utover våren og sommeren når ting begynner å røre seg igjen. Akkurat nå er prosjektet mitt bokstavelig talt lagt på is mens jeg jobber med 3 andres prosjekter. Deriblandt en Porsche 924 Carrera GTS replica Track Day Weapon, en ombygging av en Porsche 3.6L 911 motor til 3.8L med individuelle gasspjell og DTA S80 PRO datasprut, og en 928 S4.
Stay tuned
2600,- fra Telt & Fritid i Sandefjord, lyst og trivelig, og passet meg utmerket.
Teltet funket bra til og med da det begynte å bli mange blå grader på utsiden, men jeg måtte selvfølgelig følge med å fjerne snøen fra taket.
Men utpå vårparten da snøen smeltet som værst ble det hengende SVÆRE flak utfor kanten på taket. Jeg forsøkte hva jeg kunne å fjerne snøen etter hvert, men en dag sa det BRAAAAAK
Det var jo noe DRIT da, men det skulle ikke stoppe der skjønner dere
Jeg var hjemme på besøk til familien i Trondheim i jula 2009, og i løpet av den tiden hadde det snødd såpass at dette var synet som møtte meg
Etter en runde med vinkelsliperen så det slik ut.
Merksnodig ser det ut som bilen har berget utrolig bra, og slik står den nå i påvente av vår og bedre tider.
Yes, dette er det siste bildet jeg har tatt av bilen så nå er dere oppdaterte på prosjekt 928 racer
Planen framover nå er å gjøre bilen rullbar for transport til et skikkelig lokale. Hvis noen av dere vet om en plass til min kjære hagedronning så SKRIK ut !! Jeg må selvfølgelig vente til snøen har smeltet en del, men du vet det skader ikke å starte letingen i god tid. Etter den har kommet seg tilbake på hjulene skal jeg gjøre den ferdig invendig. Komplett Rally bur skal sveises inn, og lakkeres matt sort. Videre skal det elektrisk anlegget kobles ferdig med en rele/sikringsboks som jeg skal montere på torpedo`n på passasjersiden. Når buret er ferdig skal jeg montere inn 2 stk. OMP WRC stoler med OMP 3" 4 punkt-belter.
Når det er gjort er det på tide å skaffe seg motor. Det skal være en helt standard S4 motor. Det er en 5L V8 med 32 ventiler og 320hk/410nm. Med en coil pr.sylinder, grenrør, 3" fra kolektorene på grenrørene og inn i en X-pipe, dobbel 3" inn i hver sin ovale potte, under girboks traversen og inn i 2 ovale 3" potter til, og til slutt ut av de 4 2.5" rørendene Denne oppskriften mener "de lerde" skal gi ca. 370-380hk/450-460nm.
Jeg håper på en løpsvekt med full tank og en slanket versjon av meg skal havne på rundt 1300kg. Det skal bli UTROLIG spennende å se hvor nerme målet jeg kommer
Vel, takk for at du har lest/sett så langt, og jeg håper du/dere vil følge med utover våren og sommeren når ting begynner å røre seg igjen. Akkurat nå er prosjektet mitt bokstavelig talt lagt på is mens jeg jobber med 3 andres prosjekter. Deriblandt en Porsche 924 Carrera GTS replica Track Day Weapon, en ombygging av en Porsche 3.6L 911 motor til 3.8L med individuelle gasspjell og DTA S80 PRO datasprut, og en 928 S4.
Stay tuned
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
- Ketil Olsen
- Posts: 339
- Joined: 15 Feb 2010 11:29
- Location: Gudå, Meråker
- Contact:
Re: .
Halla !Porsch79 wrote:Hei hei Ketil
Hvem er du
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
- Sigurd Aannestad
- Posts: 29
- Joined: 06 Feb 2008 18:38
- Location: Lier
928 prosjekt
Ketil, jeg blir helt satt ut av prosjektet ditt. Du fortjener en pris for de utrolige evnene dine og den syke tålmodigheten din. Når råskinnet blir ferdig vil jeg påstå at du er en av de som fortjener mest å kose deg på banen!
Det umulige tar bare litt lenger tid
Det umulige tar bare litt lenger tid
Hilsen Sigurd Aannestad
Medlem: 3885
3.2 carrera
320i E30
Medlem: 3885
3.2 carrera
320i E30
-
- Posts: 67
- Joined: 02 Apr 2004 21:15
- Location: Ås
Artig at noen bygger 928. Den fineste Droschen etter min mening. Har hørt flere av Porsche "Guttene" sammenlikne doningene sine med Sveitsiske Urverk. Du kan i alle fall si du har en Swiss Cheese Car.
http://alex62.typepad.com/.a/6a00d8341c ... m/GTracern
http://alex62.typepad.com/.a/6a00d8341c ... m/GTracern
It ain't over before the fat lady sings!
-
- Posts: 67
- Joined: 02 Apr 2004 21:15
- Location: Ås
- Ketil Olsen
- Posts: 339
- Joined: 15 Feb 2010 11:29
- Location: Gudå, Meråker
- Contact:
Halla Sigurd
Takk for gode ord Tror ikke jeg er noen trollmann med biler, men jeg har da lært litt oppgjennom årene jeg har skrudd så.....
Jeg kan ikke uttale meg om andres gleder, men jeg vet at når min er ferdig vil det ta LAAANG tid før det går opp for meg at jeg har en kjørbar racerbil
Hei Tom
Så rimelig skjør ut den doningen der ja. Jeg har heldigvis ikke tatt`n så langt ut med min
Er det din Corvette på profilbildet dittTom ?
Takk for gode ord Tror ikke jeg er noen trollmann med biler, men jeg har da lært litt oppgjennom årene jeg har skrudd så.....
Jeg kan ikke uttale meg om andres gleder, men jeg vet at når min er ferdig vil det ta LAAANG tid før det går opp for meg at jeg har en kjørbar racerbil
Hei Tom
Så rimelig skjør ut den doningen der ja. Jeg har heldigvis ikke tatt`n så langt ut med min
Er det din Corvette på profilbildet dittTom ?
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
-
- Posts: 67
- Joined: 02 Apr 2004 21:15
- Location: Ås
Ja bildet er tatt av Amcar Fotograf Ole Dalbye Kristensen. Du kjenner sikkert igjen S'ene på Skogen. Har faktisk børstet støvet av Corvetten. Har hørt det kommer mange Porscher i GT til Året.
Skal primert kjøre 71 Mini Cooper S i Historisk til Året men hvem vet...
På bildet nedefor veier Corvetten 900 kg. Håper på under 1100 kg m/fører 700hk/800NM blir spennende.
Roadsportbilen fra 2004-2007veide 1370 kg og hadde ca 500+ hk
lover å ikke vise flere Corvette bilder på tråden din. Hilsen Tom.
Skal primert kjøre 71 Mini Cooper S i Historisk til Året men hvem vet...
På bildet nedefor veier Corvetten 900 kg. Håper på under 1100 kg m/fører 700hk/800NM blir spennende.
Roadsportbilen fra 2004-2007veide 1370 kg og hadde ca 500+ hk
lover å ikke vise flere Corvette bilder på tråden din. Hilsen Tom.
It ain't over before the fat lady sings!
- Ketil Olsen
- Posts: 339
- Joined: 15 Feb 2010 11:29
- Location: Gudå, Meråker
- Contact:
Heisann Sjobing
Å bygge selv er mer enn halve morroa for meg i hvert fall. Og det er en utrolig fin måte å bli kjent med bilen på slik at feil søking blir VESENTLIG lettere.
Hei Tom
Så det er din ja, DRITfel ass !! 1100kg/700HK bør være en HEFTIG kombinasjon Fy Flate !!!
Du må gjerne poste flere bilder fordi jeg digger Corvette, og de er veldig sammenlignbare med 928
Å bygge selv er mer enn halve morroa for meg i hvert fall. Og det er en utrolig fin måte å bli kjent med bilen på slik at feil søking blir VESENTLIG lettere.
Hei Tom
Så det er din ja, DRITfel ass !! 1100kg/700HK bør være en HEFTIG kombinasjon Fy Flate !!!
Du må gjerne poste flere bilder fordi jeg digger Corvette, og de er veldig sammenlignbare med 928
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen
Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt
*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***