Austin Seven 1936 - "pre-Lotus"

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Austin Seven 1936 - "pre-Lotus"

Post by b-havers »

Dette skal ikke bli en tråd om en 'nesten veteranbil', (iflg FIVA er en 'veteranbil' produsert før 1/1/1920) men et direkte rettet 'faglig' spørsmål.

De første Lotus'ene var jo vesentlig ombygde Austin Sevens - så da må jeg jo ha en slik i 'samlingen'.

Radiatoren på denne bilen har to bolter i bunn, som går ned i noen hull på rammevangen, for å skrus fast på undersiden.

Den ene bolten er løsnet og falt ut - og etterlatt seg et hull hvor vannet renner fort ut...

Jeg har forsøkt å lodde inn en ny bolt, men ikke overraskende løsner den såfort det legges press på den.

Er det noen som har forslag til en varig måte å feste en ny bolt der - og i tillegg få det vanntett?
Tror godset er kobber...
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Lars P
Posts: 55
Joined: 19 Nov 2009 22:04
Location: Jessheim

Post by Lars P »

Hei, regner med att du har brukt Slaglodd eller Sølvlodd, og det bør jo holde, men radiatoren må ikke vere stumt montert. Prøv med fjerer på oversiden av mutteren,eller mellom radiatoren og annlegget for denne hvis det er plass. Mange 20-30talls biler har dette for og hindre sprekkdannelse.
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Jeg gav opp - og leverte den til radiatorservice i Oslo. Så kan de se om de får det til...
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Post Reply