Page 2 of 3

Posted: 21 Oct 2009 14:31
by Anders Gullstein
Ja mulig, kunne vært morro å prøve ut ringen med den. Tror den trenger lette gir opp Bergverk ja, så kanskje ikke så dumt. Må bare lette litt på gassen bortover Flügplatz og ned Foxruhe for å ungå for mye ventilflyt.

Posted: 08 Nov 2009 22:25
by lonestar
Anders Gullstein wrote:
QuaTTro wrote:OZ Racing Ultraleggera Black :D
Stemmer, tror de kommer fra Renault Clio Cup eller noe, da det står Renault F1 på senterkoppen.
Felgene er en spesialutgave som ble laget for å feire at Renault vant F1 mesterskapet ;) Har klistermerkene som hører til liggende fortsatt.

Posted: 14 Nov 2009 14:00
by Anders Gullstein
Åja, good to know. Ikke dumt valg av hjul :wink:

Lurer på tr.heimstur med den til uka, så da kommer den på gamle trakter igjen :) Har ikke tatt noe langturer med den ennå

Posted: 25 Dec 2009 09:30
by vtec
Anders Gullstein wrote:Kunne dog tenkt meg litt mer stabilt turtall på tomgang i tiden fra kald til varm motor.
Spyl kjølesystemet, bytt frostvæske, og rens tempfølerne.

Posted: 11 Jan 2010 04:44
by Anders Gullstein
Åja, vært borti noe liknende på din bil eller?

Er modifisert ECU på denne, så trodde det var det som var årsaken. Frostvæske ser okei ut, men mulig en føler er møkkete. Når motor har fått driftstemp, så går den normalt igjen.

Posted: 11 Jan 2010 22:17
by lonestar
Anders Gullstein wrote:Åja, vært borti noe liknende på din bil eller?

Er modifisert ECU på denne, så trodde det var det som var årsaken. Frostvæske ser okei ut, men mulig en føler er møkkete. Når motor har fått driftstemp, så går den normalt igjen.
Den fikk ugjevn tomgang etter at jeg monterte den oppgraderte kammen/tunet den på dyno. Den er jo endel mere aggresiv enn den orginale. Før den ble byttet var den helt fin.

Posted: 12 Jan 2010 00:06
by Anders Gullstein
Ja, regna med kammen var skyld i det, for kjølesystemet ser ut til å være i orden. Men den går fint etter en stund, så da er det til å leve med.

Ser Fujitsubo har en litt mer dempet variant eksossystem til denne bilen, tror du det er nødvendig å få satt den på dyno for å finjustere etter en eventuell montering av det?

honda

Posted: 12 Jan 2010 00:48
by roy hansen
Hei
har en delebil stående av samme type, gis bort til førstemann som henter den. er tysk, men har papirene på den. står i Ås.
Er en 1343 kubikk iflg. vognkort 1994 modell
Ikke meningen å kuppe tråden så ikke svar her, ring isteden.

Mob 900 94 503

mvh Roy

Re: honda

Posted: 12 Jan 2010 09:00
by Morten H
roy hansen wrote:Hei
har en delebil stående av samme type, gis bort til førstemann som henter den. er tysk, men har papirene på den. står i Ås

Mob 900 94 503

mvh Roy
Med ESI motor ?
I så fall så hadde det vært morro å bygd en Gardemoen Drag Racing bil av den :twisted:

Re: honda

Posted: 12 Jan 2010 18:25
by lonestar
Morten H wrote:
roy hansen wrote:Hei
har en delebil stående av samme type, gis bort til førstemann som henter den. er tysk, men har papirene på den. står i Ås

Mob 900 94 503

mvh Roy
Med ESI motor ?
I så fall så hadde det vært morro å bygd en Gardemoen Drag Racing bil av den :twisted:
En Esi er 1595cc så det er nok ikke det han har....

Posted: 14 Jan 2010 01:27
by Anders Gullstein
Er nok sikkert en DX. Trenger dessverre ikke noe deler fra den. Skulle hatt noen få interiørdeler, men de kan en skaffe på nett ser jeg.

Posted: 14 Jan 2010 09:40
by vtec
Anders Gullstein wrote:Åja, vært borti noe liknende på din bil eller?
Preluden led av alvorlig hikke ei stund her. Feilsøkte ganske lenge før jeg fant problemkilden...

Da jeg kjøpte bilen var radiatoren lekk. Tidligere eier hadde tydeligvis prøvd både kanel og div lurium, for kjølevæska var brun. Jeg bytta både radiator og væske like etter innkjøp, og tenkte ikke mer over dette.

Men da feilsøk etter den ustabile tomgangen hadde pågått en stund, begynte jeg å tenke på dette igjen. Og kjølevæska var atter en gang brun... Altså lå det såpass med lurium igjen i kanalene at både termostat og tempfølere ikke hadde stabil avlesing.

Bytta kjølevæske to ganger til, med systemrens og spyling mellom hver gang. Nå holder væska grei farge, og tomgangsproblemet er borte.

Moralen er at lekkasjer bør fikses uten bruk av lurium.

Men hos deg er det nok kammene, så beklager avsporingen.

Posted: 14 Jan 2010 12:39
by Anders Gullstein
Hadde lekasje på MR2´n en gang og da får den slike symtomer som det der, men greit tips å ha i bakhodet om det skulle bli noe ymse en gang :wink:

Posted: 14 Jan 2010 15:00
by lonestar
Anders Gullstein wrote:Ja, regna med kammen var skyld i det, for kjølesystemet ser ut til å være i orden. Men den går fint etter en stund, så da er det til å leve med.

Ser Fujitsubo har en litt mer dempet variant eksossystem til denne bilen, tror du det er nødvendig å få satt den på dyno for å finjustere etter en eventuell montering av det?
Så lenge det har samme størrelse så er det vel lite å hente på tuning, men det kan være greit å sjekke AF etterpå for å være sikker.

Posted: 15 Jan 2010 00:25
by Anders Gullstein
Ja sant, er det en rask affære eller?

De ledningene som er på den "VTi" konsollen under radioen, er de bare å klippe av, eller hva har de vært til? Arnfred fortalte at de ikke hadde noe funksjon. Skrudd ut platen der nå og har bestilt lomme på Honda for å sette i istedenfor.