Page 1 of 3

Ny hverdagsbil; Honda Civic ESi

Posted: 15 Oct 2009 22:05
by Anders Gullstein
Da har følelser seiret med god margin over fornuft :D

Kom over en Honda Civic ESi VTEC på auto.db som jeg syntes så litt for interessant ut til å la være å ringe på. Og etter snart 4 års eierskap med Mitsubishi Galant, så følte jeg et behov for noe mer krydder til hverdags.

Bilen virker interessant med tanke på banekjøring og litt smårasing på landeveien :) Dog så er den så absolutt i den andre enden av skalaen når det kommer til kjørekomfort i form av støy og servo som har blitt byttet mot styrefølelse .

Bilen er import fra tyskland i 2004 og er i veldig bra stand alder tatt i betrakning. Eid av to voksne Honda entusiaster i Norge, så da var jeg solgt.

Noen bilder og info av bilen på denne linken: http://forum.club-honda.org/showthread.php?t=37449

Posted: 15 Oct 2009 22:21
by hagenisse
Kule de der og den så veldig fin ut. Ser ut til å være endel slike som fungerer veldig godt på bane også - veier vel ikke stort?

Eneste er vel at interiøret skriker 90-talls japse så høyt det går..

Re: Ny hverdagsbil; Honda Civic ESi

Posted: 16 Oct 2009 06:50
by Morten H
Anders Gullstein wrote:Da har følelser seiret med god margin over fornuft :D
Grattis med grom Honda Civic 8)
Da er det bare å stille på alt av banekjøringer med denne og med den LSD diffen kommer du til å elske SS2 på Gardemoen og rundkjøringer :D
Sleng inn 2 Bøttestoler og du blir Frelst !

Du får melde deg inn i Honda Clubben også ;-)

Har en nyoverhalt ( komplett) topp liggende i eske som jeg aldri fikk montert, så vis du er int i den , så send meg en PM eller ring :wink:

Posted: 16 Oct 2009 09:13
by webmaster
Gratulerer! Tøff bruksbil, spørs hvor lenge du klarer å la den være det...:-)

Posted: 16 Oct 2009 11:19
by inge
Gratulerer med inspirerende bruksbil Anders :D Denne så råtøff ut.

Posted: 16 Oct 2009 19:18
by Anders Gullstein
Er ganske lett faktisk, er ut ifra boka i så veier den rundt 985 kg, så med litt ekstra stæsj som er i denne, så er den ikke mye over tonnet.

Interiøret er av typen grått fra 90 tallet og er svært spartan, men synes fasongen er grei. Momo rattet, Mugen pedaler samt alu girkula hjelper masse. Har planer å bytte ut stolene med Recaro Integra stoler, så det gjør nok masse på interiør. Enkelt og greit, har aldri hatt bil med masse duppeditter i dashbordet :wink:

Ekstra topp har kanskje ikke vært så dumt, skal ha den i bakhodet om noe skulle skje der. Bilen er heldigvis godt vedlikeholdt og de som har skrudd på den har gjort bra arbeid. Hjulhusene er omtrent som en 15 år nyere bil med gode bremser og stålomspunnende bremserør.

SS2 høres gøy ut ja Morten, det bør absolutt prøves om jeg har mulighet til å kjøre nedover ;) Har meldt meg inn i Hondaklubben, forrige eier sa det var et krav mot salg :)

Hehe, var ikke lenge etter denne at jeg begynte å se på biler i den velkjente 10 000 kr klassen, så får se til neste vinter om jeg kanskje finner et vrak å rase med ;) Vet bare ikke hvor en skulle parkere Civic´n henn da.

Trenger litt lakk her og der, da det er noen remabulker noen steder, så får se på hellakkering da jeg kjenner folk i bransjen.

Med litt flaks fikk jeg solgt Galant´n samme dag som jeg var å henta Civic´n

Posted: 17 Oct 2009 08:55
by Shadow_iX
Gratulerer med ny bil, lenge til er det før den har k20a-conversion eller k20/k24/f20c hybrid? (fort 330-370NAhp og 9krpm med hybridemotor) hehe

Posted: 17 Oct 2009 09:28
by Anders Gullstein
Synes jeg må ha begge hende på rattet slik den er nå for å holde den beint fram under pådrag med 129 hjulhester :wink:

Hvor mye koster en slik konvertering da? Holder det med en halv mill ;) ?

Motoren som står i er grei nok igrunn, bra respons og turtallsvillig. Kunne dog tenkt meg litt mer stabilt turtall på tomgang i tiden fra kald til varm motor.

Posted: 17 Oct 2009 16:45
by Shadow_iX
Det er ikke så ille som en skal ha det til, k20a motor får man ifra 35k ferdig levert, braketter og motorfester får ikke kostet så mye, mye mulig www.k20a.org har mer oppdaterte priser enn det jeg har. :)

Posted: 19 Oct 2009 00:26
by Anders Gullstein
Surfet litt og fant noen bilder og greier. Ser meget gromt ut, men blir vel et helvette å få godkjent :wink:

Posted: 20 Oct 2009 18:30
by QuaTTro
OZ Racing Ultraleggera Black :D

Posted: 20 Oct 2009 22:03
by Morten H
Har no Kosei 17" felger med R888 dekk til salgs som passer for Nurburgring
:wink:
(ligger bilder på Honda Forumet)

Posted: 21 Oct 2009 01:23
by Anders Gullstein
QuaTTro wrote:OZ Racing Ultraleggera Black :D
Stemmer, tror de kommer fra Renault Clio Cup eller noe, da det står Renault F1 på senterkoppen.

Posted: 21 Oct 2009 01:27
by Anders Gullstein
Åja, vet ikke hvor ring venlig denne bilen er med nedgiret kasse. Tror ikke toppfart er mye over 190 km/t, så blir litt heftig turtall på vet ned autobahn :wink:

Har ekstra sett med 15" felger da som jeg har noen Good Year F1 dekk på, det kunne vært en ide med gateslicks der.

Posted: 21 Oct 2009 08:09
by Morten H
Anders Gullstein wrote:Åja, vet ikke hvor ring venlig denne bilen er med nedgiret kasse. Tror ikke toppfart er mye over 190 km/t, så blir litt heftig turtall på vet ned autobahn :wink:
Autobahn er det crusing i ca 140, mens på Ringen tror jeg den trives med kassa di opp Bergverk etc.. og med 17" som jeg syntes passer perfekt på Ringen, ACR og Våler, men på Rudskogen er det 15" som gjelder.