Ny hverdagsbil; Honda Civic ESi

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Ja mulig, kunne vært morro å prøve ut ringen med den. Tror den trenger lette gir opp Bergverk ja, så kanskje ikke så dumt. Må bare lette litt på gassen bortover Flügplatz og ned Foxruhe for å ungå for mye ventilflyt.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
lonestar
Posts: 32
Joined: 24 Mar 2009 12:10

Post by lonestar »

Anders Gullstein wrote:
QuaTTro wrote:OZ Racing Ultraleggera Black :D
Stemmer, tror de kommer fra Renault Clio Cup eller noe, da det står Renault F1 på senterkoppen.
Felgene er en spesialutgave som ble laget for å feire at Renault vant F1 mesterskapet ;) Har klistermerkene som hører til liggende fortsatt.
KennethSK
1993 Honda NSX
x 1998 Honda Integra Type R
x 1992 Honda Civic Esi
X 1992 Honda Prelude 2.0i
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Åja, good to know. Ikke dumt valg av hjul :wink:

Lurer på tr.heimstur med den til uka, så da kommer den på gamle trakter igjen :) Har ikke tatt noe langturer med den ennå
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
vtec
Posts: 24
Joined: 23 May 2007 11:32

Post by vtec »

Anders Gullstein wrote:Kunne dog tenkt meg litt mer stabilt turtall på tomgang i tiden fra kald til varm motor.
Spyl kjølesystemet, bytt frostvæske, og rens tempfølerne.
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Åja, vært borti noe liknende på din bil eller?

Er modifisert ECU på denne, så trodde det var det som var årsaken. Frostvæske ser okei ut, men mulig en føler er møkkete. Når motor har fått driftstemp, så går den normalt igjen.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
lonestar
Posts: 32
Joined: 24 Mar 2009 12:10

Post by lonestar »

Anders Gullstein wrote:Åja, vært borti noe liknende på din bil eller?

Er modifisert ECU på denne, så trodde det var det som var årsaken. Frostvæske ser okei ut, men mulig en føler er møkkete. Når motor har fått driftstemp, så går den normalt igjen.
Den fikk ugjevn tomgang etter at jeg monterte den oppgraderte kammen/tunet den på dyno. Den er jo endel mere aggresiv enn den orginale. Før den ble byttet var den helt fin.
KennethSK
1993 Honda NSX
x 1998 Honda Integra Type R
x 1992 Honda Civic Esi
X 1992 Honda Prelude 2.0i
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Ja, regna med kammen var skyld i det, for kjølesystemet ser ut til å være i orden. Men den går fint etter en stund, så da er det til å leve med.

Ser Fujitsubo har en litt mer dempet variant eksossystem til denne bilen, tror du det er nødvendig å få satt den på dyno for å finjustere etter en eventuell montering av det?
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
roy hansen
Posts: 12
Joined: 12 Jan 2010 00:44

honda

Post by roy hansen »

Hei
har en delebil stående av samme type, gis bort til førstemann som henter den. er tysk, men har papirene på den. står i Ås.
Er en 1343 kubikk iflg. vognkort 1994 modell
Ikke meningen å kuppe tråden så ikke svar her, ring isteden.

Mob 900 94 503

mvh Roy
Last edited by roy hansen on 12 Jan 2010 13:02, edited 1 time in total.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: honda

Post by Morten H »

roy hansen wrote:Hei
har en delebil stående av samme type, gis bort til førstemann som henter den. er tysk, men har papirene på den. står i Ås

Mob 900 94 503

mvh Roy
Med ESI motor ?
I så fall så hadde det vært morro å bygd en Gardemoen Drag Racing bil av den :twisted:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
lonestar
Posts: 32
Joined: 24 Mar 2009 12:10

Re: honda

Post by lonestar »

Morten H wrote:
roy hansen wrote:Hei
har en delebil stående av samme type, gis bort til førstemann som henter den. er tysk, men har papirene på den. står i Ås

Mob 900 94 503

mvh Roy
Med ESI motor ?
I så fall så hadde det vært morro å bygd en Gardemoen Drag Racing bil av den :twisted:
En Esi er 1595cc så det er nok ikke det han har....
KennethSK
1993 Honda NSX
x 1998 Honda Integra Type R
x 1992 Honda Civic Esi
X 1992 Honda Prelude 2.0i
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Er nok sikkert en DX. Trenger dessverre ikke noe deler fra den. Skulle hatt noen få interiørdeler, men de kan en skaffe på nett ser jeg.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
vtec
Posts: 24
Joined: 23 May 2007 11:32

Post by vtec »

Anders Gullstein wrote:Åja, vært borti noe liknende på din bil eller?
Preluden led av alvorlig hikke ei stund her. Feilsøkte ganske lenge før jeg fant problemkilden...

Da jeg kjøpte bilen var radiatoren lekk. Tidligere eier hadde tydeligvis prøvd både kanel og div lurium, for kjølevæska var brun. Jeg bytta både radiator og væske like etter innkjøp, og tenkte ikke mer over dette.

Men da feilsøk etter den ustabile tomgangen hadde pågått en stund, begynte jeg å tenke på dette igjen. Og kjølevæska var atter en gang brun... Altså lå det såpass med lurium igjen i kanalene at både termostat og tempfølere ikke hadde stabil avlesing.

Bytta kjølevæske to ganger til, med systemrens og spyling mellom hver gang. Nå holder væska grei farge, og tomgangsproblemet er borte.

Moralen er at lekkasjer bør fikses uten bruk av lurium.

Men hos deg er det nok kammene, så beklager avsporingen.
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Hadde lekasje på MR2´n en gang og da får den slike symtomer som det der, men greit tips å ha i bakhodet om det skulle bli noe ymse en gang :wink:
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
lonestar
Posts: 32
Joined: 24 Mar 2009 12:10

Post by lonestar »

Anders Gullstein wrote:Ja, regna med kammen var skyld i det, for kjølesystemet ser ut til å være i orden. Men den går fint etter en stund, så da er det til å leve med.

Ser Fujitsubo har en litt mer dempet variant eksossystem til denne bilen, tror du det er nødvendig å få satt den på dyno for å finjustere etter en eventuell montering av det?
Så lenge det har samme størrelse så er det vel lite å hente på tuning, men det kan være greit å sjekke AF etterpå for å være sikker.
KennethSK
1993 Honda NSX
x 1998 Honda Integra Type R
x 1992 Honda Civic Esi
X 1992 Honda Prelude 2.0i
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Ja sant, er det en rask affære eller?

De ledningene som er på den "VTi" konsollen under radioen, er de bare å klippe av, eller hva har de vært til? Arnfred fortalte at de ikke hadde noe funksjon. Skrudd ut platen der nå og har bestilt lomme på Honda for å sette i istedenfor.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
Post Reply