Lotus Europa S2 1969
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Takk for det, Ketil. Nå må du få Spit'en på veien igjen, også.
Har oppdaget den første feilen etter prøveturen....
Noen små dråper olje under clutch huset har over natten vokst til en middels ubehagelig stor dam
Ser ut som - og lukter - motorolje.
Da antar jeg at det er simmeringen i bakkant av veiva, ved overgang til svinghjulet, som ikke tetter helt.
Og da må motor/girkasse ut.
Hel*****
Har oppdaget den første feilen etter prøveturen....
Noen små dråper olje under clutch huset har over natten vokst til en middels ubehagelig stor dam
Ser ut som - og lukter - motorolje.
Da antar jeg at det er simmeringen i bakkant av veiva, ved overgang til svinghjulet, som ikke tetter helt.
Og da må motor/girkasse ut.
Hel*****
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Spit`n på veien, ja det hadde vært noe Har en plan, bygger Trekkbil først så gjøre ferdig verksted i kjelleren deretter Spit og kun Spitb-havers wrote:Takk for det, Ketil. Nå må du få Spit'en på veien igjen, også.
Har oppdaget den første feilen etter prøveturen....
Noen små dråper olje under clutch huset har over natten vokst til en middels ubehagelig stor dam
Ser ut som - og lukter - motorolje.
Da antar jeg at det er simmeringen i bakkant av veiva, ved overgang til svinghjulet, som ikke tetter helt.
Og da må motor/girkasse ut.
Hel*****
Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Jeg kommer på besøk Are, kommer snart.
I mellomtiden kan du/dere nyte (?) en video fra den første prøveturen. Klikk der ---> http://www.youtube.com/watch?v=mEgwo07AvtA
I mellomtiden kan du/dere nyte (?) en video fra den første prøveturen. Klikk der ---> http://www.youtube.com/watch?v=mEgwo07AvtA
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Grattis b-havers,
Det er bra å få ferdig ting så man kan begynne å nyte det.
Te? Hm...
Har 7 heltyske biler(tre som riktignok kunne leveres med amerikansk motoralternativ) og to Engelske, hvorav en har tysk motor...
Hva drikker man da?
Jo, kaffe til frokost og lunsj, te etter middag og øl til hverdag og fest. Selv er man trønder og da må man ha karsk i ny & ne...
Lykke til med Lotusen, håper du får mange mange mil med smil i fin bil, uten tvil (eller lakrismenn i sivil...)
Det er bra å få ferdig ting så man kan begynne å nyte det.
Te? Hm...
Har 7 heltyske biler(tre som riktignok kunne leveres med amerikansk motoralternativ) og to Engelske, hvorav en har tysk motor...
Hva drikker man da?
Jo, kaffe til frokost og lunsj, te etter middag og øl til hverdag og fest. Selv er man trønder og da må man ha karsk i ny & ne...
Lykke til med Lotusen, håper du får mange mange mil med smil i fin bil, uten tvil (eller lakrismenn i sivil...)
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Takk for hilsner.
Ja, det har vært en trang fødsel - mye pga at jeg flere ganger i prosjektet har mistet gløden. Men også fordi utgangspunktet viste seg å være mye dårligere enn anntatt, slik at både økonomi og tid har fått seg opptil flere karameller...
Og da jeg i tillegg ikke er utpreget teknisk anlagt...
Følgelig; Tusen takk for hjelp (både teoretisk og praktisk) gjennom de 12 årene dette har tatt!
Og; nå står jeg på målstreken.
Dog ikke helt uten små skjær i skjøen.
Bensintanken ble alikevel ikke helt tett. Det drypper en liten dråpe i ny og ne. Kan på ingen måte sammenlignes med fossen fra første testtur, men må vel i anstendighetens navn fikses. Mulig at resultatet blir å bestille ny tank.
Hva som bekymrer meg mer...
Det renner olje, svart og seig, fra clutchhuset, etter kjøreturene.
Denne oljen kan jo komme både fra motoren og girkassen, via slappe eller feil monterte simmeringer.
Det lukter ikke girolje. Og motoroljen er ny - den som vises på peilepinnen er blank og fin.
Hvorfor renner det da mørke svart og seig guffe ut av clutchhuset???
Tør ikke ta særlig lange turer før dette er avklart (ble en liten tur i går igjen - morro !!!). Derfor ingen medlemsmøter i overskuelig fremtid - ihvertfall ikke med Europa
Ja, det har vært en trang fødsel - mye pga at jeg flere ganger i prosjektet har mistet gløden. Men også fordi utgangspunktet viste seg å være mye dårligere enn anntatt, slik at både økonomi og tid har fått seg opptil flere karameller...
Og da jeg i tillegg ikke er utpreget teknisk anlagt...
Følgelig; Tusen takk for hjelp (både teoretisk og praktisk) gjennom de 12 årene dette har tatt!
Og; nå står jeg på målstreken.
Dog ikke helt uten små skjær i skjøen.
Bensintanken ble alikevel ikke helt tett. Det drypper en liten dråpe i ny og ne. Kan på ingen måte sammenlignes med fossen fra første testtur, men må vel i anstendighetens navn fikses. Mulig at resultatet blir å bestille ny tank.
Hva som bekymrer meg mer...
Det renner olje, svart og seig, fra clutchhuset, etter kjøreturene.
Denne oljen kan jo komme både fra motoren og girkassen, via slappe eller feil monterte simmeringer.
Det lukter ikke girolje. Og motoroljen er ny - den som vises på peilepinnen er blank og fin.
Hvorfor renner det da mørke svart og seig guffe ut av clutchhuset???
Tør ikke ta særlig lange turer før dette er avklart (ble en liten tur i går igjen - morro !!!). Derfor ingen medlemsmøter i overskuelig fremtid - ihvertfall ikke med Europa
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track