Vinterbil

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
raymond
Posts: 72
Joined: 18 May 2004 17:46
Location: Oslo
Contact:

Vinterbil

Post by raymond »

Jeg synes det blir for mye med to roadstere og ingen vinterbil. Etter å ha fått MGen føler jeg nå at det er "sportsbilen" min. Det blir derfor ikke så vanskelig å selge barchettaen, selv om jeg ikke får mer enn rundt 80.000 for den. Da er det summen jeg har til en vinterbil.
Jeg tenker en liten bil, sitte høyt, gjerne firehjulstrekk. Det skal ikke være noen langturbil, bare til å komme rundt i byen om vinteren.
Da spør jeg dere her: hva med en Terios eller en Jimny? :?:
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Post by vids »

De forskjellige utgavene av små suzuki-jeeper føles som noen ordentlig drittbiler på motorveien, men er egentlig helt perfekt for bybruk. Kommer frem uansett underlag og brøytekanter, har lang myk fjæring og er såpass smal at du kommer gjennom alle gater :)
Også kan de sikkert frakte og trekke en god del også?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Går ut fra at det da er den gamle versjonen av Teriosen du ser på. Den nye har jeg ikke kjørt så den kan jeg ikke uttale meg om.

Den gamle er undermotorisert, og med alle setene i bruk er det ikke noe bagasjerom å snakke om. ( I forhold til barchettaen er det selvsagt et hav av plass). I alle fall for min del (ca. 1.90 høy) var sittestillingen fryktelig dårlig over lang tid. Fikk vel egentlig ikke plass slik den var orginalt, men sete ble flyttet noe bakover, det hjalp. Det mangler støtte for vestrefoten, noe som gjør at man blir ganske sliten i den.
Føles dessuten som om den holder på å velte når man kjører under bispelokket mot festningstunellen i over 55.

Uansett, kort oppsumert, Helt OK for bybruk og korte turer.

Mener å huske at jeg vurderte å kjøre den i grøfta etter 3-4 timer en eller annen gang bare for å slippe å kjøre videre. Med andre ord, hold deg unna langturer.

Suzukien aner jeg ikke noe om, så der kan jeg ikke uttale meg.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Post Reply