Lotus elise s2 yellow

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Litt lite moment, mangler 15-20nm, men den var merkverdig flat og fin sånn ellers.. Jeg hadde 105.x hk i min stock elise, 123.x i motor, du fikk bra resultat syns jeg, lurer på hvordan kurvene mine hadde serr ut på den dynoen der jeg..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Da kom pysjamasen til vinterlagringen i posten i dag :D

Image

Image
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Lekkert!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Lotus111s
Posts: 101
Joined: 18 Jun 2009 19:09
Location: Lier
Contact:

Post by Lotus111s »

Najs... ebay? keen på sånn jeg også!
Lotus 111s
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

www.coverdesign.ch

koster ca 2500.- +mva og frakt.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Da har jeg fått elisen på bukker, for litt TLC. Den skal få ny proalloy radiator, manuell justering av kjølevifte, og ekstern termostat. Det blir også en service med olje/filterskift. Venter også på en pakke fra eliseparts, med 4 punkt seler, og sparco alcantara ratt med snapoff nav.

Noen bilder.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

T.Lund wrote:Da har jeg fått elisen på bukker, for litt TLC. Den skal få ny proalloy radiator, manuell justering av kjølevifte, og ekstern termostat. Det blir også en service med olje/filterskift. Venter også på en pakke fra eliseparts, med 4 punkt seler, og sparco alcantara ratt med snapoff nav.
Oh, tøft. Ratt og seler er akkurat det jeg også har lyst til å bestille. Kan jeg spørre hva du måtte betale, inkl. frakt? Send gjerne PM hvis du vil. :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

webmaster wrote:
T.Lund wrote:Da har jeg fått elisen på bukker, for litt TLC. Den skal få ny proalloy radiator, manuell justering av kjølevifte, og ekstern termostat. Det blir også en service med olje/filterskift. Venter også på en pakke fra eliseparts, med 4 punkt seler, og sparco alcantara ratt med snapoff nav.
Oh, tøft. Ratt og seler er akkurat det jeg også har lyst til å bestille. Kan jeg spørre hva du måtte betale, inkl. frakt? Send gjerne PM hvis du vil. :-)
Bestilte dette fra http://www.elise-shop.com/ å det kommer på ca 730.- euro inkl. frakt + mva. Dette er da 2 sett seler, harnessbar til å feste selene i, sparco alcantara ratt, og snapoff nav (har ikke fått pakken enda, ettersom leverandøren av snapoff navet ikke hadde mere på lager, å ikke hadde planer om å produsere flere, så elise shop holder på å få laget sine egne)
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Da ble det noen timer på ryggen under elise i kveld også. Fikk montert den eksterne termostaten. Dette gikk relativt greit. Det som faktisk tok mest tid, var å få satt inn en "blank" termostat i de originale huset, ettersom det var utrolig trangt å komme til, å det eneste jeg kom til den lille bolten som holder det fast, var en leddnøkkel, som jeg klarte å skru bolten ca 1/6 omdreining før jeg måtte ta nytt tak.

Her er ekstern termostat, og til høyre, de slangene som den erstatter.

Image

Her er den montert i motorrommet

Image

Her blir den "blanke" termostaten satt inn, og nye O-ringer montert i termostathuset.

Image


Satser på å få skiftet radiatoren i løpet av helgen.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

Du har jo begynt å demontere bilen alt for tidlig! Har kjørt til og fra jobb i flere dager, veiene er jo fortsatt fri for søle og salt. 3 lag med klær, lue og hansker - og så møter man på jobb ferdig våken :mrgreen:

Var forresten motorrommet så rent da du kjøpte bilen, eller har du noen hemmelige triks?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Har hatt en liten motorvask etter at jeg fikk den, men nå begynner det å bli skittent igjen. Ja jeg vet det er bare veier, så jeg håpet å få skrudd den sammen i løpet av helgen, så jeg får testet den noen turer, slik at jeg vet at alt fungerer før den parkeres for vinteren.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

I dag fikk jeg montert ny radiator, og manuell styring av kjøleviften.

Her er viften montert på den nye radiatoren

Image

Her er radiatoren på plass i bilen.

Image

Her er føleren/instillingen til kjøleviften montert. Den starter nå viften på ca 90 gr. (kan justeres fra 70-120gr.) i forhold til originalt 102 gr.


Image
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Du har virkelig stått på! :) Har gjort omtrent det samme som meg.

Bestilte forøvrig litt stash fra Eliseparts for levering på et såkalt Parcel Force depot i London - så der kan jeg bare dra innom og plukke det opp når jeg skal til London på fredag. Slipper litt omkostninger på den måten.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Da nermer det seg slutten på dette prosjektet.

Har montert på fronten igjen, å her kan jeg komme til å justere innslaget på kjølevifta om ønskelig.

Image

Så var det klart for et olje og filter skift

Image

De samlet seg mye skitt på innsiden av deksene under, så de måtte rengjøres før de ble montert.

Image

Monterte også hurtigklips på deksene under (må modifisere disse litt, ettersom de ikke er stramme nok, så det blir litt lyd under kjøring.)



Image

Alle boksene var tomme for skruer og klips, så da har jeg nok fått alt på plass :D

Image


Hadde en test tur på 3-4 mil, å alt fungerer helt utmerket. Motortempen lå stabilt på 85gr. v/ kjøring (ca 8 gr. i luften) å da jeg parkerte, å lot den stå på tomgang, så steg tempen sakte opp mot 90gr. og kjøleviften startet, og senket tempen ned til ca 85gr. før den stoppet.
Satser på å få noen turer til før vegvesenet begynner å salte.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

I dag dukket det opp enda en pakke i posten. Komplett sett med originale LED baklykter. Kom over disse på eBay, på en 24t auksjon, å fikk tilslaget. Kom på 2600.- levert på mitt lokale postkontor.

Image
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Post Reply