Page 7 of 9

Posted: 15 Mar 2011 15:42
by Sjobing
webmaster wrote:Du imponerer stadig! Hvordan ligger du an til seriestart?
Takk for det. :-)

Liker å tro jeg er i rute, og har bestilt time til mapping den 11/4 så satser på at jeg er klar til da.

Posted: 15 Mar 2011 16:55
by Shadow_iX
Sykt morro å følge med på tråden din, er mektig imponert. :)

Posted: 16 Mar 2011 21:50
by Sjobing
Da har jeg fått pusla litt igjen. . .

Bytting av ventiltettinger:

Image


Sjekk av at ventilklaringer er i henhold fortsatt:

Image


Nå er planen å få satt sammen resten av motorn denne uka, så den er klar for å settes i bilen igjen... :)

Posted: 19 Mar 2011 18:10
by Sjobing
Da er toppene klare for montering på blokka:

Image

Nå er det mat og en pils, så får jeg se om jeg ikke får sammen resten i morgen. :D

Posted: 22 Mar 2011 08:07
by arildh
Coating av veivlager ? Skeptisk.

Posted: 22 Mar 2011 09:53
by Sjobing
arildh wrote:Coating av veivlager ? Skeptisk.
litt skeptisk jeg ogsaa, men hvis vi alle bare er skeptiske og ikke toer proeve noe nytt gaar ikke verden videre... :-)

Posted: 22 Mar 2011 19:57
by need4speed
har du mista æ ø å? sender deg noen for senere bruk :twisted:

æææææææææææææææææææææ

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

ååååååååååååååååååååååååååååååååå

Posted: 22 Mar 2011 21:55
by henning
need4speed wrote:har du mista æ ø å? sender deg noen for senere bruk :twisted:

æææææææææææææææææææææ

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

ååååååååååååååååååååååååååååååååå
I det generøse hjørnet i dag ? :lol:

Posted: 22 Mar 2011 22:05
by need4speed
henning wrote:
need4speed wrote:har du mista æ ø å? sender deg noen for senere bruk :twisted:

æææææææææææææææææææææ

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

ååååååååååååååååååååååååååååååååå
I det generøse hjørnet i dag ? :lol:
:)

Posted: 27 Mar 2011 17:15
by Sjobing
Har vært på jobb i Tsjekkia i en uke, og pc'c som jeg brukte til å svare med der hadde dårlig med æøå...

Men motor'n har kommet sammen, og fikk putta den tilbake i bilen idag men glemte å ta noe særlig med bilder i denne omgang:

Image
Image

Forhåpentligvis kommer den nye turbo'n til uka så det er muligheter for oppstart neste helg... :twisted:

Posted: 28 Mar 2011 14:37
by need4speed
er det tørrsumpen vi ser under motoren? eller er jeg helt på bærtur :D

Posted: 28 Mar 2011 22:30
by Sjobing
need4speed wrote:er det tørrsumpen vi ser under motoren? eller er jeg helt på bærtur :D
du er ikke helt på bærtur, det er tørrsump pumpa ja. :-)

Fikk en telefon fra Kai Roger idag om at han hadde fått inn ny eksosvifte til meg idag. :twisted:

Denne er custom bygd etter de spec som jeg ønsker, så det blir spennende å se om det funker i praksis. . .

Den røde/gamle er en Garrett GT35 som er levert i APS sin spec, og den nye er bygd etter mine ønsker hos Comp Turbo i USA.

Image
Image
Image

Eksoshusene i sammenligning, det "blankeste" hører til GT35 og det matte hører til Comp turbo'n:

Image
Image
Image

Billett frest compressor hjul og senterdel på Comp Turbo'n:

Image
Image

Så da er det bare å få modda litt på ny turbo'n og få montert den i bilen, så jeg blir klar til mapping om 14 dager og jeg får dommen om dette var en fornuftig løsning eller ikke. :huh:

Posted: 01 Apr 2011 16:20
by HF-mx5turbo
blir spennende å se hvordan comp turbo greiene fungerer da. skeptisk til alu senterhus osv. Om jeg ikke tar helt feil har det gått med en og annen comp turbo allerede. men akurat årsakene til det vet jeg seff ikke i detalj.

Posted: 01 Apr 2011 17:05
by Sjobing
HF-mx5turbo wrote:blir spennende å se hvordan comp turbo greiene fungerer da. skeptisk til alu senterhus osv. Om jeg ikke tar helt feil har det gått med en og annen comp turbo allerede. men akurat årsakene til det vet jeg seff ikke i detalj.
Ja, er klar over at det har vært noen havarier av disse også (hender jo at Garrett, IHI osv. havarer og...) men har fått noen stalltips om hva som kan gjøres for å minske sjansen (som også jeg har gjort med de Garrett'ne jeg har hatt) så jeg satser på at denne også holder akseptabel tid. :wink:

Posted: 03 Apr 2011 10:30
by HF-mx5turbo
skal ikke være nødvendig med spesielle "stalltips" for å få en turbo til å holde normal levetid ;) ene jeg kjenner har vært igjennom 3 comp turboer, og det er bil som ikke ser mer bruk enn noen få gatebil"race" per sommer. ett havari var tydeligvis pga fremmedlegeme i turbo, de to andre havari var det ingen vettug forklaring på. dette er da på en 600hk saab motor som kun får noen timer bruk pr helg, noen få helger på en sommer. antall turboer pr time er ekstremt :D
Jeg er for feig til å hive meg på ny teknologi før det er litt mer gjennomtestet desverre, og har holdt meg til gamle garret snurra. Ja de kan og rase, men erfaringsmessig holder de lenge så lenge man ikke gjør no dumt .