Impreza HTS (Hvordan det kan gå hvis du blir litt ivrig... )
Motor'n ble ferdig på søndagsettermiddag, så rakk desverre ikke å få den i bilen i helga...
Men bilen står og venter i spenning på den nå, så da får jeg putte den inn i morra og bruke resten av påsken på og fabrikkere litt eksos anlegg og nye intercooler rør...
Og sånn så den ut når den forlot fabrikken...
Så da er det bare og håpe at endringene har ført noe godt med seg...
Men bilen står og venter i spenning på den nå, så da får jeg putte den inn i morra og bruke resten av påsken på og fabrikkere litt eksos anlegg og nye intercooler rør...
Og sånn så den ut når den forlot fabrikken...
Så da er det bare og håpe at endringene har ført noe godt med seg...
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi
Litt oppdatering igjen, har fått gjort noe i løpet av påsken men skulle jo selvfølgelig ønske at ting gikk fortere.
Men så lenge det er masse deler som må lages underveis så tar ting gjerne litt lengre tid en man kunne ønske...
Motor på plass i bilen:
Sveisemester Ståle gjør noen endringer på down pipe'n:
Her er det nye rørgater til intercooler som blir til:
Det er så langt vi kom med rørgaten til ic, intil det nye spjellhuset som Mr Cyclone driver å lager til meg er på plass. Må jo være sikker på at det passer ihop tilslutt.
Eksos'n er også 99% ferdig, glemte bare å ta noen bilder av den idag.
Men så lenge det er masse deler som må lages underveis så tar ting gjerne litt lengre tid en man kunne ønske...
Motor på plass i bilen:
Sveisemester Ståle gjør noen endringer på down pipe'n:
Her er det nye rørgater til intercooler som blir til:
Det er så langt vi kom med rørgaten til ic, intil det nye spjellhuset som Mr Cyclone driver å lager til meg er på plass. Må jo være sikker på at det passer ihop tilslutt.
Eksos'n er også 99% ferdig, glemte bare å ta noen bilder av den idag.
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi
Det skjer nå litt selv om det er alt for mye jobb om dagen:
Turbo renovering:
Turbo'n fikk en ny senterdel for den som var meg i fjorårssesongen hadde fått litt mye juling.
Eksos'n er ferdig tilpassa:
Har laga det i 3,5" fra turbo og til der det deler seg, der går det over i 2 x 3" med 2 store potter bakerst. Forhåpentligvis gir dette bra flow og lite nok støy.
Turbo renovering:
Turbo'n fikk en ny senterdel for den som var meg i fjorårssesongen hadde fått litt mye juling.
Eksos'n er ferdig tilpassa:
Har laga det i 3,5" fra turbo og til der det deler seg, der går det over i 2 x 3" med 2 store potter bakerst. Forhåpentligvis gir dette bra flow og lite nok støy.
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi
Det går da sakte men sikkert forover, det dukker stadig opp små ting som en ikke regner med når en driver med dette og da går tiden fort uten at det blir noe synlig fremgang.
Motorrommet er 98% ferdig, nå mangler bare luft filter og noen slanger til kjølevannet:
Kjøling til girkasse, bakdiff + bensinpumper/filter er omsider komplett med alt av fittings:
Her er starten på en ny midtconsol:
Forhåpentligvis klarer jeg å få denne ferdig + resten av ledningsnettet i helgen.
Motorrommet er 98% ferdig, nå mangler bare luft filter og noen slanger til kjølevannet:
Kjøling til girkasse, bakdiff + bensinpumper/filter er omsider komplett med alt av fittings:
Her er starten på en ny midtconsol:
Forhåpentligvis klarer jeg å få denne ferdig + resten av ledningsnettet i helgen.
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi
...hvordan gikk det?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Har vært litt vel mye på jobben i det siste, men det har vært hektisk aktivitet i garasjen de siste 2 dagene i en sluttspurt for å gjøre et forsøk på å rekke 2 NM runde til helga.
Henrik (Iceman) i farta med å montere en ånde tank til olja:
Dashbord/midtkonsol er 97% ferdig:
Her er vi igang med å kjøre litt på rulla:
Resultatet fra dagens runde på rulla:
Jeg krangla litt med den nye boostcontroller'n min, så jeg kobla den vekk for å kjørt. Så maks ladetrykk i dag lå på ca 1,2 -1,3 bar (fjærtrykket i wastegaten)
Sleit også med feste på rulla, så derfor fikk vi ikke kjørt den lenger på turtallet.
Maks effekt ved 1,17 bar (tatt ut fra loggen) 6950 rpm: 415 kw (565 hk)
Maks moment: 580 nm v/6330 rpm.
Dette skulle være en passe effekt å kjøre inn den nye motor'n med.
Henrik (Iceman) i farta med å montere en ånde tank til olja:
Dashbord/midtkonsol er 97% ferdig:
Her er vi igang med å kjøre litt på rulla:
Resultatet fra dagens runde på rulla:
Jeg krangla litt med den nye boostcontroller'n min, så jeg kobla den vekk for å kjørt. Så maks ladetrykk i dag lå på ca 1,2 -1,3 bar (fjærtrykket i wastegaten)
Sleit også med feste på rulla, så derfor fikk vi ikke kjørt den lenger på turtallet.
Maks effekt ved 1,17 bar (tatt ut fra loggen) 6950 rpm: 415 kw (565 hk)
Maks moment: 580 nm v/6330 rpm.
Dette skulle være en passe effekt å kjøre inn den nye motor'n med.
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi
haha ja det tenkte jeg og. jeg må lade dobbelte for og få det samme på volvoen.arildh wrote:Jøss, det er mye effekt på så lite trykk. Er det på hjula ?
Tipper jeg har knapt halvparten i den trange 1.8l min på samme trykk.
grattis med fin effekt. kurven så heller ike gal ut...
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
-
- Posts: 3
- Joined: 30 Apr 2009 11:13
- Location: Nord for Larvik
Nei dette svinghjuls effekt.arildh wrote:Jøss, det er mye effekt på så lite trykk. Er det på hjula ?
Tipper jeg har knapt halvparten i den trange 1.8l min på samme trykk.
Tror denne rulla gir ganske rette tall, for det funker bra.
Orginalt ga STi'n min 227 hk på denne rulla, så det har vært litt forskning og utvikling siden den gang.
Men det er helt tydelig at ordentlig frie luftveier har alt og si, jeg bremsa 440 hk @ 1,4 med samme motoroppsett i fjor, men har bygd om alt av luft veier inn og ut av motor
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi
Appropos det, hvilken dimensjoner har du på rørene mellom turbo, intercooler og innsugsmanifold?Sjobing wrote:Nei dette svinghjuls effekt.arildh wrote:Jøss, det er mye effekt på så lite trykk. Er det på hjula ?
Tipper jeg har knapt halvparten i den trange 1.8l min på samme trykk.
Tror denne rulla gir ganske rette tall, for det funker bra.
Orginalt ga STi'n min 227 hk på denne rulla, så det har vært litt forskning og utvikling siden den gang.
Men det er helt tydelig at ordentlig frie luftveier har alt og si, jeg bremsa 440 hk @ 1,4 med samme motoroppsett i fjor, men har bygd om alt av luft veier inn og ut av motor
Til andres info, så er dette en veldig streng rulle! Viser alltid mye mindre enn folk forventer seg. Så dette er helt ekstremt!
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no