01 Lotus Elise S2
280.000 den gang. Er nok blitt en god del billigere nå. Bil er kun en investering...i morro
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Sendte deg pm,men nå fikk jeg jo svar her Da bør de klare å skaffe ett ok eksemplar til 230.000 når jeg skal ha.Har igrunn bestemt meg.Livet er for kort til å kjøre store passater eller 87 mod corolla som jeg har nåhmhaga wrote:280.000 den gang. Er nok blitt en god del billigere nå. Bil er kun en investering...i morro
Jeg mener det er verdt å betale 20.000kr bare for jobben å få på skilt(frakt i tillegg). Kunne skaffa Elise S2 til 200.000 inkl frakt og toll selv, men det er mye å sette seg inn i.
Med Toyota motor?hmsilset wrote:Sendte deg pm,men nå fikk jeg jo svar her Da bør de klare å skaffe ett ok eksemplar til 230.000 når jeg skal ha.Har igrunn bestemt meg.Livet er for kort til å kjøre store passater eller 87 mod corolla som jeg har nåhmhaga wrote:280.000 den gang. Er nok blitt en god del billigere nå. Bil er kun en investering...i morro
Jeg mener det er verdt å betale 20.000kr bare for jobben å få på skilt(frakt i tillegg). Kunne skaffa Elise S2 til 200.000 inkl frakt og toll selv, men det er mye å sette seg inn i.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
I dag hadde jeg valgt Elise med toyota motor framfor Rover, til tross for en økt egenvekt på de bilene.
Og man får de jo opp til 260hk/250nm ifra fabrikk og. Det hjelper på en del.
Jeg jeg har spora litt av der, mye prøving og feiling, men det har vært en artig reise likevel.
Og man får de jo opp til 260hk/250nm ifra fabrikk og. Det hjelper på en del.
Jeg jeg har spora litt av der, mye prøving og feiling, men det har vært en artig reise likevel.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Synes ærlig talt Lotus har sporet av med Elise, den er blitt for tung. S2 med K-motor er på kanten, de senere veier jo det samme som en hvilken som helst annen liten blikk-bil. Hva er da poenget med denne bilen?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Rover kanskje Trodde de hadde med Toyota motor også.T.Lund wrote:Med Toyota motor?hmsilset wrote:Sendte deg pm,men nå fikk jeg jo svar her Da bør de klare å skaffe ett ok eksemplar til 230.000 når jeg skal ha.Har igrunn bestemt meg.Livet er for kort til å kjøre store passater eller 87 mod corolla som jeg har nåhmhaga wrote:280.000 den gang. Er nok blitt en god del billigere nå. Bil er kun en investering...i morro
Jeg mener det er verdt å betale 20.000kr bare for jobben å få på skilt(frakt i tillegg). Kunne skaffa Elise S2 til 200.000 inkl frakt og toll selv, men det er mye å sette seg inn i.
Klart du får den med toyotamotor, tror bare han siktet til at den er en del dyrere grunnet mer hester... 350 000kr kanskje?hmsilset wrote: Rover kanskje Trodde de hadde med Toyota motor også.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Strengt tatt er det en masse unødig karosseri på en elise, som i tillegg er vanskelig å reparere. Ser faktisk for meg en super7 en gang i min fremtid?hmhaga wrote:Synes ærlig talt Lotus har sporet av med Elise, den er blitt for tung. S2 med K-motor er på kanten, de senere veier jo det samme som en hvilken som helst annen liten blikk-bil. Hva er da poenget med denne bilen?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Std S2 har gnaske fin vekt (uten mods 774kg) kontra min Elise. (med lettere mods 850kg)
Toyta Elise begynenr på 850 opp til 930kg, tror det skal finnes en Elise S med 136hk elns som ikke er så ille vektmessig sett og avgifsmessig sett.
Toyta Elise begynenr på 850 opp til 930kg, tror det skal finnes en Elise S med 136hk elns som ikke er så ille vektmessig sett og avgifsmessig sett.
Last edited by Shadow_iX on 09 Feb 2011 22:49, edited 1 time in total.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Smart roadster veier 800kg.
Den har dog alle komfort-ekstra som aircon, regnsensor, ESP, automatgir (robot manuell), f1-gir, elektrisk cab, vindusheis, bakkestartfunksjon, etc etc. Samt turbo.
Siden de er eid og bygd av mercedes benz, så de har jo selvfølgelig like store muligheter for elektriske feil i smart som i alle andre mercs....
En fordel med smart roadster er dog at avstivningen er i aluramma og panelene på utsiden av karosseriet er bare plastikk. En halv front med hjulbue koster litt over tusenlappen og dekker over en sjettedel av bilen
Den har dog alle komfort-ekstra som aircon, regnsensor, ESP, automatgir (robot manuell), f1-gir, elektrisk cab, vindusheis, bakkestartfunksjon, etc etc. Samt turbo.
Siden de er eid og bygd av mercedes benz, så de har jo selvfølgelig like store muligheter for elektriske feil i smart som i alle andre mercs....
En fordel med smart roadster er dog at avstivningen er i aluramma og panelene på utsiden av karosseriet er bare plastikk. En halv front med hjulbue koster litt over tusenlappen og dekker over en sjettedel av bilen
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Karosseriet på Elise gjør den til en ganske anvendelig bil, Super 7 blir stort sett stående i garasjen. De som sier noe annet lyver!vids wrote:Strengt tatt er det en masse unødig karosseri på en elise, som i tillegg er vanskelig å reparere. Ser faktisk for meg en super7 en gang i min fremtid?
"Front clam" og "rear clam" kan løftes på én arm (bortsett fra at da knekker det), så særlig mye vekt utgjør det ikke.
Det som har ødelagt for Elise er tilpasningen til det amerikanske markedet, bare der de presterer å klage på manglende cruise, ac, elvinduer mm i en slik bil
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Nå ja.
Cruise controll kom på 2010 modellen og er implentert i ECU og veier i følge Lotus ingenting. (en eller annen knapp er det vel)
El-vinduen er lettere en den mekaniske mekanismen.
AC veier nok litt, men det er ikke det som gjør det store utslaget på vekten, men det er nok som du sier nødvendig i USA.
Det er vel i hovedsak vekten av motoren og drivverket som gjode S2 tyngere da de byttet til Toyta motor, og da de gjorde det var det vel delivis motivert av at K-serien ikke oppfylte amerikanske utslippskrav. I ettertid viste det seg jo at de måtte ha byttet til noe annet uansett.
Cruise controll kom på 2010 modellen og er implentert i ECU og veier i følge Lotus ingenting. (en eller annen knapp er det vel)
El-vinduen er lettere en den mekaniske mekanismen.
AC veier nok litt, men det er ikke det som gjør det store utslaget på vekten, men det er nok som du sier nødvendig i USA.
Det er vel i hovedsak vekten av motoren og drivverket som gjode S2 tyngere da de byttet til Toyta motor, og da de gjorde det var det vel delivis motivert av at K-serien ikke oppfylte amerikanske utslippskrav. I ettertid viste det seg jo at de måtte ha byttet til noe annet uansett.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Definitivt (som jeg også har kommentert i denne tråden).Shadow_iX wrote: Toyta Elise begynenr på 850 opp til 930kg, tror det skal finnes en Elise S med 136hk elns som ikke er så ille vektmessig sett og avgifsmessig sett.
En 2007 Elise S med 134 HK Toyota hadde nok blitt mitt valg om jeg skulle kjøpt enda en Elise nå. De samme glimrende kjøreegenskapene, omtrent like sprek og en (ihvertfall etter min smak) minst like bra motor på normale turtallsområder enn Elise R. Da ser 55.000 kr i avgifter i stedet for 122.000 kr (i tillegg til noe rimeligere innkjøpspris) veldig gunstig ut...
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Kommer an på hvilken Toyota-motor det... Sparer 70.000 kr i avgifter på en Elise S kontra en Elise R av samme årsmodell. Elise S 230.000 kr, Elise R 320.000 kr før eventuell RHD-LHD-konvertering og fortjeneste til forhandler.vids wrote: Klart du får den med toyotamotor, tror bare han siktet til at den er en del dyrere grunnet mer hester... 350 000kr kanskje?
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)