01 Lotus Elise S2

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Re: 01 Lotus Elise S2

Post by Shadow_iX »

Det greiene jeg har er holdbart, har ikke hatt no motorissues siden 2009 nå. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: 01 Lotus Elise S2

Post by hmhaga »

Hoho, makan til billig bil å kjøre på bane. Etter en banedag er det knapt målbar dekkslitasje, knapt bremsestøv på felgene og null oljeforbruk. Det er rett og slett bare å fylle bensin - og en tank bensin holder hele dagen :mrgreen:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: 01 Lotus Elise S2

Post by hmhaga »

Begynner endelig å bli litt venn med "angsten" på Rudskogen, fant ut at jeg kan vente med å bremse til 50-meter merket og holde skremmende høy hastighet gjennom svingen (pr min definisjon).
Problemet er at farten begrenser seg selv da bilen bunner på fjæringa pga ujevnhetene, og da oppfører den seg ikke så pent. Spist et enda større hull i venstre innerskjerm foran. Lurer på om jeg ikke skal prøve et stivere krengningsstag foran som billigste fix på problemet?

Kommentaren rett over gjelder visst i år også. B-b-billig morro! Flere brude kaste turboen på dynga og få seg en Elise i stedet, mer morro for mindre penger.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: 01 Lotus Elise S2

Post by alfheim »

50 meters merket var da veldig sent. Da har du enten veldig lav hastighet på rettstrekket eller fantastisk høy hastighet gjennom svingen. Vet du hva du har der?

Feiger stort sett ut på 150 metersmerket jeg, men det kan nok flyttes en del ti talls meter, men 100 tror jeg ikke er mulig.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: 01 Lotus Elise S2

Post by hmhaga »

alfheim wrote:50 meters merket var da veldig sent. Da har du enten veldig lav hastighet på rettstrekket eller fantastisk høy hastighet gjennom svingen. Vet du hva du har der?
Kjører helt til venstre, og svinger så over til høyre så jeg kan bremse i rett linje fra 50-meters merket. Er jo mye banebredde å ta av, så det går fint å bremse i rett linje her. Bremser da fra ca 170 km/t, farten jeg holder i svingen aner jeg ikke.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: 01 Lotus Elise S2

Post by hagenisse »

Hvor man bremser i angsten kommer veldig ann på sporet, men med lite motor er 50-metersmerket fint mulig. Satt på med en 116D og da fungerte det fint å bremse etter 50-meter også. Vet om en som prøvde bremse på 20 meter, men da endte han opp med å bremse helt til hvite linja på andre sida. :-)

Jeg bremser vel på 80 meter eller så, men da fra over 190. Bremser (og girer ned) før jeg gir gass igjen omtrent da jeg treffer curbsen på høyresiden. ABS FTW!
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: 01 Lotus Elise S2

Post by hmhaga »

Apropos billig bil å kjøre på bane. Kjøpte bilen i 2009 v/27.00 km. Nå gått 58.000 km. I snitt 3-4 banekjøringer i året.
Fasit så langt: 1 sett dekk, der bakdekkene bare er halvslitt. Originale bremseklosser, som kun er halvslitt. Null oljeforbruk. Skjønner ikke at det er mulig :mrgreen:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: 01 Lotus Elise S2

Post by hmhaga »

På grunn av en optimistisk værmelding, ble det lagt en optimistisk plan om å kjøre Hønefoss-Hognestad (Jæren) tur-retur i helgen. Formålet med turen skulle rett og slett være å kjøre Lotus Elise i pent vær, i flott natur på flotte veier - før det var slutt på finværet (og sesongen). Som planlagt så gjort:

Image
(Bildet er tatt ved en demning v/Suleskard. Gikk opp til toppen av demningen, pen utsikt og masse ryper (sånne med vinger altså).

Jepp, ku- og sauemøkk oppetter sidene på bilen. Sånn skal det være etter en kjøretur på vestlandet :mrgreen:
Da kan Elise parkeres med god samvittighet for vinteren. Banebudsjettet er gått i garasjen. Før neste sesong er planen å fikse følgende

Slitne dørhengsler
Sprekt frontrute
Girmekanisme som går tregt (Etter at motoren blir gjennomvarm. Her har jeg prøvd alt mulig rart uten suksess).
Feil på vindusviskermotor (Tar sikringen med jevne mellomrom - som regel når det regner. Øh...)
Montere ny strammemekanisme til dynamo (Uniballs - kuult).
Fikse på symaskinlyden? Kanskje det hjelper med en cat bypass? Sportseksos og luftfilter har jeg forsøkt før - orker ikke.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: 01 Lotus Elise S2

Post by webmaster »

Ser ut som om du har en fin vinter foran deg. :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply