Syrebehandling/dypping av karosseri.

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Syrebehandling/dypping av karosseri.

Post by Sjobing »

Vurderer å syredyppe Impreza'n for å fjerne all unødvendig understelsmasse, kit ol. + gjøre det lettere å sveise inn vinterens modifiseringer... 8)

Men det jeg lurer på er etterbehandling? Hvordan få behandlet alle hulrom ol. slik at alt ikke ruster innenfra iløpet av kort tid?

Blir det bra nok og gjøre en vanlig rustbehandlings jobb som de gjør på tectyl verksteder ol?

Noen erfaringer rundt dette?
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
User avatar
spitfire 2,4
Posts: 315
Joined: 09 Nov 2006 22:56
Location: Gjøvik

Re: Syrebehandling/dypping av karosseri.

Post by spitfire 2,4 »

Sjobing wrote:Vurderer å syredyppe Impreza'n for å fjerne all unødvendig understelsmasse, kit ol. + gjøre det lettere å sveise inn vinterens modifiseringer... 8)

Men det jeg lurer på er etterbehandling? Hvordan få behandlet alle hulrom ol. slik at alt ikke ruster innenfra iløpet av kort tid?

Blir det bra nok og gjøre en vanlig rustbehandlings jobb som de gjør på tectyl verksteder ol?

Noen erfaringer rundt dette?
Elsinke bilen etter all jobb er gjort (koster litt men tror de gjør det der de "bader" karosseriet)
Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Alf Torp
Posts: 188
Joined: 30 Jun 2008 11:19
Location: Skaun, Sør-Trøndelag

Post by Alf Torp »

Faren med syre er at det er omtrent umulig å få fjernet den fra alle hulrom, skjøter etc. slik at den kan bli liggende og jobbe over tid. Dette selv om bilen i etterkant blir badet i rent vann. Fikk vite dette fra en som jobber med elzink fordi jeg tenkte å gjøre det samme en gang for en tid tilbake.
Mvh,
Alf Torp

- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Post Reply