Lotus Esprit RMS Turbo

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Lotus Esprit
Posts: 13
Joined: 14 Jul 2004 20:45
Location: Silsand
Contact:

Lotus Esprit RMS Turbo

Post by Lotus Esprit »

Kan jo gi litt info om min Lotus Esprit som jeg har hadd siden 2002.
Eg meget fornøyd med bilen,men har hadd litt barnesykdommer for å få topp pakninga til å holde.Ellers har jeg gjort mye med bilen som ikke vises og brukt uante timer med å tune inn alt for å få den rask på banen.
Ellers er det litt info om noen av modifikasjonene mine i linken på signaturen..

Er det noen som lurer på ting er det bare å spørre.

Noen filmer av bilen min.
http://www.youtube.com/watch?v=wHWJhbG42zo
http://www.youtube.com/watch?v=0Cqvz30IMx8

+ trenings apparatet for å bli rask på bane.. :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=gFD-yIyBt6I
Last edited by Lotus Esprit on 07 Sep 2008 23:39, edited 1 time in total.
User avatar
AtleE
Posts: 22
Joined: 10 Mar 2008 22:08
Location: Nesøya
Contact:

Post by AtleE »

Hei Robin,

Steike, er det det som kalles utklassing? 30 sekunders ledelse og en kommentator som skravler ivei om en Toyota...
User avatar
Lotus Esprit
Posts: 13
Joined: 14 Jul 2004 20:45
Location: Silsand
Contact:

Post by Lotus Esprit »

AtleE wrote:Hei Robin,

Steike, er det det som kalles utklassing? 30 sekunders ledelse og en kommentator som skravler ivei om en Toyota...
Speaker er kronisk Toyota mann...hehe
Må jo si det er et extremt potensiale i Esprit med de rette modifikasjonene.Da denne gate Espriten min nå er ganske så maxet ut. Og får å kjøre raskere på bane som jeg liker, har jeg planer om å kjøpe/bygge en race Esprit,evt gå enda videre.Er vaskelig å hente så mye mere av denne bilen nå,må da gjøre "grusomme" innhugg i den.
Viss det blir byggd en racebil vil jeg fjerne den "eksessive stylinga" og få denne nylakka med fullt V8 look.
Er jo rimelig artig at gutta på ACR med fullblods race biler ikke klarer å kjøre skjorta av en Esprit fra 80 tallet som fortsatt er en ekte gatebil..hehe...Må vel si at min er 60%race og 40% gatebil.Satte ny pers i år med 1.38,75 på ACR..Så behovet for å gå over til ren racebil har nok meldt seg sterkt.
User avatar
Turbo_Esprit
Posts: 2
Joined: 22 Mar 2007 21:50
Location: Sarpsborg

Post by Turbo_Esprit »

Hei Robin.
Espriten din er jo helt overlegen..
Du må ta den med deg sørover slik at vi får sett den i aksjon :shock:
Er nå ferdig med min motor og har montert en PWR chargecooler. Må bare ha på plass et Megajolt tennings anlegg slik at jeg kan begynne å skru opp trykket uten at det banker..
Linder
Posts: 147
Joined: 09 Sep 2008 10:37
Location: Mo i Rana

Post by Linder »

Lotus Esprit wrote:
AtleE wrote:Hei Robin,

Steike, er det det som kalles utklassing? 30 sekunders ledelse og en kommentator som skravler ivei om en Toyota...
Speaker er kronisk Toyota mann...hehe
Må jo si det er et extremt potensiale i Esprit med de rette modifikasjonene.Da denne gate Espriten min nå er ganske så maxet ut. Og får å kjøre raskere på bane som jeg liker, har jeg planer om å kjøpe/bygge en race Esprit,evt gå enda videre.Er vaskelig å hente så mye mere av denne bilen nå,må da gjøre "grusomme" innhugg i den.
Viss det blir byggd en racebil vil jeg fjerne den "eksessive stylinga" og få denne nylakka med fullt V8 look.
Er jo rimelig artig at gutta på ACR med fullblods race biler ikke klarer å kjøre skjorta av en Esprit fra 80 tallet som fortsatt er en ekte gatebil..hehe...Må vel si at min er 60%race og 40% gatebil.Satte ny pers i år med 1.38,75 på ACR..Så behovet for å gå over til ren racebil har nok meldt seg sterkt.
Vent nå bare Robin! Får jeg klar bilen til sommertreff skal det bli smelteskader i frontfangeren din fra eksosn min :D
Er på tide med en update i denne tråden. Rå bil
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Post Reply