Min Elise 01
Min Elise 01
Hei, er ny her på forumet så får vel starte med å si Hei og hallo til alle her.
Har tidligere hatt tråd om bilen min på bilforumet, men har inntrykk av at dette er mer "rett" plass å fortsette..
Har vært innom en god del biler de siste 8 årene, Italiensk, Tysk, Japansk osv.. så plutselig en dag fikk jeg en fiks idé om å kjøpe en britisk sportsbil.. Kom over en blå Elise like ved der jeg bodde og stakk innom for å se og prøve.. Opplevelsen fra den 5min lange kjøreturen var nok til at jeg signerte papirene samme dag.. Ble faktisk relativt uvel når jeg kjørte bilen for første gang, og tenkte at hvis en bil vekker fysiske følelser i meg på noen måte, så må jeg ha den bilen..
Så nå etter ca 3mnd med bilen så begynner lysten på å gjøre litt med den å melde seg.
Planene som de ser ut nå er å skaffe meg en ny diffuser bak samt omlakkere bilen, dette er det jeg regner med å få gjort i veldig nær fremtid, bilen sendes til lakkering om en ukes tid.. Mange vil sikkert være imot en lakkering da mange kommenterer fargen positivt, men personlig er den noe vel blå for min del. Hadde bestemt meg for å lakkere den hvit, men fikk en fiks ide om å lakkere den matt sort, dog regner jeg med bilen blir hvit men med sorte luftinntak.
Dette er desverre det eneste bildet jeg har på laptopen for øyeblikket
Så kommentarer og slikt mottas med takk
Satser på å være relativt aktiv med oppdateringer[/img]
Har tidligere hatt tråd om bilen min på bilforumet, men har inntrykk av at dette er mer "rett" plass å fortsette..
Har vært innom en god del biler de siste 8 årene, Italiensk, Tysk, Japansk osv.. så plutselig en dag fikk jeg en fiks idé om å kjøpe en britisk sportsbil.. Kom over en blå Elise like ved der jeg bodde og stakk innom for å se og prøve.. Opplevelsen fra den 5min lange kjøreturen var nok til at jeg signerte papirene samme dag.. Ble faktisk relativt uvel når jeg kjørte bilen for første gang, og tenkte at hvis en bil vekker fysiske følelser i meg på noen måte, så må jeg ha den bilen..
Så nå etter ca 3mnd med bilen så begynner lysten på å gjøre litt med den å melde seg.
Planene som de ser ut nå er å skaffe meg en ny diffuser bak samt omlakkere bilen, dette er det jeg regner med å få gjort i veldig nær fremtid, bilen sendes til lakkering om en ukes tid.. Mange vil sikkert være imot en lakkering da mange kommenterer fargen positivt, men personlig er den noe vel blå for min del. Hadde bestemt meg for å lakkere den hvit, men fikk en fiks ide om å lakkere den matt sort, dog regner jeg med bilen blir hvit men med sorte luftinntak.
Dette er desverre det eneste bildet jeg har på laptopen for øyeblikket
Så kommentarer og slikt mottas med takk
Satser på å være relativt aktiv med oppdateringer[/img]
Hvit med sorte detaljer blir nok knallfint! Men mattsort hadde vært morsomt, men det må jo være vanskelig å vaske...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Heh, ja er akkurat det med sort, er litt skeptisk.. Ser jo kjempebra ut, men tipper man får fingermerker osv osv veldig lett...webmaster wrote:Hvit med sorte detaljer blir nok knallfint! Men mattsort hadde vært morsomt, men det må jo være vanskelig å vaske...
Om noen har tips til kule hvitfarger (fargekoder) eller noen skulle ha ett fantastisk brilliant fargetips så bare si ifra:)
Hei, og velkommen til "sykestuen"
Modig å om lakkere bilen, men skjønner at du kan tenke deg noe utenom det vanlige.
Hvis du vurderer hvit kan du kontakte Ferdinand Motor i Bergen.
De har en hvit Lotus Exige til salgs.
http://www.ferdinand-motor.no/index.php ... &Itemid=75
Den synes jeg er knalltøff
Modig å om lakkere bilen, men skjønner at du kan tenke deg noe utenom det vanlige.
Hvis du vurderer hvit kan du kontakte Ferdinand Motor i Bergen.
De har en hvit Lotus Exige til salgs.
http://www.ferdinand-motor.no/index.php ... &Itemid=75
Den synes jeg er knalltøff
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Jo, nå når du har sagt det selv så kan jeg vel si at jeg er helt enig La merke til at alt av plastdetaljer var lakkert når jeg så bilder av bilen på Finn. Det blir vel egentlig litt i overkant ja, er egentlig de svarte detaljene rundt omkring som gjør mye av utseendet spør du meg.
Her er forresten en ganske kjekk "fargeguide" der du kan "prøve på" litt forskjellig farger på Elise og se (omtrent) hvordan det blir seende ut:
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/t ... olora.html
Mener å ha hørt at "Saffron Yellow" er den mest ettertraktene fargen i Lotus-kretser. Jeg synes faktisk både "Krypton Green" og "Chrome Orange" ser ganske spenstig ut også, men de passer kanskje ikke hvem som helst sin smak... Har også sansen for "Magnetic Blue" og "Nightfall Blue" som vel er litt mer "nøytrale" enn "Laser Blue". De mest sjeldne av disse er nok "Aztek Bronze" og "Aubergine Purple".
Her er forresten en ganske kjekk "fargeguide" der du kan "prøve på" litt forskjellig farger på Elise og se (omtrent) hvordan det blir seende ut:
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/t ... olora.html
Mener å ha hørt at "Saffron Yellow" er den mest ettertraktene fargen i Lotus-kretser. Jeg synes faktisk både "Krypton Green" og "Chrome Orange" ser ganske spenstig ut også, men de passer kanskje ikke hvem som helst sin smak... Har også sansen for "Magnetic Blue" og "Nightfall Blue" som vel er litt mer "nøytrale" enn "Laser Blue". De mest sjeldne av disse er nok "Aztek Bronze" og "Aubergine Purple".
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Mulig jeg er rar, men jeg har aldri likt Saffron Yellow.. Mange av fargene på den siden er jo bra, men har alltid vært en fan av hvit, og ikke minst av å prøve å gjøre noe som ikke alle andre gjør Satser på at en hvit Elise blir noe utenom det vanligeLotus Elise S2 Race Tech wrote:Jo, nå når du har sagt det selv så kan jeg vel si at jeg er helt enig La merke til at alt av plastdetaljer var lakkert når jeg så bilder av bilen på Finn. Det blir vel egentlig litt i overkant ja, er egentlig de svarte detaljene rundt omkring som gjør mye av utseendet spør du meg.
Her er forresten en ganske kjekk "fargeguide" der du kan "prøve på" litt forskjellig farger på Elise og se (omtrent) hvordan det blir seende ut:
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/t ... olora.html
Mener å ha hørt at "Saffron Yellow" er den mest ettertraktene fargen i Lotus-kretser. Jeg synes faktisk både "Krypton Green" og "Chrome Orange" ser ganske spenstig ut også, men de passer kanskje ikke hvem som helst sin smak... Har også sansen for "Magnetic Blue" og "Nightfall Blue" som vel er litt mer "nøytrale" enn "Laser Blue". De mest sjeldne av disse er nok "Aztek Bronze" og "Aubergine Purple".
Jaja, skulle til Bergen en liten tur fra Stavanger... Eller det var i allefall planen...
Starta turen og la merke til at ladelampa blinka litt i ny og ne.. kjørte litt videre i ett vagt håp om at det var en kontakt feil siden det bare flimret av og til... Kom inn i en tunnel, husker ikke navnet, men Rennfast elns.. type lang tunnel...
Først begynner stereoen og skru seg av og på... tenker at jeg ikke kan stoppe inne i tunnelen så kjører videre.. så begynner dashbordet og bli som ett middels lysanlegg på ett tyrkisk utested.. alt blinker og merker at motoren har problemer..
Kommer meg med nød og neppe ut tunnelen og stopper, ingen strøm. Så da var det bare å ringe NAF som hentet meg etter et par timer. Nafmannen var forøvrig en meget hyggelig kar med stor bilinteresse..
Så nå står bilen plantet på verksted, merket at det å levere bilen til ett verksted er noe av det mest ubehagelige jeg har gjort. Ga klar beskjed om at bilen er "barnet mitt" og at de måtte passe på å lese instruksjonsboka før de evt tok bilen opp på bukk.
Får se hva som blir resultatet men regner med dynamoen har tatt kveld.
Bilder fra min "morsomme" tur til (mot) Bergen
Starta turen og la merke til at ladelampa blinka litt i ny og ne.. kjørte litt videre i ett vagt håp om at det var en kontakt feil siden det bare flimret av og til... Kom inn i en tunnel, husker ikke navnet, men Rennfast elns.. type lang tunnel...
Først begynner stereoen og skru seg av og på... tenker at jeg ikke kan stoppe inne i tunnelen så kjører videre.. så begynner dashbordet og bli som ett middels lysanlegg på ett tyrkisk utested.. alt blinker og merker at motoren har problemer..
Kommer meg med nød og neppe ut tunnelen og stopper, ingen strøm. Så da var det bare å ringe NAF som hentet meg etter et par timer. Nafmannen var forøvrig en meget hyggelig kar med stor bilinteresse..
Så nå står bilen plantet på verksted, merket at det å levere bilen til ett verksted er noe av det mest ubehagelige jeg har gjort. Ga klar beskjed om at bilen er "barnet mitt" og at de måtte passe på å lese instruksjonsboka før de evt tok bilen opp på bukk.
Får se hva som blir resultatet men regner med dynamoen har tatt kveld.
Bilder fra min "morsomme" tur til (mot) Bergen
Jeg føler med deg, har hatt mye dynamoproblemer selv, det jeg kan anbefale er å ikke kjøpe lettvekst racing dynamo, men heller kjøpe en som er litt større enn org, som lader mer. (mener det er 45a på org, jeg bytta til en 60a og da løste det probmelet seg iallefall)
Det med å levere bilen på verksted er altidts tungt, iallefall når en ikke ser bilen sin igjen før den er ferdig, i monme tilfelder så blir versksted oppholdene få, men veldig lange. (3-6 mnd osv, i utlandet.. *glise*)
Men lykke til med en vakker vogn, jeg syns nå blåfargen er lekker, men det er nå meg da..
Det med å levere bilen på verksted er altidts tungt, iallefall når en ikke ser bilen sin igjen før den er ferdig, i monme tilfelder så blir versksted oppholdene få, men veldig lange. (3-6 mnd osv, i utlandet.. *glise*)
Men lykke til med en vakker vogn, jeg syns nå blåfargen er lekker, men det er nå meg da..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Takk for medfølelse, endte opp å kjøre til Bergen i en 90mod Civic.. Ikke helt det samme akkurat:/Shadow_iX wrote:Jeg føler med deg, har hatt mye dynamoproblemer selv, det jeg kan anbefale er å ikke kjøpe lettvekst racing dynamo, men heller kjøpe en som er litt større enn org, som lader mer. (mener det er 45a på org, jeg bytta til en 60a og da løste det probmelet seg iallefall)
Det med å levere bilen på verksted er altidts tungt, iallefall når en ikke ser bilen sin igjen før den er ferdig, i monme tilfelder så blir versksted oppholdene få, men veldig lange. (3-6 mnd osv, i utlandet.. *glise*)
Men lykke til med en vakker vogn, jeg syns nå blåfargen er lekker, men det er nå meg da..
Får se hva verkstedet sier, satser på en update iløpet av morgendagen.. håper bare ikke dette blir så hinsides dyrt at lakkering må utsettes, det vil jeg virkelig ikke...
Håper på det samme:)henning wrote:Lykke til.
Håper doktorvisitten blir rask, smertefri og rimelig.
Takk for alle koslige svar
Har ikke hørt noe i dag så satser på å få en update i morgen.. planen var å kjøre til NordNorge i sommer..
Noen som vet om man får tak i "bh" til Lotusen ? Sånn i skinn når man skal kjøre langt med nylakkert bil
Update...
Ringte selv til verkstedet da de aldri så ut til å kontakte meg, svaret jeg fikk var at "bilen lader ikke", det visste jeg jo forsåvidt før bilen ble levert så det var jo ikke akkurat revolusjonerende nyheter.
Videre kunne de fortelle at ny dynamo ikke var å oppdrive i Norges land og at ett dynamobytte ville kreve at motoren må ut..
Konklusjonen blir; -Jeg henter bilen i dag, sjekker om dynamo-remen er tight eller ei, tar en konklusjon basert på det og bestiller evt. ny dynamo fra england i morgen og gjør jobben selv uten å ta ut motoren da dette skal være totalt unødvendig. Jekker opp bilen på en side bak og fjerner innerskjermen og voila.. det er i alle fall planen.
Om noen har tips og triks til denne prosessen så gjerne si ifra
Ringte selv til verkstedet da de aldri så ut til å kontakte meg, svaret jeg fikk var at "bilen lader ikke", det visste jeg jo forsåvidt før bilen ble levert så det var jo ikke akkurat revolusjonerende nyheter.
Videre kunne de fortelle at ny dynamo ikke var å oppdrive i Norges land og at ett dynamobytte ville kreve at motoren må ut..
Konklusjonen blir; -Jeg henter bilen i dag, sjekker om dynamo-remen er tight eller ei, tar en konklusjon basert på det og bestiller evt. ny dynamo fra england i morgen og gjør jobben selv uten å ta ut motoren da dette skal være totalt unødvendig. Jekker opp bilen på en side bak og fjerner innerskjermen og voila.. det er i alle fall planen.
Om noen har tips og triks til denne prosessen så gjerne si ifra