Sjekket service manualen.. får opp 85A Alternator som standard ? Er dette helt feil ?Shadow_iX wrote:Jeg føler med deg, har hatt mye dynamoproblemer selv, det jeg kan anbefale er å ikke kjøpe lettvekst racing dynamo, men heller kjøpe en som er litt større enn org, som lader mer. (mener det er 45a på org, jeg bytta til en 60a og da løste det probmelet seg iallefall)
Det med å levere bilen på verksted er altidts tungt, iallefall når en ikke ser bilen sin igjen før den er ferdig, i monme tilfelder så blir versksted oppholdene få, men veldig lange. (3-6 mnd osv, i utlandet.. *glise*)
Men lykke til med en vakker vogn, jeg syns nå blåfargen er lekker, men det er nå meg da..
Min Elise 01
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Det finnes folk som reparerer dynamoer også. Blir sikkert bra da. Kan tenke meg at det er disse fjærbladene som er slipt vekk.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Takk for infoen, har allerede vært innom der Driver å ringer rundt som en gal for å få tak i en ny dynamo asap...webmaster wrote:http://wiki.seloc.org/a/Alternator
Dersom noen skulle trenge delenr for en senere anledning har
ROVER
GNU 2630
YLE 102430
LOTUS
A117E6008F
Bosch art.nr 0 124 225 011
Evt. Magneti Marelli 63321239
Bestillte sistnevnte som koster rundt 4000,-
Kan poste noen bilder av prosessen å bytte dette om noen har interesse av det
Var ikke det veldig dyrt? Kostet £160 hos Eliseparts...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Fikk vel quote på 189,90 på dynamo til Elise S2 hos de.. så post, dersom man vil ha det VELDIG kjapt (som jeg selvfølgelig vil;) så er det fort 50 pund minimum og det evige stresset med å få dette gjennom tollen, tar alltid lang tid.. Alternativet var å få en kompis der borte til å kjøpe det for meg å sende det over til Norge fort..webmaster wrote:Var ikke det veldig dyrt? Kostet £160 hos Eliseparts...
Men siden jeg har begrenset med dager i Norge i sommer grunnet jobb så har jeg lyst til å bruke hver eneste dag på veien
Tusen takk til alle som svarer i tråden Er jo nykommer her på forumet, men har fått ett bra førsteinntrykk
Så bra. Hold oss oppdatert!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Oppdatering ja... Uffwebmaster wrote:Så bra. Hold oss oppdatert!
Jekka opp bilen
Av med bakdekk og innerskjerm
Traaaaangt
Ikke like koblingspunkter på ny dynamo
Prosessen var forsåvidt grei, av med dekk og innerskjerm, så stappe hendene og hode inn i hjulbuen å prøve å få løs dynamoen, gikk relativt greit, men var ett mareritt å få ut selve dynamoen fra bilen etter den var løsnet da det var mildt sagt trangt.
Viser seg at dynamoen ikke har samme tilkoblingstyper og det skjer ikke at jeg prøver å terminere kablene da det er vanskelig å komme til.. Mekonomen tok selvkritikk og skulle få tak i en ny fra Tyskland, denne gangen Bosch og ikke Magneti Marelli. All ros til Mekonomen for dette...
Så regner med det kommer en update på Onsdag da delen skal ankomme eller i verste fall på Torsdag.. Må ha bilen operativ da den skal i lakkboks til helgen..
Det var da som forgjort...håper Bosch-utgaven passer bedre da. Hva var det som satt der originalt?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Satt en Bosch der, det visste jeg forsåvidt, men Mekonomen og seloc´s Lotuswiki begge mente Magneti Marelli´en var samme.. Er forsåvidt helt like bortsett fra at det er skrukoblinger på Marellien og en klips og annen dim skrukobling på Boschen. Hadde virkelig ikke ork til å begynne å klippe og re-terminere ledningene da det er traaaangt..webmaster wrote:Det var da som forgjort...håper Bosch-utgaven passer bedre da. Hva var det som satt der originalt?
Så får bare krysse litt fingre så jeg får bilen oppe og går på Onsdag
Så bra!
Er det vanlig at de går så tidlig (eller, hvor langt hadde bilen din gått?)?
Er det vanlig at de går så tidlig (eller, hvor langt hadde bilen din gått?)?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Er vel ikke uvanlig etter hva jeg kan forstå fra hva jeg leser at de ryker i ny og ne.. Gått 52000km nå..webmaster wrote:Så bra!
Er det vanlig at de går så tidlig (eller, hvor langt hadde bilen din gått?)?
Slet som pokker med å få rema stram da det er ingen plass å ta tak for å stramme så brukte en stang for å få dynamoen så stram som mulig.. Startet opp og ingen ulyder, regner med jeg ville hørt det om den var for slakk.. Er dog ikke SUPERtight