Min Mustang Cobra II
-
- Posts: 7
- Joined: 19 May 2008 11:42
Min Mustang Cobra II
Hei alle, her er en liten titt på mitt nye mustang II prosjekt. Dette er min andre mustang II
Og her er min første som er under restaurering:
Og her er min første som er under restaurering:
-
- Posts: 7
- Joined: 19 May 2008 11:42
Ja mye stort fra USA, men dette er en begge er små Mustang cobra II
1976 modell.
Tec data fror den hvite m blå striper:
306 cu in v-8, auto, 380 Hp, street and strip. Motor is bored .020 over, forged alum pistons, comp cams 292 hyd. Transmission is built C-4 with shift kit and B@M quick silver rachet shifter. Trick Flow Track Heat alum heads, Trick Flow roller rockers. Edelbrock Performer alum intake,Demon carb. Electric fan, Aluminium cooler system. MSD ignition with rev limiter, High flow oil pump, Holley elec. fuel pump. 2800-3000 stall converter, 4.11 posi rear end. E.T street slicks and street tires on beautiful Convo-Pro wheels.Trick dash with Auto Meter gages and tack with shift light. Runs on 98 oct Shell V-power fuel.
Så her går det unna
Den grønne har også en 302. men litt fler ponnier, lol ca 970 Hp. BDS, DeMon, og mye av det samme størsjet som den hvite/ blå.
1976 modell.
Tec data fror den hvite m blå striper:
306 cu in v-8, auto, 380 Hp, street and strip. Motor is bored .020 over, forged alum pistons, comp cams 292 hyd. Transmission is built C-4 with shift kit and B@M quick silver rachet shifter. Trick Flow Track Heat alum heads, Trick Flow roller rockers. Edelbrock Performer alum intake,Demon carb. Electric fan, Aluminium cooler system. MSD ignition with rev limiter, High flow oil pump, Holley elec. fuel pump. 2800-3000 stall converter, 4.11 posi rear end. E.T street slicks and street tires on beautiful Convo-Pro wheels.Trick dash with Auto Meter gages and tack with shift light. Runs on 98 oct Shell V-power fuel.
Så her går det unna
Den grønne har også en 302. men litt fler ponnier, lol ca 970 Hp. BDS, DeMon, og mye av det samme størsjet som den hvite/ blå.
Jøye meg!
Går ut i fra at den kun er for dragracing, siden sikten er litt begrenset?
Men er det en kompressor som er strappet på toppen av motoren der?
Går ut i fra at den kun er for dragracing, siden sikten er litt begrenset?
Men er det en kompressor som er strappet på toppen av motoren der?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
-
- Posts: 7
- Joined: 19 May 2008 11:42
jepp en liten kompressor . Økte ant hester fra 125 til ca 900. Men kan justeres opp til ca 1400/ 1500 hester . men da må det gjøres større forsterkinger mm, er redd at den ikke tåler så mye mer slik den er i dag. Den vil vel alderig få skilter hos biltilsynet i Norge, men gi kontrolørene ett kraftig hjerteinfarkt hvis jeg skulle vist den, men det går ann og ha litt gøy på prøveskilter. Dilen brukes hovedsaklig til dragracing.
Rå motor
Rå motor i den der, men egner vel seg kun til dragracing, du hadde vel slitt litt med å holde den på veien på bane.
Det er flott at NSK medlemmer har denne type biler også, det viser bare breden i klubben
Lykke til videre med bilene.
Mvh TH
Det er flott at NSK medlemmer har denne type biler også, det viser bare breden i klubben
Lykke til videre med bilene.
Mvh TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
-
- Posts: 7
- Joined: 19 May 2008 11:42
-
- Posts: 141
- Joined: 09 May 2005 21:10
du har ett poeng, men man skal vel mere enn og "fikle litt" for og få noe som helst firesifret... Når man regner liter effekten på US "hardt trimmede" motorer kan det ofte bli litt komiskpetterhval wrote:Ikke særlig impornert over disse motorene, blir omtrent
som å smmenlikne en helfeit US kvinne med en japansk
Geisha. US: Bytte det meste i motoren + en enorm kom-
pressor. Japan: Nissan Skyline- fikle lit med en PC uten
at noe synes utvendig på bilen og begge har ca. 1000 hk.
Petter
Men det gjør ikke bilen noe mindre sprek av den grunn.
-
- Posts: 7
- Joined: 19 May 2008 11:42
Ja smaken er som baken, delt. Jeg liker bedre en grom 5 liters V8 lyd en en 2 liter hissig propp Synes også at drift sikkerheten ved trimmede store motorer m.a.o større enn 5 liter er bedre en disse små "geisa" motorene. I mine ører høres det simpelt henn bedre ut
med Mine Mustang II ere så har men oppnådd en perfekt harmoni mellom størelse på karroseri og motor og total vekt,..Og hvis jeg skal sammenlingne biler med damer så synes jeg mine biler er som en vakker NORSK kvinne
Den hvite er en god representant for dette. Men den som er kompressor matet kan være litt overkill for noen, nesten som og ha veldig store silikon pupper, jeg synes det er litt gøy og ta det heltlut Nor man først gjør noe hvorfor ikke " go all the way "
med Mine Mustang II ere så har men oppnådd en perfekt harmoni mellom størelse på karroseri og motor og total vekt,..Og hvis jeg skal sammenlingne biler med damer så synes jeg mine biler er som en vakker NORSK kvinne
Den hvite er en god representant for dette. Men den som er kompressor matet kan være litt overkill for noen, nesten som og ha veldig store silikon pupper, jeg synes det er litt gøy og ta det heltlut Nor man først gjør noe hvorfor ikke " go all the way "
Det viktigste er at man trives med det man har, at det brukes og at man ikke har problemer med at andre liker andre ting enn en selv.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no