Første vår med Lotus Esprit SE
Første vår med Lotus Esprit SE
Hei, jeg heter Atle.
Importerte min 1993 Esprit SE ifjor sommer, fra Sveits. 54000 km på klokka, strøken. Hver dag en fest!
GTV6en min rustet ihjel, måtte ha en passende erstatning - valgte klassisk britisk og har ikke angret et sekund. Bilen er verdt hver krone!
Blir å se på Øvrevoll på søndag....
Se forøvrig http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... efsen.html
Importerte min 1993 Esprit SE ifjor sommer, fra Sveits. 54000 km på klokka, strøken. Hver dag en fest!
GTV6en min rustet ihjel, måtte ha en passende erstatning - valgte klassisk britisk og har ikke angret et sekund. Bilen er verdt hver krone!
Blir å se på Øvrevoll på søndag....
Se forøvrig http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... efsen.html
Nydelig bil! Var det deg jeg hilste på på medlemsmøtet om Ringen?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Hei Luigi,
Jepp, strøken var den, så langt ingen problemer heller...
Det var ikke engang støv under motorlokket - de som anbefalte meg å importere fra Sveits visste hva de snakket om.
Hehe, brekkhåndtaket er avbildet i oppreist tilstand, det er bare å legge den ned flatt. Var stolt av den nye V8-style alu-håndtaket jeg nettopp hadde fått i posten og montert!
Jepp, strøken var den, så langt ingen problemer heller...
Det var ikke engang støv under motorlokket - de som anbefalte meg å importere fra Sveits visste hva de snakket om.
Hehe, brekkhåndtaket er avbildet i oppreist tilstand, det er bare å legge den ned flatt. Var stolt av den nye V8-style alu-håndtaket jeg nettopp hadde fått i posten og montert!
Lotus Esprit SE
http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... em&CID=363
http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... efsen.html
Audi 1,8QT lim
http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... em&CID=363
http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... efsen.html
Audi 1,8QT lim
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Det kan jeg godt forstå! Det er jo rimelig mye å velge mellom....henning wrote:Fikk ha-begjær her nå
Nydelig bil!
Har absolutt lyst på en Esprit.
Tenkte lenge på en Jensen FF / Interceptor, men valgte til slutt rustfritt, med en genial kombinasjon av Italienske design-aner og ytelse med britisk klassisisme og avtagbart tak.
Takk for kjempeflott vårmønstring!
Atle (tidligere Hosleboer....)
Lotus Esprit SE
http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... em&CID=363
http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... efsen.html
Audi 1,8QT lim
http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... em&CID=363
http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... efsen.html
Audi 1,8QT lim
Hei Iceman og takk for hilsen!
Du har rett med et par desimaler; motoren er betegnet 910s og yter 264 bhp med et dreiemoment på 345 Nm.
Ved full gass åpnes en femte dyse i plenumet som booster motoren med 280 hk i 30 sekunder. 0-100 går unna på 4.6s sier de- har aldri målt - enda - men det virker sånn...
Du har rett med et par desimaler; motoren er betegnet 910s og yter 264 bhp med et dreiemoment på 345 Nm.
Ved full gass åpnes en femte dyse i plenumet som booster motoren med 280 hk i 30 sekunder. 0-100 går unna på 4.6s sier de- har aldri målt - enda - men det virker sånn...
Lotus Esprit SE
http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... em&CID=363
http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... efsen.html
Audi 1,8QT lim
http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... em&CID=363
http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... efsen.html
Audi 1,8QT lim
AtleE wrote:
Det var ikke engang støv under motorlokket - de som anbefalte meg å importere fra Sveits visste hva de snakket om.
Nydelig bil, jeg kikket litt på den på Øvrevoll
Har du noen fine linker til salgssider fra Sveits???
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Riktig en vakker Esprit !! Grattis, og kos dere ! Selv om puritanerne foretrekker originaldesignet, synes jeg personlig at Peter Stevens' redesign fra -88 er mye mer harmonisk og linjelekker. Det faktum at Italdesign gikk ut offentlig å erklærte sin "misnøye" med det nye designet , er vel egentlig et bevis for at Stevens hadde lykkes........
DH
DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
Nydelig bil, jeg kikket litt på den på Øvrevoll
Har du noen fine linker til salgssider fra Sveits???[/quote]
Hei Bjørn-Anders,
Jeg fant denne brakka på Autoscout24, som hadde annonsen på vegne av selger Pfenninger Lotus Garage, Zumikon utenfor Zürich. Link:
http://www.lotusautos.ch/
Kan varmt anbefale denne forhandleren, særdeles god personlig service, kvalitet, gaver (modellbil og bamse til ungene, caps, nøkkelring, bag); inkludert eskorte til biltilsynet, eksportgaranti, bensin, lunch og umiddelbar oppfølging. Disse Sveitserne er helt rå. Salgsreppen heter Melanie og er i seg selv en grunn til å ta en tur ned og hilse på......
Har du noen fine linker til salgssider fra Sveits???[/quote]
Hei Bjørn-Anders,
Jeg fant denne brakka på Autoscout24, som hadde annonsen på vegne av selger Pfenninger Lotus Garage, Zumikon utenfor Zürich. Link:
http://www.lotusautos.ch/
Kan varmt anbefale denne forhandleren, særdeles god personlig service, kvalitet, gaver (modellbil og bamse til ungene, caps, nøkkelring, bag); inkludert eskorte til biltilsynet, eksportgaranti, bensin, lunch og umiddelbar oppfølging. Disse Sveitserne er helt rå. Salgsreppen heter Melanie og er i seg selv en grunn til å ta en tur ned og hilse på......
Lotus Esprit SE
http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... em&CID=363
http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... efsen.html
Audi 1,8QT lim
http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... em&CID=363
http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... efsen.html
Audi 1,8QT lim