Da har bilen fått ny radiator fra KOYO, den gamle var tynn som et aspeløv i forhold. Temp er dønn 80 C. nå. Nytt åpent luftfilter med 3" rør rett ned til inntaket på ny turbo. Bremset til 305 BHP på bakhjula og 422NM. Skal jeg over det så blir det ny innmat og tykkere toppakning.
Gasspjeld er portet, bedre respons. Effektøkningen er rå fra 3500 - 4500 RPM, så det sparker bra
Trykket er justert ned til nesten original effekt når jeg har den på veien, sparer motor og drivverk samt at det er nå på et lovlig effekt uttak. Bilen går bra nok dog, og det er på bane den kommer til sin rett nå, men den er ganske ukomfortabel å kjøre nå...
Har begynt med 300ZX / R33 konverteringen på bakbremsene, der blir det 2 pot kalippere fra bilmerkene ovenfor, 297MM ventilerte skiver
og nye bremseskjold. For å beholde håndbrekket ble bremser fra R33/300ZX alternativet, ellers ombygging til hydr. håndbrekk.
Nye bremsesylinder for riktig bias 17/16 F/R.
APRacing bremsene ligger lagret på Alnabru i tollen der, får hente dem over påske. Det er 343 MM skiver med 6 pot kalippere. Bolt on, så dem skulle være grei å montere så snart jeg har dem.
Har en S15 bakvinge som gir mer marktrykk, som jeg skal se om jeg rekker å montere og lakke før jeg drar til Tyskland om 2 uker.
Volk felgene med banedekk er lette så det monner også.
Nå drar jeg med meg banedekk på felg og bremseklosser til banekjøring og skifter dette lokalt.
Neste planer: HKS 6 trinn kasse, S15 girkasse som er forsterket av HKS, tettsteget etter 1 gir, som har svært lav utveklsling som dreper aksen 0-100, men etter tettsteget oppover etter det, men sluttutveksling på denne kan gi meg en toppfart på ca 280. Toppfart med original kasse er 250 KM/T, har hatt 243 på GPS'n, men da sa madammen stopp.
Ny mellomaksling i alu / karbon.
Nismo 1,5 way ProTT diff, denne er justerbar. Den originale er svak (VSLD)
Har planer å bytte karoserideler til karbon, men får ta understellet først.
PS: Hadde jeg visst at jeg hadde begynt med dette for 3 år siden så hadde jeg kjøpt en Porsche 993 eller Exige, det hadde ikke kostet så mye mere enn hva "eventyret" med 200SX har blitt, men lærerikt har prosessen hittil vært.
TH