Bygging av 997tt banebil, som ble til en Cayman

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Jeg pleier alltids å sjekke over alt selv etter bilen har fått OK på teknisk, er bare rutinemenneske jeg.. Men leit å lese detta her ja, håper du ikke mister motet helt pga all uflaksen.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

vegardw wrote:Fryktelig trist!

Jeg var med og hadde teknisk kontroll i går, og foretok mange av bremsevæskesjekkene. Jeg klarer ikke å huske om det var jeg som sjekket bilen din, eller om det var jeg som lukket igjen panseret. Men etter at jeg kom hjem i går og leste posten din ble jeg fryktelig lei meg, og fikk omtrent ikke sove i går fordi jeg ble liggende å gruble på om det var jeg som hadde lukket igjen og glemt låsene.

Dersom det var en av oss som glemte låsene vil jeg komme med en uforbeholden unnskyldning, sånt skal ikke skje.

Jeg kommer også til å ta opp innad i banegruppa til KARN at vi bør få på plass en mer formell prosedyre/sjekkliste på hva som skal gjøres på teknisk kontroll. Et av punktene jeg kommer til å foreslå vil være å sjekke at panser er ordentlig lukket etter at vi har sjekket bremsevæske eller gjort noe annet så panseret har blitt åpnet.

Hilsen
Vegard Wærp
tlf: 47683555
e-post: vegarwa@online.no
Hei,

Samme hvem som tok kontrollen, og lukket igjen panseret mens jeg satt å ruset motoren på db kontroll.

Da jeg skrev dette i går, så var jeg lettere irritert, men jeg holder ingen ansvalig.
Det er min bil, så i bunn og grunn er det mitt ansvar at bilen er klar for banekjøringen.
Kan kunn stole på seg selv innen "Racing", da det er mange som ikke engang vet hva en panserlås er, eller vet hvordan den skal brukes.

Håper å få kjøre med dere igjen, ved en senere anledning.

mvh

Henrik M
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Lotus111s
Posts: 101
Joined: 18 Jun 2009 19:09
Location: Lier
Contact:

Post by Lotus111s »

om du får istand bilen så vet jeg det er banekjøring på vålerbanen den 17 okt. da har SAAB og Peugeot banetreff og det er sikkert mulig å få tatt en tur. håper det løser seg.
Lotus 111s
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Cayman står nå hos Henrik på Norsk chassis teknikk, da jeg skal prøve de nye TTX demperne fra Öhlins.
Har også bygd om bremsesystemet til det samme som sitter i 997Cupen, så nå burde bilen stoppe like bra som den går. (Jobben hos AT)
Hadde problemer med at bilen låste bakhjulene under bremsing, men det problemet er borte nå når jeg kan flytte kraften framover og bakover fra cupèen.

Morten og Boyus skal låne Cayman 2010 sesongen, for å kjøre i GTserien.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Iceman wrote:
Morten og Boyus skal låne Cayman 2010 sesongen, for å kjøre i GTserien.
8) :twisted:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Post by vids »

Morten H wrote:
Iceman wrote:
Morten og Boyus skal låne Cayman 2010 sesongen, for å kjøre i GTserien.
8) :twisted:
Dude!
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

De samme folkene som bygde understellet på denne Image kommer for å bygge understellet på min Cayman.
Det er mange som vil satse på denne bilen, så nå er det opp til boyus og Morten å kjøre denne bilen det den kan.
De som har sett på den mener å tror at bilen fint burde klare 55-56 runder på Våler, etter ombyggingen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
pedern
Posts: 394
Joined: 12 Jan 2004 20:44
Location: Borgen
Contact:

Post by pedern »

Iceman wrote:De samme folkene som bygde understellet på denne Image kommer for å bygge understellet på min Cayman.
Det er mange som vil satse på denne bilen, så nå er det opp til boyus og Morten å kjøre denne bilen det den kan.
De som har sett på den mener å tror at bilen fint burde klare 55-56 runder på Våler, etter ombyggingen.
Det er jo sinnsykt! Det er nesten 3 sekunder raskere på runden enn vinneren siste løpet i porsche cup i år, t.o.m raskere enn raskeste Short Car!
Gleder meg til å se den in action!
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Nei. Vinneren i PCN kjørte 56runder, men i GT-serien så var de på 55-56 tallet.
Bilen har alt kjørt 01.01.xx runder, så med et nytt understell og mere vekt slanking, så mener gutta som bygger bilen at den burde komme ned mot 56 kansje lavere.

Jeg tror ingen ting, men det er lov å håpe
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
pedern
Posts: 394
Joined: 12 Jan 2004 20:44
Location: Borgen
Contact:

Post by pedern »

-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

Dette blir morro.
I 2010 skal jeg få med meg et par løp som tilskuer.
Litt av en satsing. Dette blir jo et racing team med to veldig kompetente biler om du selv skal kjøre 997 Cup bil i tillegg.
Blir det noen dedikert mekaniker(e) på disse bilene også eller er det førerne som skal skru selv ?
- 06 MX-5
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

arildh wrote:Dette blir morro.
I 2010 skal jeg få med meg et par løp som tilskuer.
Litt av en satsing. Dette blir jo et racing team med to veldig kompetente biler om du selv skal kjøre 997 Cup bil i tillegg.
Blir det noen dedikert mekaniker(e) på disse bilene også eller er det førerne som skal skru selv ?
Mekanikerne er leid inn, men litt må vi nok skru selv også.
Det er tre biler som stiller så og si i samme teamet, så vi har ikke mekanikere nok til alle bilene hele tiden.

Ja, jeg kommer til å kjøre 997 Cup`en, men regner ikke med å kjøre så fort i starten av sesongen, da det tar tid å venne seg til farten denne bilen takler.
Tyskerne jeg kjøpte bilen av sa jeg kom til å trenge 1-3år på å kjøre 90% av det denne bilen kan. De 10 siste % kan det godt hende jeg aldri klarer å nå, så her må det trenes å satses.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

greit å vite at det mest sansynlig ikke er bilen som trenger fler upgrades nærmeste åra da ihvertfall :D ulempa er på den andre siden at du ikke kan skylde på utstyret.. 8)
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

HF-mx5turbo wrote:greit å vite at det mest sansynlig ikke er bilen som trenger fler upgrades nærmeste åra da ihvertfall :D ulempa er på den andre siden at du ikke kan skylde på utstyret.. 8)
Grunnen til at jeg har kjøpt meg en 2009 Porsche Cup bil, er jo fordi jeg stinker som fører.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Post by Sjobing »

Iceman wrote:
HF-mx5turbo wrote:greit å vite at det mest sansynlig ikke er bilen som trenger fler upgrades nærmeste åra da ihvertfall :D ulempa er på den andre siden at du ikke kan skylde på utstyret.. 8)
Grunnen til at jeg har kjøpt meg en 2009 Porsche Cup bil, er jo fordi jeg stinker som fører.
HEHE, tror ikke du er den som kommer til å gjøre mest skam på Cup bilen til neste år. :wink:
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
Post Reply