Bygging av 997tt banebil, som ble til en Cayman
Jeg pleier alltids å sjekke over alt selv etter bilen har fått OK på teknisk, er bare rutinemenneske jeg.. Men leit å lese detta her ja, håper du ikke mister motet helt pga all uflaksen.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Hei,vegardw wrote:Fryktelig trist!
Jeg var med og hadde teknisk kontroll i går, og foretok mange av bremsevæskesjekkene. Jeg klarer ikke å huske om det var jeg som sjekket bilen din, eller om det var jeg som lukket igjen panseret. Men etter at jeg kom hjem i går og leste posten din ble jeg fryktelig lei meg, og fikk omtrent ikke sove i går fordi jeg ble liggende å gruble på om det var jeg som hadde lukket igjen og glemt låsene.
Dersom det var en av oss som glemte låsene vil jeg komme med en uforbeholden unnskyldning, sånt skal ikke skje.
Jeg kommer også til å ta opp innad i banegruppa til KARN at vi bør få på plass en mer formell prosedyre/sjekkliste på hva som skal gjøres på teknisk kontroll. Et av punktene jeg kommer til å foreslå vil være å sjekke at panser er ordentlig lukket etter at vi har sjekket bremsevæske eller gjort noe annet så panseret har blitt åpnet.
Hilsen
Vegard Wærp
tlf: 47683555
e-post: vegarwa@online.no
Samme hvem som tok kontrollen, og lukket igjen panseret mens jeg satt å ruset motoren på db kontroll.
Da jeg skrev dette i går, så var jeg lettere irritert, men jeg holder ingen ansvalig.
Det er min bil, så i bunn og grunn er det mitt ansvar at bilen er klar for banekjøringen.
Kan kunn stole på seg selv innen "Racing", da det er mange som ikke engang vet hva en panserlås er, eller vet hvordan den skal brukes.
Håper å få kjøre med dere igjen, ved en senere anledning.
mvh
Henrik M
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Cayman står nå hos Henrik på Norsk chassis teknikk, da jeg skal prøve de nye TTX demperne fra Öhlins.
Har også bygd om bremsesystemet til det samme som sitter i 997Cupen, så nå burde bilen stoppe like bra som den går. (Jobben hos AT)
Hadde problemer med at bilen låste bakhjulene under bremsing, men det problemet er borte nå når jeg kan flytte kraften framover og bakover fra cupèen.
Morten og Boyus skal låne Cayman 2010 sesongen, for å kjøre i GTserien.
Har også bygd om bremsesystemet til det samme som sitter i 997Cupen, så nå burde bilen stoppe like bra som den går. (Jobben hos AT)
Hadde problemer med at bilen låste bakhjulene under bremsing, men det problemet er borte nå når jeg kan flytte kraften framover og bakover fra cupèen.
Morten og Boyus skal låne Cayman 2010 sesongen, for å kjøre i GTserien.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dude!Morten H wrote:Iceman wrote:
Morten og Boyus skal låne Cayman 2010 sesongen, for å kjøre i GTserien.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
De samme folkene som bygde understellet på denne kommer for å bygge understellet på min Cayman.
Det er mange som vil satse på denne bilen, så nå er det opp til boyus og Morten å kjøre denne bilen det den kan.
De som har sett på den mener å tror at bilen fint burde klare 55-56 runder på Våler, etter ombyggingen.
Det er mange som vil satse på denne bilen, så nå er det opp til boyus og Morten å kjøre denne bilen det den kan.
De som har sett på den mener å tror at bilen fint burde klare 55-56 runder på Våler, etter ombyggingen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Det er jo sinnsykt! Det er nesten 3 sekunder raskere på runden enn vinneren siste løpet i porsche cup i år, t.o.m raskere enn raskeste Short Car!Iceman wrote:De samme folkene som bygde understellet på denne kommer for å bygge understellet på min Cayman.
Det er mange som vil satse på denne bilen, så nå er det opp til boyus og Morten å kjøre denne bilen det den kan.
De som har sett på den mener å tror at bilen fint burde klare 55-56 runder på Våler, etter ombyggingen.
Gleder meg til å se den in action!
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
Nei. Vinneren i PCN kjørte 56runder, men i GT-serien så var de på 55-56 tallet.
Bilen har alt kjørt 01.01.xx runder, så med et nytt understell og mere vekt slanking, så mener gutta som bygger bilen at den burde komme ned mot 56 kansje lavere.
Jeg tror ingen ting, men det er lov å håpe
Bilen har alt kjørt 01.01.xx runder, så med et nytt understell og mere vekt slanking, så mener gutta som bygger bilen at den burde komme ned mot 56 kansje lavere.
Jeg tror ingen ting, men det er lov å håpe
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dette blir morro.
I 2010 skal jeg få med meg et par løp som tilskuer.
Litt av en satsing. Dette blir jo et racing team med to veldig kompetente biler om du selv skal kjøre 997 Cup bil i tillegg.
Blir det noen dedikert mekaniker(e) på disse bilene også eller er det førerne som skal skru selv ?
I 2010 skal jeg få med meg et par løp som tilskuer.
Litt av en satsing. Dette blir jo et racing team med to veldig kompetente biler om du selv skal kjøre 997 Cup bil i tillegg.
Blir det noen dedikert mekaniker(e) på disse bilene også eller er det førerne som skal skru selv ?
- 06 MX-5
Mekanikerne er leid inn, men litt må vi nok skru selv også.arildh wrote:Dette blir morro.
I 2010 skal jeg få med meg et par løp som tilskuer.
Litt av en satsing. Dette blir jo et racing team med to veldig kompetente biler om du selv skal kjøre 997 Cup bil i tillegg.
Blir det noen dedikert mekaniker(e) på disse bilene også eller er det førerne som skal skru selv ?
Det er tre biler som stiller så og si i samme teamet, så vi har ikke mekanikere nok til alle bilene hele tiden.
Ja, jeg kommer til å kjøre 997 Cup`en, men regner ikke med å kjøre så fort i starten av sesongen, da det tar tid å venne seg til farten denne bilen takler.
Tyskerne jeg kjøpte bilen av sa jeg kom til å trenge 1-3år på å kjøre 90% av det denne bilen kan. De 10 siste % kan det godt hende jeg aldri klarer å nå, så her må det trenes å satses.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
Grunnen til at jeg har kjøpt meg en 2009 Porsche Cup bil, er jo fordi jeg stinker som fører.HF-mx5turbo wrote:greit å vite at det mest sansynlig ikke er bilen som trenger fler upgrades nærmeste åra da ihvertfall ulempa er på den andre siden at du ikke kan skylde på utstyret..
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
HEHE, tror ikke du er den som kommer til å gjøre mest skam på Cup bilen til neste år.Iceman wrote:Grunnen til at jeg har kjøpt meg en 2009 Porsche Cup bil, er jo fordi jeg stinker som fører.HF-mx5turbo wrote:greit å vite at det mest sansynlig ikke er bilen som trenger fler upgrades nærmeste åra da ihvertfall ulempa er på den andre siden at du ikke kan skylde på utstyret..
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi