Atom 2 - Isracingprosjekt
Atom 2 - Isracingprosjekt
Jeg har faktisk tenkt til å se om jeg klarer å få dette til, slik at jeg blir med opp på Gol i februar.
Men problemet er felger og Ariel Atom + rallypigg = vanskelig, men ikke umulig. Originalflegene er i breieste laget, 8" i 16"....
Boltsirkel er 95,25 PSD - 4 altså 4 bolt...
Jeg har nettopp funnet ut at følgende felger (Biler) har samme boltsirkel og antall bolter:
MGF 96- og nyere
MG TF 01- og nyere
MG TF 160 01- og nyere (16"-)
Alle disse har 28 mm som standard innpress...
Innpresset originalt på Atomen er foran 35mm, bak 37 mm så helt riktig blir det jo ikke, men hvor mye det har å si på isen vet jeg ikke....
Men disse felgene er 7" brede, slik at det er mulig å få på rallypigg, men med slange.....
Noen her i Oslo området som har 1 stk original 16" felg til MGF eller MG TF som jeg kunne ha fått lånt for å kikke og prøve på Atomen, med eller uten dekk spiller ingen rolle....
Snakkes
Men problemet er felger og Ariel Atom + rallypigg = vanskelig, men ikke umulig. Originalflegene er i breieste laget, 8" i 16"....
Boltsirkel er 95,25 PSD - 4 altså 4 bolt...
Jeg har nettopp funnet ut at følgende felger (Biler) har samme boltsirkel og antall bolter:
MGF 96- og nyere
MG TF 01- og nyere
MG TF 160 01- og nyere (16"-)
Alle disse har 28 mm som standard innpress...
Innpresset originalt på Atomen er foran 35mm, bak 37 mm så helt riktig blir det jo ikke, men hvor mye det har å si på isen vet jeg ikke....
Men disse felgene er 7" brede, slik at det er mulig å få på rallypigg, men med slange.....
Noen her i Oslo området som har 1 stk original 16" felg til MGF eller MG TF som jeg kunne ha fått lånt for å kikke og prøve på Atomen, med eller uten dekk spiller ingen rolle....
Snakkes
René
1974 Maserati Khamsin - Langturbilen
1990 Lancia Delta HF Integrale 16V - "5 dørs kombi"
1995 Volvo 945 2.3LT - Daglig traveren
1974 Maserati Khamsin - Langturbilen
1990 Lancia Delta HF Integrale 16V - "5 dørs kombi"
1995 Volvo 945 2.3LT - Daglig traveren
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Skjer'a?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Dekkene er kjøpt inn, får de til uken.
Håper og tror jeg gjorde et greit kjøp til 1000,- for alle 4.
Lille Trille er tilbake fra Ferrari-landet og har lokalisert 16" MG felger i kjelleren, så jeg håper det går å få prøvet dette. Funker det, så har jeg da funnet felger med samme boltsirkel som ikke er for breie, de skal være 7" og med slange bør det gå, selv om det sikkert ikke ser helt lurt ut. Anbefalt felgbredde er 4.5" til 5.5"
Så er det bare å se om det passer, originalt innpress er 37 mm bak og 35 mm foran, MG felgene er 28... Hvor mye det har å si for å leke seg litt vet jeg ikke..
Noen tanker?
Så det jobbes med saken Jørn....
Snakkes
Håper og tror jeg gjorde et greit kjøp til 1000,- for alle 4.
Lille Trille er tilbake fra Ferrari-landet og har lokalisert 16" MG felger i kjelleren, så jeg håper det går å få prøvet dette. Funker det, så har jeg da funnet felger med samme boltsirkel som ikke er for breie, de skal være 7" og med slange bør det gå, selv om det sikkert ikke ser helt lurt ut. Anbefalt felgbredde er 4.5" til 5.5"
Så er det bare å se om det passer, originalt innpress er 37 mm bak og 35 mm foran, MG felgene er 28... Hvor mye det har å si for å leke seg litt vet jeg ikke..
Noen tanker?
Så det jobbes med saken Jørn....
Snakkes
René
1974 Maserati Khamsin - Langturbilen
1990 Lancia Delta HF Integrale 16V - "5 dørs kombi"
1995 Volvo 945 2.3LT - Daglig traveren
1974 Maserati Khamsin - Langturbilen
1990 Lancia Delta HF Integrale 16V - "5 dørs kombi"
1995 Volvo 945 2.3LT - Daglig traveren
Godt å høre! Vedr. innpresset har vel det ikke allverden å si såfremt det ikke gjør at det subber noe sted, da...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Dårlige nyheter desverre.....
Det blir litt mye styr og for dårlig tid å få på "broddene" på Atomen i år. Har også vært litt masete de siste ukene med alt oppstyret rundt Atomen desverre, men det har roet seg nå.
Jeg har også testkjørt propanbrenneren på inverteren i Ford´en og ingen tvil om at Atomen raskt blir isfri med 35 KW inne i RS3´en med kapellet lukket!
Var oppe i Nittedal og prøvde 16" MGF felgen til Lille Trille og det går greit, selv om offset blir litt feil, litt mer breibeint enn vanlig, men med god klaring til callipere etc.
Kan også hende at "felgproblemet" løser seg selv, Ariel har et engelsk filmteam som vurderer "brodder" på Atomen og en tur til Norge......
Blir kanskje noe arvegods der, selv om ACR ikke vil ha rallypigg på banen, noe jeg skjønner godt.
Men skjermene må uansett av, ingen bønn om det.
Og for å få av skjerneme må øvre bærearm + styrestaget av foran og øvre bærearm av bak. Regner med at det er nok bevegelse i unibolten nede slik at jeg slipper å løsne nede også, men bilen bør nok opp på bukker for ikke å ha noe spenn i demperne når man begynner.
Bøylen som holder skjermen er en enhet og selve skjermen er støp / limt på, så det danner en "ring".
16" dekkene ligger godt i garasjen til nesteår, og gebursdagsgaven fra Nils Edvin med iskjøring i den hjemmelagde bilen på selveste nyttårsaften med glødende eksosmanifold har gitt mersmak. Hyggelig selskap med Pilt, Nils Edvin og hjemmelagde kaker.
God tur og lykke til på Gol.
Snakkes
Det blir litt mye styr og for dårlig tid å få på "broddene" på Atomen i år. Har også vært litt masete de siste ukene med alt oppstyret rundt Atomen desverre, men det har roet seg nå.
Jeg har også testkjørt propanbrenneren på inverteren i Ford´en og ingen tvil om at Atomen raskt blir isfri med 35 KW inne i RS3´en med kapellet lukket!
Var oppe i Nittedal og prøvde 16" MGF felgen til Lille Trille og det går greit, selv om offset blir litt feil, litt mer breibeint enn vanlig, men med god klaring til callipere etc.
Kan også hende at "felgproblemet" løser seg selv, Ariel har et engelsk filmteam som vurderer "brodder" på Atomen og en tur til Norge......
Blir kanskje noe arvegods der, selv om ACR ikke vil ha rallypigg på banen, noe jeg skjønner godt.
Men skjermene må uansett av, ingen bønn om det.
Og for å få av skjerneme må øvre bærearm + styrestaget av foran og øvre bærearm av bak. Regner med at det er nok bevegelse i unibolten nede slik at jeg slipper å løsne nede også, men bilen bør nok opp på bukker for ikke å ha noe spenn i demperne når man begynner.
Bøylen som holder skjermen er en enhet og selve skjermen er støp / limt på, så det danner en "ring".
16" dekkene ligger godt i garasjen til nesteår, og gebursdagsgaven fra Nils Edvin med iskjøring i den hjemmelagde bilen på selveste nyttårsaften med glødende eksosmanifold har gitt mersmak. Hyggelig selskap med Pilt, Nils Edvin og hjemmelagde kaker.
God tur og lykke til på Gol.
Snakkes
René
1974 Maserati Khamsin - Langturbilen
1990 Lancia Delta HF Integrale 16V - "5 dørs kombi"
1995 Volvo 945 2.3LT - Daglig traveren
1974 Maserati Khamsin - Langturbilen
1990 Lancia Delta HF Integrale 16V - "5 dørs kombi"
1995 Volvo 945 2.3LT - Daglig traveren
Gjerne det Henning.
Greit å ha noen som forstår at det er kaldt....
Bør nok bli en mager jul 2008 på meg da, for varmedressen bygger litt den også! Og setene er jo ikke akkurat breie fra før av, for oss som kjører "stressless" i amerikansk bil til vanlig
Det er klart så lenge felgene er der og man kan ta av skjermene når man "vinterparkerer" så er ting litt enklere. Og til vinteren har jeg bilen hjemme også.
Snakkes
Greit å ha noen som forstår at det er kaldt....
Bør nok bli en mager jul 2008 på meg da, for varmedressen bygger litt den også! Og setene er jo ikke akkurat breie fra før av, for oss som kjører "stressless" i amerikansk bil til vanlig
Det er klart så lenge felgene er der og man kan ta av skjermene når man "vinterparkerer" så er ting litt enklere. Og til vinteren har jeg bilen hjemme også.
Snakkes
René
1974 Maserati Khamsin - Langturbilen
1990 Lancia Delta HF Integrale 16V - "5 dørs kombi"
1995 Volvo 945 2.3LT - Daglig traveren
1974 Maserati Khamsin - Langturbilen
1990 Lancia Delta HF Integrale 16V - "5 dørs kombi"
1995 Volvo 945 2.3LT - Daglig traveren
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
- hm...Nå ble jeg plutselig litt usikker på om det var bil eller eier som var The Beast...- og hvem som var Beauty......henning wrote:Synd du ikke kan være med.
Hadde vært et spektakulært syn
Kanskje du skal sko opp Atom'n og jeg opp The Beast til neste vinter ?
Ja, ja, det får så være......
Anonym
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83