06 Exige *Til Salgs?*Flere bilder Side 2
Tror den har fått ny eier nå, synes jeg registrerte denne inn som klubbmedlem i går kveld.Lotus Elise S2 Race Tech wrote:Jo, kanskje, men i dette prisleiet hadde jeg heller kjøpt denne
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Fantastisk. Jeg visste ikke at Toyota leverte motorer med en "sovende" kam
SOHC under 6000 rpm, DOHC over? Nuvel. Det er jo godt at almuen får øynene opp for variabel ventiltiming. Merket jeg kjører til daglig har hatt det siden 1980, og som standard på alle rekkefirere siden 1987og ved ca. 6000RPM kicker TwinCam’en inn og øker akselerasjonen ytterligere
Du kan ikke mene at en gul elise kan sammenlignes utseendemessig med en hvit exige? Hadde helt klart tatt exige, penere og stivere chassis og kan også kjøres uten tak. Og hvit er jo absolutt den peneste sportsbilfargen om dagen!
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Pft. Gul Elise ruler.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Men... skal det være
Gul(l) Elise Ruler
eller
Gul El(l)ise Ruler
eller
Gul Elise Rul(l)er
?
Jeg bare lurer...
Gul(l) Elise Ruler
eller
Gul El(l)ise Ruler
eller
Gul Elise Rul(l)er
?
Jeg bare lurer...
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Skal du liksom begynne og blir serriøs her nå? Lissom?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
For all del... Her er noen eksempler rasket sammen i all hast (priser før frakt/evt. honorar med kurs 6,75):spooz wrote:Vil se den 05/06 Elise'n du tar inn på dagens kurs til NOK 350.000.
Fra EliseTalk.com (Lotus entusiastforum):
2005 LOTUS ELISE 15500 MILES CHROME ORANGE PA - 337.000 kr
Lotus Racing Green '05 Elise FS in San Francisco, CA - 304.000 kr
05 Elise for sale in east TN - 304.000 kr
Fra Cars.com:
2006 Lotus Elise - 328.000 kr
2005 Lotus Elise - 338.000 kr
2005 Lotus Elise - 346.000 kr
Fra Autotrader.com:
2006 Lotus Elise - 347.000 kr
2005 Lotus Elise - 346.000 kr
Dette er eks. evt. pruting, så desperate som amerikanerne er om dagen kan det fort utgjøre et par 1000 $ også, d.v.s. opp mot 15.000 kr. Hvis man etter hvert finner en bil som er registrert tidlig i 2005 blir det snart 1 år til med aldersfradrag også.
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Nei, de har egentlig rett i det, for en Elise er jo så uendelig mye penere.vids wrote:Du kan ikke mene at en gul elise kan sammenlignes utseendemessig med en hvit exige?
Smak og behag, men jeg er helt uenig. Elise er en klassisk pen cab med harmoniske linjer, smakfulle detaljer og et generelt lekkert utseende. Spør du meg er ingen av de kosmetiske forskjelliene særlig vellykket; luftinntak på taket (dette ser jo rett og slett bare dumt ut), klumpete deksel over luftinntakene på siden (som etter min mening er en av de tøffeste detaljene på Elise), en bakre profil som er helt ødelagt (minner meg egentlig mest om "sjalusi" på bakruta på en gammel Volvo 240) og svarte felger som jeg aldri har hatt sansen for. Godt mulig dette slår an i gatebil- og rånermiljøet men ikke hos meg.vids wrote:Hadde helt klart tatt exige, penere og stivere chassis og kan også kjøres uten tak. Og hvit er jo absolutt den peneste sportsbilfargen om dagen!
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Forskjellen er vel at Elisen er en posør frisørracer mens Exigen er en hardcore banebil for menn med hår på brystkassa. Er ikke det minste i tvil om hva jeg ville hatt. Så må det jo også sies at Exige series 1 er betraktelig tøffere enn series 2. Liker begge biler men her er det vesensforskjeller og hvert til sitt bruk.
Mvh
Knut S
Mvh
Knut S