Alf Torp wrote:Oooohhh!
Let the catfight begin...
06 Exige *Til Salgs?*Flere bilder Side 2
'Skal ikke svelge agnet, skal ikke svelge agnet, skal ikk...."
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
"Frisørracer", den var ny
Utgangspunktet for diskusjonen var den gule Elisen (med Toyota-motor og 192 HK) og den hvite Exigen (med Toyota-motor og 192 HK), så den BMW-metaforen blir litt skivebom... I utgangspunktet 2 i praksis så godt som identiske biler når det gjelder ytelse, og med en del av det ekstrautstyret som den Elisen har så blir forskjellen enda mindre. Men som du sier er sikkert Exige (marginalt) bedre på bane. For noen er det det viktigste, men for meg teller utseende og cab-følelse mer. Og det har ikke noe med posering å gjøre, derimot er det faktum at det er en cab en betydelig del av kjøreopplevelsen for min del ihvertfall. Samt at Elise er (igjen marginalt) mer komfortabel og "praktisk anlagt" noe som gjør den til en bedre "totalpakke" i mine øyne.
Utgangspunktet for diskusjonen var den gule Elisen (med Toyota-motor og 192 HK) og den hvite Exigen (med Toyota-motor og 192 HK), så den BMW-metaforen blir litt skivebom... I utgangspunktet 2 i praksis så godt som identiske biler når det gjelder ytelse, og med en del av det ekstrautstyret som den Elisen har så blir forskjellen enda mindre. Men som du sier er sikkert Exige (marginalt) bedre på bane. For noen er det det viktigste, men for meg teller utseende og cab-følelse mer. Og det har ikke noe med posering å gjøre, derimot er det faktum at det er en cab en betydelig del av kjøreopplevelsen for min del ihvertfall. Samt at Elise er (igjen marginalt) mer komfortabel og "praktisk anlagt" noe som gjør den til en bedre "totalpakke" i mine øyne.
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Skal uten problemer innrømme at jeg glatt hadde valgt en Exige (og ja, helst S1) hvis jeg var stinn av gryn og det ikke var noe problem.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Exige
Helt klart valgt Exigen,samme ytelse ?,tja vis en kun ser på HK.Men etter å ha prøvd å kjøre litt aktivt og da helst på bane,så skjønner en raskt at mye hk er ikke hele løsningen. Så da syns jeg BMW316 kontra en M3 var en "inner tier"vis vi skal fortsatt holdes oss til skytter språket .
Men for å "kruse" rolig ned hovedgata en varm sommerdag.................
Men dette handler vel litt om penger,intresser,smak og behag som alt annet i livet,og der er vi vel forsjellige?
Men for å "kruse" rolig ned hovedgata en varm sommerdag.................
Men dette handler vel litt om penger,intresser,smak og behag som alt annet i livet,og der er vi vel forsjellige?
Mistenker at du nok må legge på minst 50 000,- før du har den ferdig registrert hjemme hos deg. (litt avhengig av hvor mye jobb du er villig til å gjøre selv.) Selv om fraktratene nok er gått nedover blir det fortsatt noen tusen av det dør til dør. Har du tatt med moms ? og moms på frakten ikke minst.Lotus Elise S2 Race Tech wrote:For all del... Her er noen eksempler rasket sammen i all hast (priser før frakt/evt. honorar med kurs 6,75):spooz wrote:Vil se den 05/06 Elise'n du tar inn på dagens kurs til NOK 350.000.
Fra Autotrader.com:
2006 Lotus Elise - 347.000 kr
2005 Lotus Elise - 346.000 kr
Dette er eks. evt. pruting, så desperate som amerikanerne er om dagen kan det fort utgjøre et par 1000 $ også, d.v.s. opp mot 15.000 kr. Hvis man etter hvert finner en bil som er registrert tidlig i 2005 blir det snart 1 år til med aldersfradrag også.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?