06 Exige *Til Salgs?*Flere bilder Side 2

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

seight
Posts: 242
Joined: 05 Apr 2004 10:36

Post by seight »

Handbags at dawn? ;)
Alf Torp wrote:Oooohhh!

Let the catfight begin... :)
Alf Torp
Posts: 188
Joined: 30 Jun 2008 11:19
Location: Skaun, Sør-Trøndelag

Post by Alf Torp »

*remjer av latter* :D
Mvh,
Alf Torp

- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

'Skal ikke svelge agnet, skal ikke svelge agnet, skal ikk...."

:twisted:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
pgus
Posts: 27
Joined: 04 Aug 2004 13:27
Location: Lier

Post by pgus »

Fine som f...n begge to syns jeg.

Hadde byttet MR2'en mot hvilke som helst av de anyday...
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

webmaster wrote:'Skal ikke svelge agnet, skal ikke svelge agnet, skal ikk...." :twisted:
Ja, du og ditt ildfulle, sydlandske temperament :lol:
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Ta det ikke for seriøst Jørn. Kommer jo fra en som har den største frisørraceren ever(MX-5) men jeg tror nok de fleste som har en Elise heller ville hatt en Exige hvis ikke hele poenget med bilen er å posere. Det er jo som å si man heller vil ha en BMW 316 enn M3.

Mvh

Knut S
THB
Posts: 1037
Joined: 03 May 2004 15:34
Location: Trondheim
Contact:

Post by THB »

"Frisørracer", den var ny :P

Utgangspunktet for diskusjonen var den gule Elisen (med Toyota-motor og 192 HK) og den hvite Exigen (med Toyota-motor og 192 HK), så den BMW-metaforen blir litt skivebom... I utgangspunktet 2 i praksis så godt som identiske biler når det gjelder ytelse, og med en del av det ekstrautstyret som den Elisen har så blir forskjellen enda mindre. Men som du sier er sikkert Exige (marginalt) bedre på bane. For noen er det det viktigste, men for meg teller utseende og cab-følelse mer. Og det har ikke noe med posering å gjøre, derimot er det faktum at det er en cab en betydelig del av kjøreopplevelsen for min del ihvertfall. Samt at Elise er (igjen marginalt) mer komfortabel og "praktisk anlagt" noe som gjør den til en bedre "totalpakke" i mine øyne.
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)

X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Skal uten problemer innrømme at jeg glatt hadde valgt en Exige (og ja, helst S1) hvis jeg var stinn av gryn og det ikke var noe problem. :P
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Jeg vet det kan være vanskelig å fatte for en diehard trackday fantast som Knut, men det er nok endel som kjøper Elise som en sommer/turbil.
Elise er i utgangspunktet en mer anvennelig bil til nesten halve prisen av Exige.
'11 sDrive 35is
---------------------
THB
Posts: 1037
Joined: 03 May 2004 15:34
Location: Trondheim
Contact:

Post by THB »

Exactly my point. Godt det er noen som har skjønt det :)
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)

X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
User avatar
Speedster
Posts: 109
Joined: 14 Aug 2006 13:02
Location: Sørlandet

Exige

Post by Speedster »

Helt klart valgt Exigen,samme ytelse ?,tja vis en kun ser på HK.Men etter å ha prøvd å kjøre litt aktivt og da helst på bane,så skjønner en raskt at mye hk er ikke hele løsningen. Så da syns jeg BMW316 kontra en M3 var en "inner tier"vis vi skal fortsatt holdes oss til skytter språket 8) .

Men for å "kruse" rolig ned hovedgata en varm sommerdag.................

Men dette handler vel litt om penger,intresser,smak og behag som alt annet i livet,og der er vi vel forsjellige?
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Lotus Elise S2 Race Tech wrote:
spooz wrote:Vil se den 05/06 Elise'n du tar inn på dagens kurs til NOK 350.000. :shock:
For all del... Her er noen eksempler rasket sammen i all hast (priser før frakt/evt. honorar med kurs 6,75):

Fra Autotrader.com:
2006 Lotus Elise - 347.000 kr
2005 Lotus Elise - 346.000 kr

Dette er eks. evt. pruting, så desperate som amerikanerne er om dagen kan det fort utgjøre et par 1000 $ også, d.v.s. opp mot 15.000 kr. Hvis man etter hvert finner en bil som er registrert tidlig i 2005 blir det snart 1 år til med aldersfradrag også.
Mistenker at du nok må legge på minst 50 000,- før du har den ferdig registrert hjemme hos deg. (litt avhengig av hvor mye jobb du er villig til å gjøre selv.) Selv om fraktratene nok er gått nedover blir det fortsatt noen tusen av det dør til dør. Har du tatt med moms ? og moms på frakten ikke minst.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Post Reply