Marcos endelig hjemme

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Marcos endelig hjemme

Post by b-havers »

Da er Marcos'en endelig 'hjemme' :D

Hentet den i Brevik på mandag, og kjørte den hjem til Ski.
Sykt morro, og en pervers lyd; bør egentlig kjøre med øreplugger..
To timer i bilen, og jeg var på grensen til susete mellom ørene (jada, enda mer enn normalt....), og de var begge tømt for ørevoks :shock:

Startet den litt i går for å sjekke om den gikk jevnt og om det var noe særlig oljerøyk (original uåpnet motor fra 1969); naboen to hus overfor kom og lurte på hva som i alle dager var på gang 8)

Som de fleste biler fra øyriket har også denne noen små lyter, men ikke værre enn at jeg tror den vil skli gjennom Vegstasjonens kritiske (...) blikk mandag førstkommende.

Forrige eier har brukt bilen til bl.a. Hill Climbs, og forstillingen er justert deretter. Må nok inn for en liten kontroll/justering, samt at begge fordekkene bærer preg av mye 'svingete kjøring' og de må erstattes med nye.

I og med at den er førstegangsregistrert i 1969, har jeg tenkt å be om 'tidsriktig' registreringsnummer. Noen som har erfaring med dette? Koster det noe ekstra - og hvor lang tid tar det før jeg kan få skiltene?
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 896
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen »

Grattis ! "Gammelt skilt" er nok kurrant, men..

- kan vi få lov å tildele deg et startnummer for Historisk Racing ?? :wink:

DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Det hadde vært knakende artig å vært tilbake med kjøredress og hjelm, men jeg sliter fortsatt med nakken etter vannplaning og påfølgende torpedering av betongen på langsiden påRudskogen for 10 år siden....
Jeg tør ikke ofre helsa, dessverre... :(

Men, en tirsdag skal jeg vel klare, håper jeg :D
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 896
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen »

Hm......- dersom du kommer på bedre tanker...., eller ; "Men i "Historisk" går det jo så smååååååååått......" ! :lol:

DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Kanskje jeg skal rigge +2'en til banekjøring?
Det hadde vært artig. Bygge om TC'en til en kraftigere plugg, og få inn en form for bur...? :lol:

Jeg har kjempelyst på å være tilbake på banen, men bare en par-tre timers kjøretur er tortur mot nakken.
Blir gjerne liggende en dag etter en slik tur :cry:

Nei, får nok holde meg til tilskuerpass på Rudskogen, og heller kjøre små artige biler omkring på svingete veier i Follo :D
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 896
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen »

[quote="b-havers"]Kanskje jeg skal rigge +2'en til banekjøring?
Det hadde vært artig. Bygge om TC'en til en kraftigere plugg, og få inn en form for bur...? :lol:

Jeg har kjempelyst på å være tilbake på banen, men bare en par-tre timers kjøretur er tortur mot nakken.
Blir gjerne liggende en dag etter en slik tur :cry:

- "par-tre timers tur"... ; - da er det bare å komme ! Vi kjører aldri mer enn 15 minutter...!!! :lol:

DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Vi får vurdere banekjøring etterhvert, Dag Henning. Kanskje - kanskje ikke..


I mellomtiden, her er noen bilder av plastikkbygget fra UK;

Grom fra foran, ihvertfall;
Image

Ikke så gal bakfra, heller ;-)
Image

Og her kan hr Larsen komme med loffen(e) sin(e)....:
Image

Noen sier at de skjønner hvor Dodge hentet inspirasjon til sin Viper. Ikke vet jeg, men det er en artig form på den...
Image

Og fra bak rattet ser det omtrent slik ut:
Image

Men det skjuler seg bare en noe møkkete gammel Essex 3.0 liter V6 under der...
Image
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Tøff som juling :D
Grattis med ny sportsvogn.
Håper å få se den live om ikke lenge.
'11 sDrive 35is
---------------------
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Bare bilen sklir gjennom hos Biltilsynet på mandag, skal du nok både få se og ikke minst høre den på treff fremover 8)
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 896
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen »

- dette var bare lækkert !! :D

DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Ja, og så har jo Marcos litt Lotus-blod i årene.
Jem Marsh var jo en periode ansatt hos - eller ihvertfall jobbett sammen med - the Old Man :D

Selv om bilen er designet av brødrene Adams, er den litt 'Lotus-like' å kjøre.
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Lekkert, Bjørn Anders! Selv om jeg nok aldri blir helt fortrolig med utseendet på Marcos-hekken...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Jeg er enig, men som du ser er denne modifisert med en LM-spolier, da blir det litt lettere å svelge, synes jeg...
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Dette ser flott ut Bjørn-Anders :D Gleder meg til å se den live. Kommer du på Rudskogen 28. juli?
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Takk, Inge.

Det er mulig bilen kommer, men eieren er på ferie i Gudbrandsdalen....
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Post Reply