Marcos endelig hjemme
Marcos endelig hjemme
Da er Marcos'en endelig 'hjemme'
Hentet den i Brevik på mandag, og kjørte den hjem til Ski.
Sykt morro, og en pervers lyd; bør egentlig kjøre med øreplugger..
To timer i bilen, og jeg var på grensen til susete mellom ørene (jada, enda mer enn normalt....), og de var begge tømt for ørevoks
Startet den litt i går for å sjekke om den gikk jevnt og om det var noe særlig oljerøyk (original uåpnet motor fra 1969); naboen to hus overfor kom og lurte på hva som i alle dager var på gang
Som de fleste biler fra øyriket har også denne noen små lyter, men ikke værre enn at jeg tror den vil skli gjennom Vegstasjonens kritiske (...) blikk mandag førstkommende.
Forrige eier har brukt bilen til bl.a. Hill Climbs, og forstillingen er justert deretter. Må nok inn for en liten kontroll/justering, samt at begge fordekkene bærer preg av mye 'svingete kjøring' og de må erstattes med nye.
I og med at den er førstegangsregistrert i 1969, har jeg tenkt å be om 'tidsriktig' registreringsnummer. Noen som har erfaring med dette? Koster det noe ekstra - og hvor lang tid tar det før jeg kan få skiltene?
Hentet den i Brevik på mandag, og kjørte den hjem til Ski.
Sykt morro, og en pervers lyd; bør egentlig kjøre med øreplugger..
To timer i bilen, og jeg var på grensen til susete mellom ørene (jada, enda mer enn normalt....), og de var begge tømt for ørevoks
Startet den litt i går for å sjekke om den gikk jevnt og om det var noe særlig oljerøyk (original uåpnet motor fra 1969); naboen to hus overfor kom og lurte på hva som i alle dager var på gang
Som de fleste biler fra øyriket har også denne noen små lyter, men ikke værre enn at jeg tror den vil skli gjennom Vegstasjonens kritiske (...) blikk mandag førstkommende.
Forrige eier har brukt bilen til bl.a. Hill Climbs, og forstillingen er justert deretter. Må nok inn for en liten kontroll/justering, samt at begge fordekkene bærer preg av mye 'svingete kjøring' og de må erstattes med nye.
I og med at den er førstegangsregistrert i 1969, har jeg tenkt å be om 'tidsriktig' registreringsnummer. Noen som har erfaring med dette? Koster det noe ekstra - og hvor lang tid tar det før jeg kan få skiltene?
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Det hadde vært knakende artig å vært tilbake med kjøredress og hjelm, men jeg sliter fortsatt med nakken etter vannplaning og påfølgende torpedering av betongen på langsiden påRudskogen for 10 år siden....
Jeg tør ikke ofre helsa, dessverre...
Men, en tirsdag skal jeg vel klare, håper jeg
Jeg tør ikke ofre helsa, dessverre...
Men, en tirsdag skal jeg vel klare, håper jeg
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Kanskje jeg skal rigge +2'en til banekjøring?
Det hadde vært artig. Bygge om TC'en til en kraftigere plugg, og få inn en form for bur...?
Jeg har kjempelyst på å være tilbake på banen, men bare en par-tre timers kjøretur er tortur mot nakken.
Blir gjerne liggende en dag etter en slik tur
Nei, får nok holde meg til tilskuerpass på Rudskogen, og heller kjøre små artige biler omkring på svingete veier i Follo
Det hadde vært artig. Bygge om TC'en til en kraftigere plugg, og få inn en form for bur...?
Jeg har kjempelyst på å være tilbake på banen, men bare en par-tre timers kjøretur er tortur mot nakken.
Blir gjerne liggende en dag etter en slik tur
Nei, får nok holde meg til tilskuerpass på Rudskogen, og heller kjøre små artige biler omkring på svingete veier i Follo
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
[quote="b-havers"]Kanskje jeg skal rigge +2'en til banekjøring?
Det hadde vært artig. Bygge om TC'en til en kraftigere plugg, og få inn en form for bur...?
Jeg har kjempelyst på å være tilbake på banen, men bare en par-tre timers kjøretur er tortur mot nakken.
Blir gjerne liggende en dag etter en slik tur
- "par-tre timers tur"... ; - da er det bare å komme ! Vi kjører aldri mer enn 15 minutter...!!!
DH
Det hadde vært artig. Bygge om TC'en til en kraftigere plugg, og få inn en form for bur...?
Jeg har kjempelyst på å være tilbake på banen, men bare en par-tre timers kjøretur er tortur mot nakken.
Blir gjerne liggende en dag etter en slik tur
- "par-tre timers tur"... ; - da er det bare å komme ! Vi kjører aldri mer enn 15 minutter...!!!
DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
Vi får vurdere banekjøring etterhvert, Dag Henning. Kanskje - kanskje ikke..
I mellomtiden, her er noen bilder av plastikkbygget fra UK;
Grom fra foran, ihvertfall;
Ikke så gal bakfra, heller
Og her kan hr Larsen komme med loffen(e) sin(e)....:
Noen sier at de skjønner hvor Dodge hentet inspirasjon til sin Viper. Ikke vet jeg, men det er en artig form på den...
Og fra bak rattet ser det omtrent slik ut:
Men det skjuler seg bare en noe møkkete gammel Essex 3.0 liter V6 under der...
I mellomtiden, her er noen bilder av plastikkbygget fra UK;
Grom fra foran, ihvertfall;
Ikke så gal bakfra, heller
Og her kan hr Larsen komme med loffen(e) sin(e)....:
Noen sier at de skjønner hvor Dodge hentet inspirasjon til sin Viper. Ikke vet jeg, men det er en artig form på den...
Og fra bak rattet ser det omtrent slik ut:
Men det skjuler seg bare en noe møkkete gammel Essex 3.0 liter V6 under der...
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Ja, og så har jo Marcos litt Lotus-blod i årene.
Jem Marsh var jo en periode ansatt hos - eller ihvertfall jobbett sammen med - the Old Man
Selv om bilen er designet av brødrene Adams, er den litt 'Lotus-like' å kjøre.
Jem Marsh var jo en periode ansatt hos - eller ihvertfall jobbett sammen med - the Old Man
Selv om bilen er designet av brødrene Adams, er den litt 'Lotus-like' å kjøre.
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Lekkert, Bjørn Anders! Selv om jeg nok aldri blir helt fortrolig med utseendet på Marcos-hekken...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no