Heisann
Like etter påske kjørte jeg fjorårets anskaffelse, en 63'Seven, på henger til verksted for å gjøre siste trimming/tuning av forgassere. Istedenfor å reise derfra med hevet hode og topptrimmet motor, måtte jeg reise uten 7 hjem igjen. Verkstedet diagnoserte en ørliten rådebank som de mente jeg burde ta umiddelbart før det ble værre. Jeg aksepterte med utgangspunkt i prisoverslag på 10-15000,-. Ikke før i går kunne jeg hente bilen igjen. De hadde brukt lengre tid enn estimert på å få ut motoren. Veiva var sendt til Oslo for sliping, veivhuslagre var byttet, samt plugger og oljefilter. Siste linje på fakturagrunnlaget sa 22500,-. Jeg ble litt bråskuffet og har ikke såpass med kompetanse at jeg kunne ta diskusjonen der og da. Hva vet vel jeg om hva som faktisk måtte skiftes...? Verkstedet er anerkjent i sportsbilmiljøet, så jeg antar at de ikke har råd til å kødde med ryktet sitt. Og de kan nok ta seg godt betalt pga pågang/etterspørsel og spesialkompetanse.
Ønsket bare å sjekke med forumet her, om dere synes 22000,- virker realistisk for en jobb som innebærer å ta hele motoren ut, demontere den, sende veiva til sliping, bytte lagre, montere motor og få den inn i bilen igjen?
Lotus Seven - "liten rådebank" og verkstedregning
Lotus Seven - "liten rådebank" og verkstedregning
R.Ølstad
'63 Super Seven
'86 Prelude 1.8EX
'04 LandCruiser 120 VX
ex '00 Celica T23
'63 Super Seven
'86 Prelude 1.8EX
'04 LandCruiser 120 VX
ex '00 Celica T23
Stenger denne da du har lagt inn samme spørsmål et annet sted. Dobbeltposting vil vi helst unngå.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no