Ombygging av Elise til + 230 HK Sugemotor

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
frederik
Posts: 2
Joined: 03 May 2007 11:33

Ombygging av Elise til + 230 HK Sugemotor

Post by frederik »

Litt om mitt prosjekt:

Jeg har byttet K 1,8 til en K 1,9 Scholar Engines motor,diff,gir kasse, justerbare demper, nye fjæringer, nye foringer overalt så undervognen burde være ok. Det jeg mangler er bremser, firpunktseler, seter, dekk og felger. men jeg har litt problemer med de siste detaljer. Håper å få noen gode forslag :D :D

Et av mine problemer er at når motoren blir varm, virker ikke klutchen!! Jeg har byttet til en armert slange, men jeg har ikke fått prøvd den enda, er det noen som har vært borti noe lignede??

Det kunne vært hyggelig å møte andre som har Elise i Oslområdet, for å utveksle erfaringer.

Til slutt, jeg har en masse ekstradeler hvis noen er interessert :D





[/b]
User avatar
Lille Trille
Posts: 316
Joined: 19 Feb 2005 10:50
Location: Oslo
Contact:

Post by Lille Trille »

utrolig spennende prosjekt! 8)

Har "store" planer med min Elise etterhvert også. Det første på tapetet er service, ny lettvekts potte og Õhlins. Jeg har videre lurt på KOM-TECs phase 7 som vil gi rundt 205HK/330nm

Er du med på mailing listen til Norsk Caterham og Lotus Register? Vi prøver å samles for felles innkjøring av Lotus/Caterham på Vårmønstringen.

Ellers så hadde vært morsomt å få til jevnlige møter med f.eks Elise som tema.
Roy Solheim
Registerfører og Webmaster Lotus Car Club of Norway - LCCN
http://www.lccn.no
frederik
Posts: 2
Joined: 03 May 2007 11:33

Post by frederik »

tak og i lige måde
jeg er med på et møte når som helst for at snakke om elise
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Jeg hadde en (ca) 220hk's sugemotor i min på 1.8l, ikke spesielt holdbart om man brukjer bilen litt aktivt hver dag. Jeg kunne hente ut en 15-20 hk til på porting til større ventiler og annen bakpotte og map. Men etter det så var den platformen brukt opp, dvs at man får ikek hentet så mye mer effekt ut av den om det skulle holde mer enn et par-tre timer.

Spennende prosjekt dette her, jeg mener jeg har snakket med deg før, og at din 1.8 scholar motor bremset mer effekt og nm enn det min gjorde, så det var kanskje noe i veien med min i fra starten av for alt det jeg vet.

Det er min erfaring da, og jeg håper en får mer stabil effekt med nye motoren som er på vei inn. :)

Lykke til vidre, dette må bare jeg bare følge mere med på :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Hvordan går det med byggingen?

Var det deg som hadde den qicksilver potta? HVis ja, hvor fant du den? jeg kunne tenkt meg en slik for å få ned støy litt slik at jeg kanskje slipper inn på rudskogen (jeg sleit med å komme igjennom på 100db grense, og nå er det visst 95db har jeg hørt)

Jeg kan og møte opp på slike "elise-treff" for å prate litt bil, evt høre på. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

100db på Rudskogen, og 95 på Våler.
men uansett lykke til, med eksos potte kjøp.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Post Reply