Hei
De to alu-platene under setene på Caterham'n må byttes, og jeg må få borret ut pop-naglene.
= Er det noen som har gode tips om spesialverktøy eller lignende som kan gjøre jobben enklere og/ eller sikre at jeg ikke borrer for langt inn i rammen ???
Tips om å bytte poppede alu-plater på en Caterham ?
Tips om å bytte poppede alu-plater på en Caterham ?
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Hvis du kommer til med vanlig bor så kan du bare tape noen runder på boret med elektrotape så langt opp på boret du vil bore.
f.eks. vil du bore 5 mm dypt hull, så bare taper du noen runder med tape 5 mm inn på boret og du har en billig og grei "dybdemåler"
f.eks. vil du bore 5 mm dypt hull, så bare taper du noen runder med tape 5 mm inn på boret og du har en billig og grei "dybdemåler"
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi
Takk for gode svar,
så da blir det å ta frem drillen.
Ekstra-spørsmål:
Når jeg borer av hodet på naglen, blir den da liggende igjen den andre enden av naglen inne i rammen ? Er det ok ? Andre måter å gjøre det på for å hindre dette ??
Hilsen
Are den undrende
så da blir det å ta frem drillen.
Ekstra-spørsmål:
Når jeg borer av hodet på naglen, blir den da liggende igjen den andre enden av naglen inne i rammen ? Er det ok ? Andre måter å gjøre det på for å hindre dette ??
Hilsen
Are den undrende
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Are-den-bolde-som-kjører-caterham-klokken-0530 !Are wrote: Ekstra-spørsmål:
Når jeg borer av hodet på naglen, blir den da liggende igjen den andre enden av naglen inne i rammen ? Er det ok ? Andre måter å gjøre det på for å hindre dette ??
Min ringe erfaring med fjerning av popnagler, er at når de borres ut, vil 'den andre siden' av naglen falle ut - nettopp - på 'den andre siden'.
I ditt tilfelle er dette inne i rør rammen. I en stillere bil enn Caterham vil du muligens høre noe skramling, men jeg tror ikke at det er noe problem i bilen din.
Kan et alternativ være å skjære et lite hull i 'bunnen av rammen' og 'riste' ut naglene - for så å sveise tilbake det stykket som ble skåret ut?
Det må da finnes mer skånsomme metoder å få ut disse på...?
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Ikke nå. Jeg ventet faktisk helt til kl 06:00. Må jo tenke litt på naboen som har soveromsvindu rett på andre siden av veien ved garasjen min. For etter at jeg fikk den tilbake fra reparasjon av motoren så har jeg ikke fått den finjustert nok, så det bråker, smeller og ettertenner ved kald motor, og det kan kanskje være litt for mye for nabolaget slik en tidlig morgen ...b-havers wrote:Are-den-bolde-som-kjører-caterham-klokken-0530 !Are wrote: Ekstra-spørsmål:
Når jeg borer av hodet på naglen, blir den da liggende igjen den andre enden av naglen inne i rammen ? Er det ok ? Andre måter å gjøre det på for å hindre dette ??
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
NeidaAre wrote:Ikke nå. Jeg ventet faktisk helt til kl 06:00. Må jo tenke litt på naboen som har soveromsvindu rett på andre siden av veien ved garasjen min. For etter at jeg fikk den tilbake fra reparasjon av motoren så har jeg ikke fått den finjustert nok, så det bråker, smeller og ettertenner ved kald motor, og det kan kanskje være litt for mye for nabolaget slik en tidlig morgen ...b-havers wrote:Are-den-bolde-som-kjører-caterham-klokken-0530 !Are wrote: Ekstra-spørsmål:
Når jeg borer av hodet på naglen, blir den da liggende igjen den andre enden av naglen inne i rammen ? Er det ok ? Andre måter å gjøre det på for å hindre dette ??
Fin måte å finne ut hvor tolerante og ikke minst sportsvognsinteresserte naboene dine er.
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------