Page 7 of 10

Posted: 08 Oct 2008 06:39
by spitfire 2,4
webmaster wrote:Julaften daglig? ;-)
Og flere pakker jeg venter på 8) 8) :D
Har bestilt ARP studs til lagerbukkene og ARP svinghjulsbolter.
venter på flere "flykoblinger" også. :roll: :oops:
Ketil

Posted: 08 Oct 2008 06:44
by ThomasB
webmaster wrote:Julaften daglig? ;-)
ja virker sånn..men er jo ikke noe som er morsommere enn og få pakker med bildeler...


Den tilton-clutchen er jo ganske sinna. hva sier resten av drivverket til det?

bekjente som har brukt samme clutch bytter kasser 3 ganger hver sesong. (Getrag)

Posted: 08 Oct 2008 06:55
by spitfire 2,4
Skrotnisse wrote:
webmaster wrote:Julaften daglig? ;-)
ja virker sånn..men er jo ikke noe som er morsommere enn og få pakker med bildeler...


Den tilton-clutchen er jo ganske sinna. hva sier resten av drivverket til det?

bekjente som har brukt samme clutch bytter kasser 3 ganger hver sesong. (Getrag)
Lett bil ca 900 kg + - med fører regner jeg med, Getrag 6 trinns fra tung 4,0 V 8 BMW 540 som har nesten 300hk og 400 N originalt, og en stødig Jaguar XJS V12 med diffbrems bakaksel holder forhåpentligvis. :D
Har kjørt med Tilton toplateclutch før og Quaife girkasse (hadde såvidt over 300 hk da ) det gikk ihvertfall bra :D Blir vel endel mere krefter nå :roll: Men tiden får vise hva som ryker(håper ingenting gjør det da :P ), først må jo bilen bli kjøreklar, noe som har tatt lang tid (har vel stått mere rolig de siste årene i forhold til km kjørt :roll: :oops: Håper å få det motsatt nå )
Ketil

Posted: 08 Oct 2008 10:25
by ThomasB
ja det blir ofte sånn. min har nå stått 1 år i garasjen etter nesten 2 fulle sesonger. det er drepen og ha det stående for lenge. lager du hydraulisk utløserlager? hvor stort blir effektuttaket?

Posted: 08 Oct 2008 10:41
by spitfire 2,4
Skrotnisse wrote:ja det blir ofte sånn. min har nå stått 1 år i garasjen etter nesten 2 fulle sesonger. det er drepen og ha det stående for lenge. lager du hydraulisk utløserlager? hvor stort blir effektuttaket?
Har et Baer (tror det het det, blåeloksert og fint :roll: ) utløserlager som er hydraulisk og sentermontert fungerer helt supert.
Effektuttak tja :roll: Turboen gir luft for 450 opp til 550 ved høyere trykk, hva det blir finner man vel ut av når bremsingen er gjort (mye igjen før det skjer) er en 8 ventillert topp på bilen, 11mm stroke på veiv, 200 Cosworth blokk, blir vel Verdi råder snart (spare-spare) og 92-93 mm stempel (vet ikke helt hvilke men Tore Østhus nevnte noen som var frest etter forbrenningskamrene (må ha litt forbrenningsrom i stemplene også for å få komp riktig) :)
Ketil

Posted: 08 Oct 2008 13:55
by spitfire 2,4
Image

Posted: 08 Oct 2008 13:58
by spitfire 2,4
Lurer på om jeg får opp arbeidstemperaturen i motoren :roll: :roll: :roll: :roll:
Image
Image

Posted: 05 Nov 2008 15:49
by ThomasB
spitfire 2,4 wrote:Lurer på om jeg får opp arbeidstemperaturen i motoren :roll: :roll: :roll: :roll:
Image
Image
arbeidstemperaturen kommer nok. du må bare kjøre hardt!!

Posted: 07 Nov 2008 12:43
by vids
Skulle tro det ville være lurt med litt større mellomrom mellom intercooler og radiator. Radiatoren vil nok varme intercooleren ganske mye når du står stille. En 5 cm med luft vil isolere ganske mye mer enn 5 mm.

Posted: 07 Nov 2008 13:15
by ThomasB
vids wrote:Skulle tro det ville være lurt med litt større mellomrom mellom intercooler og radiator. Radiatoren vil nok varme intercooleren ganske mye når du står stille. En 5 cm med luft vil isolere ganske mye mer enn 5 mm.
er sant det men for mye mellomrom skaper turbulens...

Posted: 07 Nov 2008 13:53
by spitfire 2,4
vids wrote:Skulle tro det ville være lurt med litt større mellomrom mellom intercooler og radiator. Radiatoren vil nok varme intercooleren ganske mye når du står stille. En 5 cm med luft vil isolere ganske mye mer enn 5 mm.
Med tanke på plassen og at kjølerpakken er totalt 20 cm tykk tror (og håper) jeg at kjølingen skal være minste problemet her :roll:
Kan kanskje klare ca 1 cm mellom kjølerne men er mere redd for turbulens siden kjølerne ikke står rett i lodd men ligger endel.
Mvh Ketil

Posted: 18 Dec 2008 23:13
by spitfire 2,4
Julegave til Spitfire`n min :)
Aviaid reversedrevet tørrsump oljepumpe, skal monteres foran motoren og drives av veivakselen
Image
Image
Gleder meg til jeg har den i hus :)
Mvh Ketil

Posted: 28 Dec 2008 22:48
by ThomasB
tøft!

kompis som har en sånn på en volvomotor og det funker bra...(pumpa altså)

Posted: 29 Dec 2008 00:36
by spitfire 2,4
Skrotnisse wrote:tøft!

kompis som har en sånn på en volvomotor og det funker bra...(pumpa altså)
Godt å høre :D Fikk den på lille(h)julaften :D
Var lekker ja :D
Mvh Ketil

Posted: 29 Dec 2008 12:08
by Alf Torp
Prøvekjørt med tomtegløggen i bakgrunnen på bildet? :)