Page 7 of 10
Posted: 08 Oct 2008 06:39
by spitfire 2,4
webmaster wrote:Julaften daglig?
Og flere pakker jeg venter på
Har bestilt ARP studs til lagerbukkene og ARP svinghjulsbolter.
venter på flere "flykoblinger" også.
Ketil
Posted: 08 Oct 2008 06:44
by ThomasB
webmaster wrote:Julaften daglig?
ja virker sånn..men er jo ikke noe som er morsommere enn og få pakker med bildeler...
Den tilton-clutchen er jo ganske sinna. hva sier resten av drivverket til det?
bekjente som har brukt samme clutch bytter kasser 3 ganger hver sesong. (Getrag)
Posted: 08 Oct 2008 06:55
by spitfire 2,4
Skrotnisse wrote:webmaster wrote:Julaften daglig?
ja virker sånn..men er jo ikke noe som er morsommere enn og få pakker med bildeler...
Den tilton-clutchen er jo ganske sinna. hva sier resten av drivverket til det?
bekjente som har brukt samme clutch bytter kasser 3 ganger hver sesong. (Getrag)
Lett bil ca 900 kg + - med fører regner jeg med, Getrag 6 trinns fra tung 4,0 V 8 BMW 540 som har nesten 300hk og 400 N originalt, og en stødig Jaguar XJS V12 med diffbrems bakaksel holder forhåpentligvis.
Har kjørt med Tilton toplateclutch før og Quaife girkasse (hadde såvidt over 300 hk da ) det gikk ihvertfall bra
Blir vel endel mere krefter nå
Men tiden får vise hva som ryker(håper ingenting gjør det da
), først må jo bilen bli kjøreklar, noe som har tatt lang tid (har vel stått mere rolig de siste årene i forhold til km kjørt
Håper å få det motsatt nå )
Ketil
Posted: 08 Oct 2008 10:25
by ThomasB
ja det blir ofte sånn. min har nå stått 1 år i garasjen etter nesten 2 fulle sesonger. det er drepen og ha det stående for lenge. lager du hydraulisk utløserlager? hvor stort blir effektuttaket?
Posted: 08 Oct 2008 10:41
by spitfire 2,4
Skrotnisse wrote:ja det blir ofte sånn. min har nå stått 1 år i garasjen etter nesten 2 fulle sesonger. det er drepen og ha det stående for lenge. lager du hydraulisk utløserlager? hvor stort blir effektuttaket?
Har et Baer (tror det het det, blåeloksert og fint
) utløserlager som er hydraulisk og sentermontert fungerer helt supert.
Effektuttak tja
Turboen gir luft for 450 opp til 550 ved høyere trykk, hva det blir finner man vel ut av når bremsingen er gjort (mye igjen før det skjer) er en 8 ventillert topp på bilen, 11mm stroke på veiv, 200 Cosworth blokk, blir vel Verdi råder snart (spare-spare) og 92-93 mm stempel (vet ikke helt hvilke men Tore Østhus nevnte noen som var frest etter forbrenningskamrene (må ha litt forbrenningsrom i stemplene også for å få komp riktig)
Ketil
Posted: 08 Oct 2008 13:55
by spitfire 2,4
Posted: 08 Oct 2008 13:58
by spitfire 2,4
Posted: 05 Nov 2008 15:49
by ThomasB
arbeidstemperaturen kommer nok. du må bare kjøre hardt!!
Posted: 07 Nov 2008 12:43
by vids
Skulle tro det ville være lurt med litt større mellomrom mellom intercooler og radiator. Radiatoren vil nok varme intercooleren ganske mye når du står stille. En 5 cm med luft vil isolere ganske mye mer enn 5 mm.
Posted: 07 Nov 2008 13:15
by ThomasB
vids wrote:Skulle tro det ville være lurt med litt større mellomrom mellom intercooler og radiator. Radiatoren vil nok varme intercooleren ganske mye når du står stille. En 5 cm med luft vil isolere ganske mye mer enn 5 mm.
er sant det men for mye mellomrom skaper turbulens...
Posted: 07 Nov 2008 13:53
by spitfire 2,4
vids wrote:Skulle tro det ville være lurt med litt større mellomrom mellom intercooler og radiator. Radiatoren vil nok varme intercooleren ganske mye når du står stille. En 5 cm med luft vil isolere ganske mye mer enn 5 mm.
Med tanke på plassen og at kjølerpakken er totalt 20 cm tykk tror (og håper) jeg at kjølingen skal være minste problemet her
Kan kanskje klare ca 1 cm mellom kjølerne men er mere redd for turbulens siden kjølerne ikke står rett i lodd men ligger endel.
Mvh Ketil
Posted: 18 Dec 2008 23:13
by spitfire 2,4
Julegave til Spitfire`n min
Aviaid reversedrevet tørrsump oljepumpe, skal monteres foran motoren og drives av veivakselen
Gleder meg til jeg har den i hus
Mvh Ketil
Posted: 28 Dec 2008 22:48
by ThomasB
tøft!
kompis som har en sånn på en volvomotor og det funker bra...(pumpa altså)
Posted: 29 Dec 2008 00:36
by spitfire 2,4
Skrotnisse wrote:tøft!
kompis som har en sånn på en volvomotor og det funker bra...(pumpa altså)
Godt å høre
Fikk den på lille(h)julaften
Var lekker ja
Mvh Ketil
Posted: 29 Dec 2008 12:08
by Alf Torp
Prøvekjørt med tomtegløggen i bakgrunnen på bildet?