Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: NoBrain, inge

User avatar
spitfire 2,4
Posts: 315
Joined: 09 Nov 2006 22:56
Location: Gjøvik

Post by spitfire 2,4 » 02 Apr 2009 18:41

Image
Torpedoveggen måtte vike
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L

User avatar
spitfire 2,4
Posts: 315
Joined: 09 Nov 2006 22:56
Location: Gjøvik

Post by spitfire 2,4 » 23 Apr 2009 20:39

Image
Carbon oljeåndetank x Nascardel
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L

User avatar
spitfire 2,4
Posts: 315
Joined: 09 Nov 2006 22:56
Location: Gjøvik

Post by spitfire 2,4 » 23 Apr 2009 20:41

Image
Måtte jo prøvemontere med strikker og plankebiter :roll:
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L

User avatar
spitfire 2,4
Posts: 315
Joined: 09 Nov 2006 22:56
Location: Gjøvik

Post by spitfire 2,4 » 29 Apr 2009 15:47

Kom Samcoslanger idag :) 3" og 4" til Turbo rørene :)

Image
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster » 29 Apr 2009 18:26

Fine saker!
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

User avatar
spitfire 2,4
Posts: 315
Joined: 09 Nov 2006 22:56
Location: Gjøvik

Post by spitfire 2,4 » 29 Apr 2009 19:01

Image
Minstejenta mi fant ut at Samcosiliconslanger er fine som tøffler og leker :D
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster » 29 Apr 2009 19:45

Jøje meg, greie dimensjoner på de slangene!
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

User avatar
spitfire 2,4
Posts: 315
Joined: 09 Nov 2006 22:56
Location: Gjøvik

Post by spitfire 2,4 » 27 May 2009 17:00

Fått sveiset på til koblinger på tørrsumpoljebeholder og toppdeksel :D
Image
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L

User avatar
spitfire 2,4
Posts: 315
Joined: 09 Nov 2006 22:56
Location: Gjøvik

Post by spitfire 2,4 » 27 May 2009 17:03

webmaster wrote:Jøje meg, greie dimensjoner på de slangene!
3" og 4" :D :shock:
Mvh Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L

User avatar
spitfire 2,4
Posts: 315
Joined: 09 Nov 2006 22:56
Location: Gjøvik

Post by spitfire 2,4 » 24 Sep 2011 10:42

Ikke hendt mye med denne bilen i det siste, men 4 sylindret motor er solgt.
Har hatt en 4,0L 32V V8 alumotor stående i garasjen en stund og bestemt meg for å bruke den istedet. Den blir helt i originalt utførelse utenom tørrsumpsmøring og styringssystem. Passer rett på 6 trinns girkassen jeg har gjør den også. 3 plate Tilton clutch blir brukt imellom de.
Siden bilparken har økt endel og hus er mye prioritert også en stund fremover.
Fant ut det var billigere med V8 og kanskje like bra, hvis ikke bedre enn å ha en trykkladet 4 sylindret til fremdrift.
Vektmessig blir det vel ca det samme også :D
Men får bygge ferdig 1275cc Mini`n og få ihvertfall lakkert og trillbar Transit også før jeg fortsetter med Spitfire`n.
Til våren blir det bygging av utbygget til garasjen i kjelleren, har overtatt halve kjelleren til mekkegarasje og innerst i garasjen er det 4 spors Scalextricbane pågang også. Mye å gjøre ja :lol:
Blir oppdateringer når det skjer noe mere her ihvertfall.
Mvh Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L

User avatar
spitfire 2,4
Posts: 315
Joined: 09 Nov 2006 22:56
Location: Gjøvik

Re: Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo

Post by spitfire 2,4 » 05 Dec 2012 19:58

Idiotien har tatt overhånd og alt for mye prosjekter gjør at noen ting stagnerer. 32V V8 er inne i Spit`n og ja jeg fikk plass under panseret (etter å ha fjærnet torpedovegg og pedalsett. Tatt av oljesump og oljepumpe) Ingen problemer. 1275cc Mini`n er veldig godt igang, Poletta Campingvognen min er snart klar til lakkering, Min gamle grå LandRover er solgt men har en eller kanskje to gamle LandRovere liggende på lur et sted hehe :roll:
Transit`n er på vinterlagring, Autobiography RangeRovern står og koser seg inne i vinter, Freelandern som aldri vil gi seg (330,000 km nå på samme motor og et toppakningsbytte) fungerer brillefint.
Bare litt om hva som skjer på Gjøvik :D
Mvh Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo

Post by webmaster » 05 Dec 2012 20:00

Du er spik spenna gæren...:-)
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo

Post by henning » 05 Dec 2012 20:40

webmaster wrote:Du er spik spenna gæren...:-)
Ja, men på en herlig måte :D
'11 sDrive 35is
---------------------

PeR4
Posts: 405
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo

Post by PeR4 » 06 Dec 2012 09:47

Dette er ikke galskap, det er hensiktsmessige tiltak for varig og god livskvalitet :!:

User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo

Post by need4speed » 06 Dec 2012 13:39

Liker dette :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest