Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
spitfire 2,4
Posts: 315
Joined: 09 Nov 2006 22:56
Location: Gjøvik

Re: Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo

Post by spitfire 2,4 »

Har lekt meg med Mini`n så vidt i sommer, vært på noen treff og vant på Norsk Mini Cooper Klubb sitt nordiske treff Nordens Fineste Mini det var skikkelig moro.
Men nå er det Spitfire som står for tur igjen, mange små og store ombygginger som står for tur, har gått opp litt på bredder på hjul. Det ble 10,5" X 13" bak og
8,5" X 13" foran og dette betyr en del jobb bak og foran Skal flytte bakre hjulhus litt opp og fylle på med litt mere skjermkant, ikke mye men litt.
Foran så må jeg bygge nye øvre og nedre bærearmer og også styrearmer for å få så mye sving som mulig.
Gulvet skal senkes til samme nivå som rammen slik at bilen blir helt flat under, må tenke litt aerodynamikk der også pga muligheten før noe høyere toppfart.
Har 2,88 utveksling bak og overgir i 5 og 6 gir med 0,86 i 5 gir og 0,78 i 6 gir.
Motoren snurrer i hvert fall 7000rpm og er vel så sterk at det går i de øvre regioner også.
Har Le Mans plastlokk som skal over frontlys, dette betyr å skjære vekk mye der lyktene er og få de lengre bak og ned. Ligner noe på førstegenerasjon E Type.
Stående pedalboks er vel meg i hende innen en uke, kjøpte WilWood sin.
Hele torpedoveggen må jeg bygge opp igjen siden det var enklere å fjerne alt når motoren skulle lirkes inn.
Alt fra tannstangen og opp til rattet må lages nytt og tenker litt på elektrisk servo der. Skal gjøre en del med velteburet for å få litt mere plass (er ganske trangt inni der).
Skal legge inn litt bilder etter hvert som noe skjer men blir vel bare småtteri før juletider.
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Post Reply