Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo
Posted: 14 Jan 2007 12:44
Hei mitt navn er Ketil Frengen bor på Gjøvik og tenkte å legge ut en tråd her på min bil som jeg har eid siden 1984.
Litt data på den
Tilbakeflyttet bak senterlinje frontaksel 2340cc Ford SOCH med 11 mm billet strokerveiv, 200 Cosworth blokk, datainnsprut/tenning, Turbo, Intercooler og Nos Fogger lystgassanlegg.
Siliconslanger til kjølevæske og Turboslanger. Ellers Goodridge flykoblinger og rustfri stålomspunnet slange til bensin og olje.
2 plate Tilton clutch, Quaife 5 trinnsgirkasse HD med rettskårne drev.
Jaguar XJS v12 bakaksel innkortet 36 cm.
3 delte Revolution felger i 13" bredde 9"foran og 10"bak(skal innsmales til 8" og 9").
215-50 gateslicks foran 235-45 gateslicks bak.
Fullt veltebur som er medbærende til ramme/karosseri.
Breddet karosseri og senket til ca 104 cm totalhøyde.
Hjemmelaget bakramme-skjermer-bakdel-frontspoiler-front og aluminiumsgulv.
aluplater under hele rammen og diffuser bak.
Mye Carbon og billet aludeler.
Håper dette faller i smak.
Mvh Ketil.
Ellers mange ombygginger også
Litt data på den
Tilbakeflyttet bak senterlinje frontaksel 2340cc Ford SOCH med 11 mm billet strokerveiv, 200 Cosworth blokk, datainnsprut/tenning, Turbo, Intercooler og Nos Fogger lystgassanlegg.
Siliconslanger til kjølevæske og Turboslanger. Ellers Goodridge flykoblinger og rustfri stålomspunnet slange til bensin og olje.
2 plate Tilton clutch, Quaife 5 trinnsgirkasse HD med rettskårne drev.
Jaguar XJS v12 bakaksel innkortet 36 cm.
3 delte Revolution felger i 13" bredde 9"foran og 10"bak(skal innsmales til 8" og 9").
215-50 gateslicks foran 235-45 gateslicks bak.
Fullt veltebur som er medbærende til ramme/karosseri.
Breddet karosseri og senket til ca 104 cm totalhøyde.
Hjemmelaget bakramme-skjermer-bakdel-frontspoiler-front og aluminiumsgulv.
aluplater under hele rammen og diffuser bak.
Mye Carbon og billet aludeler.
Håper dette faller i smak.
Mvh Ketil.
Ellers mange ombygginger også