Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo
Grattis! Og nå har du snart hele vinteren på deg...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Og siste 3 mnd har ikke jeg fått gjort en døytSkrotnisse wrote:...og den vintern blir kortere for hvert år som gårwebmaster wrote:Grattis! Og nå har du snart hele vinteren på deg...
Så man får vel se hvor dette bærer hen til 2008
Mangler stempel, råder, svinghjul og litt til.
Men lysere tider i møte nå
Mvh Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Har det vært vintersolverv allerede?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Kjøpt 6 trinnskasse fra 740 BMV (4,0 V8 med 286hk og 400N)
Hentet den i Sverige på lørdag.
Skal nok få inn girkassen men dette blir trangt en positiv ting er at den er kortere enn den gamle kassen men ellers HJÆLP så diger den er.
Det blir bare å lage ny rammedel rundt girkassen.
Passet rett inn i veivlageret gjorde den men clutchhuset er for bredt til å få plass inn i girtunnellen, men hvis jeg skal lage en adapterplate mellom clutchhus og motor så blir det litt lite anlegg for veivlageret + at jeg må ha girkassen så langt frem som mulig pga at rammen smaler av i midten.
Mye tankevirksomhet fremover nå blir det og mye måling
Men positiv for det jeg.
Ketil
Hentet den i Sverige på lørdag.
Skal nok få inn girkassen men dette blir trangt en positiv ting er at den er kortere enn den gamle kassen men ellers HJÆLP så diger den er.
Det blir bare å lage ny rammedel rundt girkassen.
Passet rett inn i veivlageret gjorde den men clutchhuset er for bredt til å få plass inn i girtunnellen, men hvis jeg skal lage en adapterplate mellom clutchhus og motor så blir det litt lite anlegg for veivlageret + at jeg må ha girkassen så langt frem som mulig pga at rammen smaler av i midten.
Mye tankevirksomhet fremover nå blir det og mye måling
Men positiv for det jeg.
Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Hvor mye må man gi for en slik, hva veier den?Skrotnisse wrote:moro med 6 gir. men hvorfor ikke kjøpe en tremec t-56 isteden? er jo litt mindre og lettere og montere..
Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
koster ca 2000 dollar på andre siden av dammen. med frakt og skatte-drit kommer den sikkert på 15 000kr. dette er en girkasse med 3 måneders fabrikksgaranti på opptil 600nm. fåes i veldig mange forskjellige utvekslinger. jeg har en tremec 5 trinns. den veier 50 kgspitfire 2,4 wrote:Hvor mye må man gi for en slik, hva veier den?Skrotnisse wrote:moro med 6 gir. men hvorfor ikke kjøpe en tremec t-56 isteden? er jo litt mindre og lettere og montere..
Ketil
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Både dyrere og tyngre med andre ord.Skrotnisse wrote:koster ca 2000 dollar på andre siden av dammen. med frakt og skatte-drit kommer den sikkert på 15 000kr. dette er en girkasse med 3 måneders fabrikksgaranti på opptil 600nm. fåes i veldig mange forskjellige utvekslinger. jeg har en tremec 5 trinns. den veier 50 kgspitfire 2,4 wrote:Hvor mye må man gi for en slik, hva veier den?Skrotnisse wrote:moro med 6 gir. men hvorfor ikke kjøpe en tremec t-56 isteden? er jo litt mindre og lettere og montere..
Ketil
Girkassen min kommer fra en BMW med 286HK og 400N så jeg regner med at det skal gå greit styrkemessig.
Også med tanke på at min bil veier ca et tonn mindre enn Bimmern.
Grunnen til at jeg valgte denne kassen er at den er ca lik i utvekslingene som den gamle 5 trinnskassen hvis man starter i 2 gir på 6 trinnern men den har et veldig fint 1 gir å ta igang/parkere med + at prisen var fin 1 gir 6 trinns 4,23 . 2 gir 6 trinns 2,53 og 1 i 5 trinnskassen er 2,39
Sistegiret på 5 trinns er 0,87 og 6 trinns er 0,83.
Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Og med 2,88 utveksling i bakakselen forhåpentligvis bra topphastighetsmuligheterSkrotnisse wrote:det høres jo bra ut. fin utveksling også...
Selv om jeg har ganske lave hjul, 235-45x13"
Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
ja det er vel nesten så foten går av pedalen før bilen ikke vil mer daspitfire 2,4 wrote:Og med 2,88 utveksling i bakakselen forhåpentligvis bra topphastighetsmuligheterSkrotnisse wrote:det høres jo bra ut. fin utveksling også...
Selv om jeg har ganske lave hjul, 235-45x13"
Ketil
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Kult! Det går jo fremover, jo!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik