Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Fine saker!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Jøje meg, greie dimensjoner på de slangene!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Ikke hendt mye med denne bilen i det siste, men 4 sylindret motor er solgt.
Har hatt en 4,0L 32V V8 alumotor stående i garasjen en stund og bestemt meg for å bruke den istedet. Den blir helt i originalt utførelse utenom tørrsumpsmøring og styringssystem. Passer rett på 6 trinns girkassen jeg har gjør den også. 3 plate Tilton clutch blir brukt imellom de.
Siden bilparken har økt endel og hus er mye prioritert også en stund fremover.
Fant ut det var billigere med V8 og kanskje like bra, hvis ikke bedre enn å ha en trykkladet 4 sylindret til fremdrift.
Vektmessig blir det vel ca det samme også
Men får bygge ferdig 1275cc Mini`n og få ihvertfall lakkert og trillbar Transit også før jeg fortsetter med Spitfire`n.
Til våren blir det bygging av utbygget til garasjen i kjelleren, har overtatt halve kjelleren til mekkegarasje og innerst i garasjen er det 4 spors Scalextricbane pågang også. Mye å gjøre ja
Blir oppdateringer når det skjer noe mere her ihvertfall.
Mvh Ketil
Har hatt en 4,0L 32V V8 alumotor stående i garasjen en stund og bestemt meg for å bruke den istedet. Den blir helt i originalt utførelse utenom tørrsumpsmøring og styringssystem. Passer rett på 6 trinns girkassen jeg har gjør den også. 3 plate Tilton clutch blir brukt imellom de.
Siden bilparken har økt endel og hus er mye prioritert også en stund fremover.
Fant ut det var billigere med V8 og kanskje like bra, hvis ikke bedre enn å ha en trykkladet 4 sylindret til fremdrift.
Vektmessig blir det vel ca det samme også
Men får bygge ferdig 1275cc Mini`n og få ihvertfall lakkert og trillbar Transit også før jeg fortsetter med Spitfire`n.
Til våren blir det bygging av utbygget til garasjen i kjelleren, har overtatt halve kjelleren til mekkegarasje og innerst i garasjen er det 4 spors Scalextricbane pågang også. Mye å gjøre ja
Blir oppdateringer når det skjer noe mere her ihvertfall.
Mvh Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Re: Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo
Idiotien har tatt overhånd og alt for mye prosjekter gjør at noen ting stagnerer. 32V V8 er inne i Spit`n og ja jeg fikk plass under panseret (etter å ha fjærnet torpedovegg og pedalsett. Tatt av oljesump og oljepumpe) Ingen problemer. 1275cc Mini`n er veldig godt igang, Poletta Campingvognen min er snart klar til lakkering, Min gamle grå LandRover er solgt men har en eller kanskje to gamle LandRovere liggende på lur et sted hehe
Transit`n er på vinterlagring, Autobiography RangeRovern står og koser seg inne i vinter, Freelandern som aldri vil gi seg (330,000 km nå på samme motor og et toppakningsbytte) fungerer brillefint.
Bare litt om hva som skjer på Gjøvik
Mvh Ketil
Transit`n er på vinterlagring, Autobiography RangeRovern står og koser seg inne i vinter, Freelandern som aldri vil gi seg (330,000 km nå på samme motor og et toppakningsbytte) fungerer brillefint.
Bare litt om hva som skjer på Gjøvik
Mvh Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Re: Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo
Du er spik spenna gæren...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo
Ja, men på en herlig måtewebmaster wrote:Du er spik spenna gæren...
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Re: Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo
Dette er ikke galskap, det er hensiktsmessige tiltak for varig og god livskvalitet
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo
Liker dette