ja virker sånn..men er jo ikke noe som er morsommere enn og få pakker med bildeler...
Den tilton-clutchen er jo ganske sinna. hva sier resten av drivverket til det?
bekjente som har brukt samme clutch bytter kasser 3 ganger hver sesong. (Getrag)
Lett bil ca 900 kg + - med fører regner jeg med, Getrag 6 trinns fra tung 4,0 V 8 BMW 540 som har nesten 300hk og 400 N originalt, og en stødig Jaguar XJS V12 med diffbrems bakaksel holder forhåpentligvis.
Har kjørt med Tilton toplateclutch før og Quaife girkasse (hadde såvidt over 300 hk da ) det gikk ihvertfall bra Blir vel endel mere krefter nå Men tiden får vise hva som ryker(håper ingenting gjør det da ), først må jo bilen bli kjøreklar, noe som har tatt lang tid (har vel stått mere rolig de siste årene i forhold til km kjørt Håper å få det motsatt nå )
Ketil
ja det blir ofte sånn. min har nå stått 1 år i garasjen etter nesten 2 fulle sesonger. det er drepen og ha det stående for lenge. lager du hydraulisk utløserlager? hvor stort blir effektuttaket?
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
Skrotnisse wrote:ja det blir ofte sånn. min har nå stått 1 år i garasjen etter nesten 2 fulle sesonger. det er drepen og ha det stående for lenge. lager du hydraulisk utløserlager? hvor stort blir effektuttaket?
Har et Baer (tror det het det, blåeloksert og fint ) utløserlager som er hydraulisk og sentermontert fungerer helt supert.
Effektuttak tja Turboen gir luft for 450 opp til 550 ved høyere trykk, hva det blir finner man vel ut av når bremsingen er gjort (mye igjen før det skjer) er en 8 ventillert topp på bilen, 11mm stroke på veiv, 200 Cosworth blokk, blir vel Verdi råder snart (spare-spare) og 92-93 mm stempel (vet ikke helt hvilke men Tore Østhus nevnte noen som var frest etter forbrenningskamrene (må ha litt forbrenningsrom i stemplene også for å få komp riktig)
Ketil
Skulle tro det ville være lurt med litt større mellomrom mellom intercooler og radiator. Radiatoren vil nok varme intercooleren ganske mye når du står stille. En 5 cm med luft vil isolere ganske mye mer enn 5 mm.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
vids wrote:Skulle tro det ville være lurt med litt større mellomrom mellom intercooler og radiator. Radiatoren vil nok varme intercooleren ganske mye når du står stille. En 5 cm med luft vil isolere ganske mye mer enn 5 mm.
er sant det men for mye mellomrom skaper turbulens...
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
vids wrote:Skulle tro det ville være lurt med litt større mellomrom mellom intercooler og radiator. Radiatoren vil nok varme intercooleren ganske mye når du står stille. En 5 cm med luft vil isolere ganske mye mer enn 5 mm.
Med tanke på plassen og at kjølerpakken er totalt 20 cm tykk tror (og håper) jeg at kjølingen skal være minste problemet her
Kan kanskje klare ca 1 cm mellom kjølerne men er mere redd for turbulens siden kjølerne ikke står rett i lodd men ligger endel.
Mvh Ketil
Prøvekjørt med tomtegløggen i bakgrunnen på bildet?
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax