hei..
har sittet å surfa litt på nettet rundtom..
har kommet inn på en del forskjellige tuning sider, der di fleste leverer kit til både lotus elise og exige, hva er det best å foretrekke med tanke på varighet å problemer? Turbo eller kompressor?
Turbo kommer best ut på pris, men hvordan er dette, noen som har noe erfaringer med sånt???
her er noen linker til di forskjellige tuning firmaene.
http://www.turbokits.com/exige_turbo_kits.html
http://www.red-motorsport.de/html/toyota.html
http://www.sector111.com/
også en liten genial film her, noe å tenke på;)
http://www.youtube.com/watch?v=dnstplnQaYw
Kompressor vs turbo i lotus exige?
Kompressor vs turbo i lotus exige?
Lotus Exige 2006
Det er nok lettest å få tilgivelse av Sugemotor-fundamentalistene med en kompressor.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Mye vil ha mer, og.... osv. Det er moro med mye motor, men personlig har jeg bøtter og spann igjen av å tyne min noenlunde standard Elise-motor før jeg når grensen. Det jeg vil frem til er at man kanskje bør søke å få det meste ut av det en har før man kjøper noe mer brutalt...
På den annen side aner jeg ikke hvor brutalt du kjører Exige'n din, allagre.
På den annen side aner jeg ikke hvor brutalt du kjører Exige'n din, allagre.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
hehe, ja mye vil ha mer..
det går rimeli heftig allerede.. men man er altid ute etter noe som sparker mer ifra hehe...
tanken ved å ødelegge exigen med turbo eller kompressor er jo ikke det jeg vil.. men det er artig å leke med tanken om 300hk og 1900 kg.. tiden får vel vise hva som skjer.. har besilt meg eksos til den nå, så får se hvordan det blir når det er montert;) gleder meg..
det er også spørsmål om hvor brutalt man kan kjøre en bil på veien?
men er ikke hk til for å brukes??
det går rimeli heftig allerede.. men man er altid ute etter noe som sparker mer ifra hehe...
tanken ved å ødelegge exigen med turbo eller kompressor er jo ikke det jeg vil.. men det er artig å leke med tanken om 300hk og 1900 kg.. tiden får vel vise hva som skjer.. har besilt meg eksos til den nå, så får se hvordan det blir når det er montert;) gleder meg..
det er også spørsmål om hvor brutalt man kan kjøre en bil på veien?
men er ikke hk til for å brukes??
Lotus Exige 2006
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Jeg er litt svak for kompressor egentlig. Kompressorhyling på full musikk hadde vært noe
Dessuten så har da Lotus kompressormatet denne.
Dessuten så har da Lotus kompressormatet denne.
Livet er for kort for kjedelige biler!
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Allagre: 1900 kg???? Er den så tung? Eller skal det stå 900kg?
Kompressor gir mere bånndrag, turbo sparker mer plutselig.
Heftige krefter produsert i god samarbeid mellom motor og kompressor mener jeg gir den mest potens-vedlikeholdende opplevelsen
Men jeg kjører turbo-bil selv da...
Kompressor gir mere bånndrag, turbo sparker mer plutselig.
Heftige krefter produsert i god samarbeid mellom motor og kompressor mener jeg gir den mest potens-vedlikeholdende opplevelsen
Men jeg kjører turbo-bil selv da...
You know you are a REAL racer when, if something falls off your car while driving, you wonder how much weight you just saved.
---------------------------------------------------
95 Nissan 200SX s14
05 VW Touran 2.0 TDi vare
00 Honda X-11
---------------------------------------------------
95 Nissan 200SX s14
05 VW Touran 2.0 TDi vare
00 Honda X-11