Honda NSX

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

HF-mx5turbo wrote:fasit finnes jo der ute.. NSX R .. :P gjør som de har gjort der. så kan man neppe gå feil..
Passer understellet fra den siste Type R over på den gamle tro?
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

Alt passer stort sett da NSX-R er en kraftig oppjazza/nedslanket NA2. Prisene passer derimot dårlig med lommeboka. En 22mm NSX-R krengestag blir det muligens om orginal ikke holder mål.
- 06 MX-5
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Post by vids »

Du har fortsatt mazdaen som tagline i postene dine, ble det ikke noe av nsx-greia? Eller har du begge bilene?
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

Nope. Solgte NSX'n for en uke siden av flere grunner og kjøpte en ny MX-5.
150 mil rakk jeg vel å kjøre. Ingen av dem på bane.

Ikke handle deler av science of speed i USA. Jeg bestilte deler for over 20 lapper derfra hvor jeg fikk beskjed om at alle var på lager. Den ordren ble kanselert etter 6 mnd. og 36 mail frem og tilbake med bullshit om at varene skulle shippes "neste" uke.

Da hadde det alt blitt juni så alle modifikasjonene og vedlikeholdet for å kunne bruke den på bane var fortsatt ikke i boks. Ikke fant jeg noen andre leverandører som kunne levere de samme delene heller så jeg ble lei hele bilen.
En 16 år gammel bil til 3x0K er ikke så lett å omsette så jeg bestemte meg for å selge nå når det er marked for slike leketøy i stedet for til våren og få med meg sesongen på bane i en annen bil.
Den ble solgt til slutt for det jeg ga for den + masse bortkastet tid og et sett orginale 15/16 felger.
- 06 MX-5
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Leit med alt trøbbelet du hadde, men kan se ut som du har fått deg en fin erstatning...bilder ??
'11 sDrive 35is
---------------------
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

Jeg endte opp med en sjelden (2 i Norge) 2004 Mazdaspeed MX-5 som hadde 8800 miles på meteret.
Mazdaspeed er racing/tuning avdelingen til Mazda ala M3, Nismo, AMG osv. og ble kun levert i Japan og Usa i omlag 4000 eksemplar mellom 2004 og 2005.
Bilen har vassere understell, stivere foringer, orginalmontert Turbo, 17" hjul, Annen front/hekk, diffsperre ++ mye rart.
Bremser og 6tr. girkasse er samme som 2003+ sport og duger lenge.

Det er noen bilder her. http://picasaweb.google.com/arildh/MazdaspeedMX5

Det blir en del mods på denne utover og målet er i første omgang 250 på bakhjulene ( 180 i motor orginalt) og under 1.08 på Rudskogen.
- 06 MX-5
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Biler ser flott ut.
R-dekk er montert ser jeg, så da regner jeg med å se deg på Rudskogen 28. juli ?
'11 sDrive 35is
---------------------
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

Helt klart!
- 06 MX-5
Post Reply