A Hard Days' Night

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

A Hard Days' Night

Post by b-havers »

Joda, jeg hører på Beatles også.
Mye, faktisk, men de to siste kveldene har blitt svært lange i garasjen, med P4 på stereoen.

Elan'en mistet jo en del bremsevæske ned på beina til sjåføren i høst, så det var ingen vei utenom; overhaling av bremse/clutch system.

Det ble en større affære enn jeg trodde; selv om +2S er en romslig bil, er den rimelig trang når man skal jobbe på den...
Da alikevel bilen ble av veien noe tid, benyttet jeg sjansen til å skifte kanalen på høyre siden også.

Har det siste døgnet mer eller mindre bodd i garasjen, og etterhvert fått montert sammen bilen igjen. Kanalen kom på plass for en måneds tid siden... Bremser i dag og i går...

Bremsedeler ble bestilt i to runder (det er jo bare dumt å bestille alt som skal til på en gang).
Ny bremsemsater, rep-sett til clutchmasteren, og nye bremseslanger. I tillegg fant jeg ut når jeg demonterte at gasswiren var defekt, så da ble det bestilt en slik også.

Nå gjenstår kun lufting av bremsene.
Jeg vil ikke vekke konemor for å få hjelp til dette på denne tiden av døgnet (01:45); får vente til i morgen og ta en runde med utlufting da ;-)

Så blir det prøvekjøring hvis været er bra - og deretter massssse Elan-tut-og-kjør til snøen kommer.

Så må den flytte ut til car-porten; mor vil ha Mondeo'en i garasjen i vinter. Stakkars Porschen må stå ute under snø og is :cry:
Last edited by b-havers on 30 Sep 2006 16:20, edited 1 time in total.
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
BølerBjørn
Posts: 29
Joined: 07 Sep 2005 00:41
Location: Oslo

Post by BølerBjørn »

Lufte bremser gjør man enkelt selv med denne
Image
Sett litt trykk på reservoaret ca 10-12psi,bruk et reservehjul feks..
Og da går luftingen som en drøm 8)
BMW M3 GT
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Mye billigere å sette konemor i bilen en times tid ;-)
Sjelden vi får så mye tid sammen til daglig, Dama er jo hyggelig å snakke med, jo ;-)

Men; får ikke luftet clutchen tilstrekkelig til at den løser ut... Vel var det kort gange på den før også, men nå er den vel nede i to millimeter - og da går'e ikke så bra.

Ikke for det; bilen starter jo heller ikke - så det gjør forsåvidt ingenting ;-(

Jeg kjøpte en 'selvhjelper' på Biltema, med returventil i slangen. Men; jeg finner den ikke igjen...

HVor har du skaffet tilveie den du la inn bilde av? Pris?
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
BølerBjørn
Posts: 29
Joined: 07 Sep 2005 00:41
Location: Oslo

Post by BølerBjørn »

Du får kjøpt en sånn på BilXtra eller Mekonomen til ett par hundrelapper.
Lokket er 44mm og passer til feks.BMW,Audi,Merc,Opel,Saab,Volvo,Ford med ATE og Girling bremsesystemer.Vet ikke om den passer til din bil jeg?
BMW M3 GT
Post Reply