Lotus Elise 111S og Lotus Elise R motorsport
Fikk noen deler
Fikk noen flere deler i dag:) det tok litt tid og arbeid (bestilte og betalte dem i oktober 2008)
Trenger man rask frakt bruk: DHL express (under 2 døgn fra Los Angeles to Norge )
[/img]
Nå mangler jeg bare noen deler fra Sunspeed;
Lyddemper (eksos)
Kabler med releboks
Kobling på clutch slange
Trenger man rask frakt bruk: DHL express (under 2 døgn fra Los Angeles to Norge )
[/img]
Nå mangler jeg bare noen deler fra Sunspeed;
Lyddemper (eksos)
Kabler med releboks
Kobling på clutch slange
Last edited by ingarh on 08 May 2010 00:56, edited 1 time in total.
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Alle deler sendt fra US nå.
Har bestilt nye felger Rota fra Eliseparts.
Gjenstår å fylle olje på motor og gir, hjulstilling, eksos og kabler (Plug and Play? eller Plug and Pray )
[img][img]http://i98.photobucket.com/albums/l255/ ... lde111.jpg[/img][/img]
Har bestilt nye felger Rota fra Eliseparts.
Gjenstår å fylle olje på motor og gir, hjulstilling, eksos og kabler (Plug and Play? eller Plug and Pray )
[img][img]http://i98.photobucket.com/albums/l255/ ... lde111.jpg[/img][/img]
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
dB?
Der var eksosen montert.
6,7 kg (eks. manifoil)
[/img]
Vi skal til Oslo i Juli, så vi hadde tenkt oss til Rudskogen 25/7, men lurer på støybegrensningen.
Hvor mange dB er tillatt?
Har racepreparert drivaksler med hi-temp grease og ventilasjon (tynt messingrør)
Har vel ikke behov for dette til min bruk.
6,7 kg (eks. manifoil)
[/img]
Vi skal til Oslo i Juli, så vi hadde tenkt oss til Rudskogen 25/7, men lurer på støybegrensningen.
Hvor mange dB er tillatt?
Har racepreparert drivaksler med hi-temp grease og ventilasjon (tynt messingrør)
Har vel ikke behov for dette til min bruk.
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
sommertreff 2010
Kommer akkurat fra ACR. Fikk testet ut Hondamotoren:)
Filmet kjøring og dyno.
Hadde litt problem med giroverføringen. Bomgirte fra 5 til 2, dette medførte nesten en snurring:(
http://www.youtube.com/watch?v=R4FFj0j-MVs
http://www.youtube.com/watch?v=aoyM40C_tBg
Orginal ECU, 185 whp.
Filmet kjøring og dyno.
Hadde litt problem med giroverføringen. Bomgirte fra 5 til 2, dette medførte nesten en snurring:(
http://www.youtube.com/watch?v=R4FFj0j-MVs
http://www.youtube.com/watch?v=aoyM40C_tBg
Orginal ECU, 185 whp.
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Kjører orginal ECU, torque dropper endel før Vtec kobler inn. Kan vell bli bra hvis jeg går for HONDATA ECU. VI kjørte dynoen bare til 8200 RPM, turtallsperren er vell på 8700 RPM.
Draget var meget bra når Vtec kobler inn, og lyden
Hadde noe problem med giroverføringen, mulig bare noen justeringer som skal til? Skal demontere kabler å montere dette på nytt.
Før vi dro til ACR gikk motoren for mager på høye turtall, monterte en ekstra bensinpumpe i serie, uten å teste dette, fikk testet dette i dynoen, justerte bensintrykket til 55 PSI, virket
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Fikk du drivakslingene ifra LA også?
Har du url til de?
Grunnen til jheg spør er je ser på de delene som potensielle slitedeler kjekt å ha på lager.
Har du url til de?
Grunnen til jheg spør er je ser på de delene som potensielle slitedeler kjekt å ha på lager.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Drivaksler fra Sunspeed www.sunspeed.com
Akslingene kom i deler, ytre drivknute er fra en eller annen Saab, indre fra Honda (civic/integra) akslinger spesial.
Ytre drivknute har ikke ABS ring (for fartsgiver).
Shadow_iX det er ikke sikkert disse drivakslingen vill passe på din bil, da det kan hende at våre motorer er plassert forskjellig (forskjellige motorfester).
Drivakslinger i deler.
Komplette drivakslinger fra GB:
http://www.stark-automotive.co.uk/conversion.html
Nye fester for bakvinge
Dyno ACR, SHS Performance
Nye felger, Rota Wheels fra Eliseparts, Et rimelig alternativ
Veide bilen med 15 liter bensin: 760 kg (vekt på biltilsynet 0,76 t)
Hadde hjulstillingskontroll før vi dro til ACR:
Høyde: 9,5 cm front og 10,5 cm bak
Akslingene kom i deler, ytre drivknute er fra en eller annen Saab, indre fra Honda (civic/integra) akslinger spesial.
Ytre drivknute har ikke ABS ring (for fartsgiver).
Shadow_iX det er ikke sikkert disse drivakslingen vill passe på din bil, da det kan hende at våre motorer er plassert forskjellig (forskjellige motorfester).
Drivakslinger i deler.
Komplette drivakslinger fra GB:
http://www.stark-automotive.co.uk/conversion.html
Nye fester for bakvinge
Dyno ACR, SHS Performance
Nye felger, Rota Wheels fra Eliseparts, Et rimelig alternativ
Veide bilen med 15 liter bensin: 760 kg (vekt på biltilsynet 0,76 t)
Hadde hjulstillingskontroll før vi dro til ACR:
Høyde: 9,5 cm front og 10,5 cm bak
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil