Lotus Elise 111S og Lotus Elise R motorsport
Sommertreff 2008 (høst)
Legger ut noen bilder fra sommertreff. Har ikke filmet, må vel skaffe meg kameraer til neste gang...
Lotus Elise Motorsport: var veldig god å kjøre på bane. veldig presis styring.... kjørte 1:52 runder (118 hk). Flekksidelen på downpipen gikk i stykker på fredag, så jeg måtte en handletur på mekonomen for noen rørdeler og europris for en vinkelsliper. Fikk lånt et sveiseapperat på MO. Kjørte time attack på lørdag med Pure love 2 Elisen 1:56 på gatedekk. Robin/Esprit kjørte inn til bestetid på Time Attacken 1:38,? 1 PLASS.
Kjæresten min var heldig som fikk sitte på i Carrera GT'en......
Lotus Elise Motorsport: var veldig god å kjøre på bane. veldig presis styring.... kjørte 1:52 runder (118 hk). Flekksidelen på downpipen gikk i stykker på fredag, så jeg måtte en handletur på mekonomen for noen rørdeler og europris for en vinkelsliper. Fikk lånt et sveiseapperat på MO. Kjørte time attack på lørdag med Pure love 2 Elisen 1:56 på gatedekk. Robin/Esprit kjørte inn til bestetid på Time Attacken 1:38,? 1 PLASS.
Kjæresten min var heldig som fikk sitte på i Carrera GT'en......
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Re: Sommertreff 2008 (høst)
Hjelpe meg, den espriten må være hurtig! Hva er det som gjør den så rask? Er vel neppe veldig akkurat orginal tenker jeg?ingarh wrote:Robin/Esprit kjørte inn til bestetid på Time Attacken 1:38,? 1 PLASS.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Lenge siden jeg så den (i 2003), men den var langt fra original allerede da...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Esprit'en: diverse aerodynamic, gaz understell, motor ca. 450-400hk, dekk og felger (dekke begynner faktisk å bli utslitt), oppgraderte bremser med balanse i bilen. (Med feile klosser framme ble den 3 sekunder seinere.) Kjøleslanger til bremser i front, Camberjustering bak, foringer for å nevne noe... Sjåføren begynner vel å få litt erfaring også...
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Nå begynner delene å falle på plass.....
Der var motor bestilt, Honda K20a type R, JDM med LSD.
Har også bestilt konv. kit for Honda/Elise fra Sunspeed.
Leger ut et bilde av eksosmanifoil og lyddemper som er bestilt.
Mon tro hvor for mange db dette blir??
Har også bestilt konv. kit for Honda/Elise fra Sunspeed.
Leger ut et bilde av eksosmanifoil og lyddemper som er bestilt.
Mon tro hvor for mange db dette blir??
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Mange! Ser gromt ut, du blir vel nr. 2 i landet da, hvis en viss tysklands-Elise snart kommer tilbake til Norge igjen...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Huh.. hva? Hehe..webmaster wrote:Mange! Ser gromt ut, du blir vel nr. 2 i landet da, hvis en viss tysklands-Elise snart kommer tilbake til Norge igjen...
Bilen er snart på vei hjem, blir artig å sammenlige oppsett og hvordan det funker å leve med. Håper på bedre holdbarhet og lettere å leve med kontra Scholar-Motorsport Motor.
PS: Ser det er omtrent identiske komponenter ute å går her. Så dette blir spennede, renger med S1'en er en del lettere i utgangspuktet, så en klar fordel i ditt favør iallefall.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Har startet med honda k20a
Har startet å skrue på honda motoren, har montert baffel sump i bundpannen, skal vist holde oljetrykket stabilt helt opp til 1,8 G.
Fikk noen deler i desember, men mangler eksosmonifoil, drivaksler, og eksos m.m.
Her er noen bilder av delene jeg har fått
[/img]
[/img]
Har også bestilt racebatteri som er under 5 kg. I tillegg er føreren lettet litt også
Fikk noen deler i desember, men mangler eksosmonifoil, drivaksler, og eksos m.m.
Her er noen bilder av delene jeg har fått
[/img]
[/img]
Har også bestilt racebatteri som er under 5 kg. I tillegg er føreren lettet litt også
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Banetreff Finnsnes
Framdriften er heller dårlig, motor klar, mangler 1 motorfeste, mangler eksosmanifoil, mangler drivakslinger. Etter det jeg har funnet ut er JDM ECU'en uten startsperre, så den blir jeg å bruke i første omgang, 225 hk orginalt på Integra type R JDM.
Bilder og film fra Banekjøring Finnsnes (Aspelund) Nord-Norsk Trafikksenter.
http://www.youtube.com/watch?v=0zzpiF56O-s
Litt høy i front? Litt for myk bak? Vinge for rå angrepsvinkel??
5 runder:
Skal til lakkering nå..
Bilder og film fra Banekjøring Finnsnes (Aspelund) Nord-Norsk Trafikksenter.
http://www.youtube.com/watch?v=0zzpiF56O-s
Litt høy i front? Litt for myk bak? Vinge for rå angrepsvinkel??
5 runder:
Skal til lakkering nå..
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Kjempetøft, men jeg synes den faktisk ser litt for lav ut bak...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no