Lotus Elise 111S og Lotus Elise R motorsport

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
ingarh
Posts: 152
Joined: 06 Sep 2006 16:20
Location: Finnsnes

Sommertreff 2008 (høst)

Post by ingarh »

Legger ut noen bilder fra sommertreff. Har ikke filmet, må vel skaffe meg kameraer til neste gang...

Lotus Elise Motorsport: var veldig god å kjøre på bane. veldig presis styring.... kjørte 1:52 runder (118 hk). Flekksidelen på downpipen gikk i stykker på fredag, så jeg måtte en handletur på mekonomen for noen rørdeler og europris for en vinkelsliper. Fikk lånt et sveiseapperat på MO. Kjørte time attack på lørdag med Pure love 2 Elisen 1:56 på gatedekk. Robin/Esprit kjørte inn til bestetid på Time Attacken 1:38,? 1 PLASS.

Kjæresten min var heldig som fikk sitte på i Carrera GT'en......

Image

Image

Image
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Sommertreff 2008 (høst)

Post by vids »

ingarh wrote:Robin/Esprit kjørte inn til bestetid på Time Attacken 1:38,? 1 PLASS.
Hjelpe meg, den espriten må være hurtig! Hva er det som gjør den så rask? Er vel neppe veldig akkurat orginal tenker jeg?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Lenge siden jeg så den (i 2003), men den var langt fra original allerede da... :twisted:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
ingarh
Posts: 152
Joined: 06 Sep 2006 16:20
Location: Finnsnes

Post by ingarh »

Esprit'en: diverse aerodynamic, gaz understell, motor ca. 450-400hk, dekk og felger (dekke begynner faktisk å bli utslitt), oppgraderte bremser med balanse i bilen. (Med feile klosser framme ble den 3 sekunder seinere.) Kjøleslanger til bremser i front, Camberjustering bak, foringer for å nevne noe... Sjåføren begynner vel å få litt erfaring også...

Image
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
User avatar
ingarh
Posts: 152
Joined: 06 Sep 2006 16:20
Location: Finnsnes

Nå begynner delene å falle på plass.....

Post by ingarh »

Der var motor bestilt, Honda K20a type R, JDM med LSD.
Har også bestilt konv. kit for Honda/Elise fra Sunspeed.
Leger ut et bilde av eksosmanifoil og lyddemper som er bestilt.
Image

Mon tro hvor for mange db dette blir??
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Mange! :-) Ser gromt ut, du blir vel nr. 2 i landet da, hvis en viss tysklands-Elise snart kommer tilbake til Norge igjen...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

webmaster wrote:Mange! :-) Ser gromt ut, du blir vel nr. 2 i landet da, hvis en viss tysklands-Elise snart kommer tilbake til Norge igjen...:-)
Huh.. hva? Hehe..

Bilen er snart på vei hjem, blir artig å sammenlige oppsett og hvordan det funker å leve med. Håper på bedre holdbarhet og lettere å leve med kontra Scholar-Motorsport Motor. :)

PS: Ser det er omtrent identiske komponenter ute å går her. Så dette blir spennede, renger med S1'en er en del lettere i utgangspuktet, så en klar fordel i ditt favør iallefall. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
ingarh
Posts: 152
Joined: 06 Sep 2006 16:20
Location: Finnsnes

Har startet med honda k20a

Post by ingarh »

Har startet å skrue på honda motoren, har montert baffel sump i bundpannen, skal vist holde oljetrykket stabilt helt opp til 1,8 G.

Fikk noen deler i desember, men mangler eksosmonifoil, drivaksler, og eksos m.m.

Her er noen bilder av delene jeg har fått

Image

[/img]Image

Image

[/img]Image

Har også bestilt racebatteri som er under 5 kg. I tillegg er føreren lettet litt også :D :D
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Spennende, detta må tittes nermere på til sommern om man er i samme område engang. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Hvordan går det med prosjektene?
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
ingarh
Posts: 152
Joined: 06 Sep 2006 16:20
Location: Finnsnes

Banetreff Finnsnes

Post by ingarh »

Framdriften er heller dårlig, motor klar, mangler 1 motorfeste, mangler eksosmanifoil, mangler drivakslinger. Etter det jeg har funnet ut er JDM ECU'en uten startsperre, så den blir jeg å bruke i første omgang, 225 hk orginalt på Integra type R JDM.

Bilder og film fra Banekjøring Finnsnes (Aspelund) Nord-Norsk Trafikksenter.

http://www.youtube.com/watch?v=0zzpiF56O-s

Image
Litt høy i front? Litt for myk bak? Vinge for rå angrepsvinkel??

Image

Image


5 runder:
Image

Skal til lakkering nå..
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Dette ser bra ut, nå går den iallefall for egen maskin igjen. :)

Hvordan var draget i k20a'n kontra roverern syns du?
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
ingarh
Posts: 152
Joined: 06 Sep 2006 16:20
Location: Finnsnes

Post by ingarh »

Var vell litt uklar; motoren er klar, men står på pall. IKKE MONTERT....

Hvordan synes du at draget er i K20'en med kompressoren?

Roveren var sterk nok på banen på Finnsnes, men på ACR blir det litt for lite kraft....
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Hysterisk bra, krefter i massevis, men den har en tendens til å tømme girene alt for fort :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Kjempetøft, men jeg synes den faktisk ser litt for lav ut bak...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply