1997 Lotus Elise S1
Da er bilen stuet bort i garasjen for vinteren.
Med ny isolert garasje og en 5kW vifte så skal det nok bli noen fine kvelder med bilen alikevel.. Før våren kommer så har jeg forhåpentlig vis montert 4 punkt belter, gear linkage+quick shifter, power boost valve, lokk foran lyktene, nytt lager på clutchpedalen og en grundig rengjøring/polering der det er mulig å komme til...
Skal også se om jeg får skiftet fjøra som holder døra i åpen posisjon, Må vel antagelig ta av døra for å få gjort dette så jeg er litt skeptisk..
http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... cts_id=452
Med ny isolert garasje og en 5kW vifte så skal det nok bli noen fine kvelder med bilen alikevel.. Før våren kommer så har jeg forhåpentlig vis montert 4 punkt belter, gear linkage+quick shifter, power boost valve, lokk foran lyktene, nytt lager på clutchpedalen og en grundig rengjøring/polering der det er mulig å komme til...
Skal også se om jeg får skiftet fjøra som holder døra i åpen posisjon, Må vel antagelig ta av døra for å få gjort dette så jeg er litt skeptisk..
http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... cts_id=452
97`Lotus Elise
Power boost?
Sjekket på EP om dette.
Usikker på om det er verdt å sette inn i det hele tatt. ECU`en gir deg uansett mer bensin når du drar på for så å tynne ut blandingen når du holder konstant pådrag.
Men skjiit på, mer bensin er aldri feil. Om det fører til noe er en annen sak. Ikke som det skader motoren heller.
Usikker på om det er verdt å sette inn i det hele tatt. ECU`en gir deg uansett mer bensin når du drar på for så å tynne ut blandingen når du holder konstant pådrag.
Men skjiit på, mer bensin er aldri feil. Om det fører til noe er en annen sak. Ikke som det skader motoren heller.
Errrmmm....hva svarer du egentlig på her?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Nytt lager på clutchpedalen er nå montert:
Hadde ikke noe tegn til at denne skulle være slitt men ville skifte den for å være sikker. Bildene viser at det faktisk var på høy tid.
Har også montert Quick shifter kit. Skal også montere Gear linkage kittet i løpet av vinteren... Bildet viser forskjellen på girspakene...
Hadde ikke noe tegn til at denne skulle være slitt men ville skifte den for å være sikker. Bildene viser at det faktisk var på høy tid.
Har også montert Quick shifter kit. Skal også montere Gear linkage kittet i løpet av vinteren... Bildet viser forskjellen på girspakene...
97`Lotus Elise
Si det...har ikke sett at det har vært et problem på bremsepedalen egentlig...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Ikke alltid like lett å få med meg jentungen i barnehagen når vi skal kjøre Opel.....
Lisa (3år) har utviklet noen gode vaner som kan bli vanskelig å snu...
Snurr film..
http://www.youtube.com/watch?v=zFWM0CCMTyw
Lisa (3år) har utviklet noen gode vaner som kan bli vanskelig å snu...
Snurr film..
http://www.youtube.com/watch?v=zFWM0CCMTyw
97`Lotus Elise
Da har du gal Opel da.skhaheim wrote:Ikke alltid like lett å få med meg jentungen i barnehagen når vi skal kjøre Opel.....
http://www.youtube.com/watch?v=zFWM0CCMTyw
01 Opel Speedster #1232 leke
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro
Dette må jo bli en klassiker!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Lufting av bremser?
Holder på å skifte bremseveske på elisen...
Etter to runder med easy-bleed kit fra eliseparts hvor en bruker lufttrykket i dekket til å sette trykk på systemet så går fortsatt pedalen i bånn. Regner med at det fortsatt er luft i systemet...
Noen som har tips om hva som kan være feil fortsatt?
Har lufta framme først og bak etterpå, samt clutchen til slutt på siste runden.. fortsatt ikkeno bremsekraft...
Etter to runder med easy-bleed kit fra eliseparts hvor en bruker lufttrykket i dekket til å sette trykk på systemet så går fortsatt pedalen i bånn. Regner med at det fortsatt er luft i systemet...
Noen som har tips om hva som kan være feil fortsatt?
Har lufta framme først og bak etterpå, samt clutchen til slutt på siste runden.. fortsatt ikkeno bremsekraft...
97`Lotus Elise
"God lufteteknikk" tilsier at en skal lufte det mest fjerntliggende dekket først, altså det som har lengst bremserør fra reservoaret,
Jeg har aldri brukt slik easy bleed system; har en følelse av at lufttrykket som presses inn kan bli for hard.
Anbefaler å prøve gamlemåten, hvor en ligger under og åpner/stenger luftenippelen, mens en annen sitter og koser seg inne i bilen og trykker på bremsepedalen fra tid til annen.
Jeg har aldri brukt slik easy bleed system; har en følelse av at lufttrykket som presses inn kan bli for hard.
Anbefaler å prøve gamlemåten, hvor en ligger under og åpner/stenger luftenippelen, mens en annen sitter og koser seg inne i bilen og trykker på bremsepedalen fra tid til annen.
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Begynn med høyre bak, så venstre bak, så høyre foran, så venstre foran og til slutt clutchen. Skal være enkelt nok...(skal gjøre det samme til helga, så håper du får det til!)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no