Caterham 7 HPC og bak-opphenget
Caterham 7 HPC og bak-opphenget
Hei
Bilen setter seg litt i krappe venstresvinger og ved hard akselerasjon får jeg avogtil et lite kast mot høyre. Dette gjør den litt 'usikker' å kjøre i rundkjøringer og nettopp venstresvingene.
- Jeg tipper på at det er demper og/ eller foringer som trengs å byttes ut
- Eller ??
Derfor,
1. Er det noen som har en god Workshop manual eller Byggemanual for en Caterham med de dion, 1993 modell ??
- kjøpe, låne, leie, bytte, ...
2. Eller om noen har tips til hva/ hvordan det er lurt å gjøre dette/ dumheter som det er greit å styre klar av, ...
OG,
vil takke for alle som tok bilder av bilen min på Rudskogen.
Veldig egoistisk for her har jeg samlet alle: http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=1197534
Bilen setter seg litt i krappe venstresvinger og ved hard akselerasjon får jeg avogtil et lite kast mot høyre. Dette gjør den litt 'usikker' å kjøre i rundkjøringer og nettopp venstresvingene.
- Jeg tipper på at det er demper og/ eller foringer som trengs å byttes ut
- Eller ??
Derfor,
1. Er det noen som har en god Workshop manual eller Byggemanual for en Caterham med de dion, 1993 modell ??
- kjøpe, låne, leie, bytte, ...
2. Eller om noen har tips til hva/ hvordan det er lurt å gjøre dette/ dumheter som det er greit å styre klar av, ...
OG,
vil takke for alle som tok bilder av bilen min på Rudskogen.
Veldig egoistisk for her har jeg samlet alle: http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=1197534
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Re: Caterham 7 HPC og bak-opphenget
Ingenting er som selvdigging, Are!Are wrote: vil takke for alle som tok bilder av bilen min på Rudskogen.
Veldig egoistisk for her har jeg samlet alle: http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=1197534
Meget bra; fortsett
Men; dører på banen? Du må jo kjenne at vinden røsker tak i deg og vil ha deg ut av bilen på langstrekket.....
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Re: Caterham 7 HPC og bak-opphenget
SPEIL !b-havers wrote:Men; dører på banen? Du må jo kjenne at vinden røsker tak i deg og vil ha deg ut av bilen på langstrekket.....Are wrote: vil takke for alle som tok bilder av bilen min på Rudskogen.
Veldig egoistisk for her har jeg samlet alle: http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=1197534
Måtte jo ha speil for å kunne slippe forbi alt som kom bakfra der jeg var rundingsbøye ...
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Til vanlig gatebruk er dører ett must, men jeg synes det var veldig deilig å ta dem av på bane. Siden jeg ikke har sladrespeil (heter det virkelig det?) så satt jeg på ett slikt som brukes som ekstraspeil ved øvelseskjøring på banen. Siden dette kan plasseres fritt, så synes jeg dette funket veldig bra.
Sladrespeil på gate klarer jeg meg godt uten.
Det er merkelig det der med gamle folk og trekk. Stort sett er ikke gamle folk redd noe som helst, men så fort 2 vinduer i huset er oppe samtidig, så blir det ett alvorlig leven..
Sladrespeil på gate klarer jeg meg godt uten.
Det er merkelig det der med gamle folk og trekk. Stort sett er ikke gamle folk redd noe som helst, men så fort 2 vinduer i huset er oppe samtidig, så blir det ett alvorlig leven..
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Ja, vi kjører jo helt oppskriftsmessig kjøretøy for gamle giktbrudne herrer...
En artig opplevelse fra mai, den helgen eldstemann ble konfirmert;
Min gamle far (71) og svigerfar (64) har alltid gitt uttrykk for at de synes jeg kaster bort både tid og penger på "disse gamle bilene".
Solen skinte omkapp med den nyrike konfirmanten, og jeg hadde vært en snartur ute med Cat'en. Da jeg kom tilbake stod de klare begge to for en prøvetur.
De skled (vel, noe stive var de..) nedi, fikk strammet beltet - og avsted bar det. De ble borte både vel og lenge. Svigermor var rimelig sikker på at nå hadde dette vraket brutt sammen, og min giktbrudne mor mente at jeg kanskje burde ta en tur for å se etter dem.
Men; etter ytterligere 15 minutter kom de tilbake, smilende fra øre til øre. De måtte ha hjelp for å komme seg utav bilen, men de hadde endret oppfatrning om "de gamle bilene", ja
En artig opplevelse fra mai, den helgen eldstemann ble konfirmert;
Min gamle far (71) og svigerfar (64) har alltid gitt uttrykk for at de synes jeg kaster bort både tid og penger på "disse gamle bilene".
Solen skinte omkapp med den nyrike konfirmanten, og jeg hadde vært en snartur ute med Cat'en. Da jeg kom tilbake stod de klare begge to for en prøvetur.
De skled (vel, noe stive var de..) nedi, fikk strammet beltet - og avsted bar det. De ble borte både vel og lenge. Svigermor var rimelig sikker på at nå hadde dette vraket brutt sammen, og min giktbrudne mor mente at jeg kanskje burde ta en tur for å se etter dem.
Men; etter ytterligere 15 minutter kom de tilbake, smilende fra øre til øre. De måtte ha hjelp for å komme seg utav bilen, men de hadde endret oppfatrning om "de gamle bilene", ja
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Dårlig med svar på spørsmålet ditt her Are, men vi får ihvertfall utredet en del om trekk og eldres plager
Eneste tips jeg har om ditt opprinnelige spørsmål er å prate med Redline: http://www.redlinecomponents.co.uk/
Da jeg plukket min bil i småbiter i vinter fikk jeg utrolig god hjelp av Mick på overnevnte firma. Tror faktisk jeg vil strekke meg så langt som å si makan til kundeservice har jeg aldri opplevd. Hver gang jeg fikk en pakke fra Redline så ble jeg i tilegg positivt overrasket over prisen på delene.
Dette firmaet har vel også hatt service på bilen din tror jeg!
Eneste tips jeg har om ditt opprinnelige spørsmål er å prate med Redline: http://www.redlinecomponents.co.uk/
Da jeg plukket min bil i småbiter i vinter fikk jeg utrolig god hjelp av Mick på overnevnte firma. Tror faktisk jeg vil strekke meg så langt som å si makan til kundeservice har jeg aldri opplevd. Hver gang jeg fikk en pakke fra Redline så ble jeg i tilegg positivt overrasket over prisen på delene.
Dette firmaet har vel også hatt service på bilen din tror jeg!
X-Escort Mk II med Cosworth
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
X-Caterham Super Seven
X-Locost Seven
Dersom hjulvinkler og forinnger samt dempere er i orden kan det skjyldes hjul vektene (corner veights). som ikke er riktige.
Sjekk marktrykk på hver enkelt hjul og så putter man dette inn i en svær formel (som jeg ikke kan) og så justerer man fjørplatformene til vektene er ideelle
Sjekk marktrykk på hver enkelt hjul og så putter man dette inn i en svær formel (som jeg ikke kan) og så justerer man fjørplatformene til vektene er ideelle
Leie ut en C7? Så gal har man vært