Porsche Boxster 2.5

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

webmaster wrote:Mener å huske det var noen som snakket om at de ikke skulle ha Porschen på bane, men det var sikkert ikke deg...:-)
Kjøring på Gardermoen får passere, det sliter ikke så mye dekk og bremser osv - i tillegg til mindre fare for ublide møter med sandfeller og rekkverk :wink:
Det er egentlig bare et økonomisk spørsmål, å holde 2 biler med slitedeler til banekjøring blir rett og slett ALT for dyrt. F.eks. dekk og bremser forsvinner jo som dugg for solen, og det er GARANTERT billigere å drifte Impreza på bane enn Porsche (hvor deleprisene er tilpasset de med fetere lommebok).
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Ikke på bane ?
Har ikke jeg sett en videosnutt fra Haga-Boxsteren på Vålerbanen under CSM ?
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Så, så, det var sikkert bare for å inspisere banedekket...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Eller sandfella :shock:
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

henning wrote:Ikke på bane ?
Har ikke jeg sett en videosnutt fra Haga-Boxsteren på Vålerbanen under CSM ?
Joda, det har du. Jeg måtte jo prøve hvordan det var med Porsche på banekjøring. Men jeg lover at jeg ikke skal vise meg på Rudskogen eller Våler flere ganger i denne bilen :lol:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

hmhaga wrote:
henning wrote:Ikke på bane ?
Har ikke jeg sett en videosnutt fra Haga-Boxsteren på Vålerbanen under CSM ?
Joda, det har du. Jeg måtte jo prøve hvordan det var med Porsche på banekjøring. Men jeg lover at jeg ikke skal vise meg på Rudskogen eller Våler flere ganger i denne bilen :lol:
Hvorfor det ?
Boxster er vel vesentlig bedre egnet for banekjøring enn Impreza ?
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

henning wrote:Boxster er vel vesentlig bedre egnet for banekjøring enn Impreza ?
I bunn og grunn er den jo det, bilen har jo et mye større potensiale. Men sånn som Impreza'n er satt opp nå er den kjappere. Kraftigere motor, bedre bremser, stivere understell osv. I tillegg blir det et kostnadsspørsmål, å holde en Porsche med slitedeler for banekjøring blir rett og slett for dyrt for min lommebok, det samme gjelder eventuelt "snacks".

Skulle jeg hatt en Porsche for banekjøring hadde det uansett ikke blitt en Boxster. Gammel 80-talls Porsche er fysj og æsj, første aktuelle modell med moderne teknologi er 996 - og det er ALT for dyrt.

Så da så... :wink:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Skjønner det.
Kan ha mye glede av en Boxster utenfor banen også :D
'11 sDrive 35is
---------------------
Post Reply