75mod.2002.tii.(turbo) Solgt!!

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

75mod.2002.tii.(turbo) Solgt!!

Post by Morten H »

Er Ribba med Bur og Bøttestoler. Vekt 970kg med full tank :twisted:
Ny bygd motor. Sitter Coswort turbo og Data Sprut på den med Lapp topp, 15" hjul.+ Cup understell.048 Gate slicks.
323 skiver og Volvo Bremser forran og 2002 turbo bremser bak.
Standar diff(sveisa) og Gear kasse. Catchtank, Porche 911 pumpe,550 dyser,
Sinter clutch,+++++++
Bilen er hvit,men store M striper 8)
Måtte ha meg no som kan brukes på NSK treff og på BMW treff, da jeg har vokst i fra Gatebil:-)
Og det beste av alt, den har skilter :D
Se Kjøp/salg
Last edited by Morten H on 08 Aug 2006 07:46, edited 3 times in total.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
944 aass
Posts: 170
Joined: 23 Sep 2003 23:56
Location: Drammen

Post by 944 aass »

BMW 2002 Tii er vel ikke orginal med turbo?
Prøvde en slik en i 1986 trur jeg det var. Image

Husker BMW 2002 Turbo, da det var en slik en i nabolaget, da den kom (1975 hvis jeg ikke husker helt feil. Var bare 14 år)
Sikkelig grom vogn! Gikk styggfort.

Neste gromme er BMW 3.0 CSL i DTM utgave (Les racing)
Har hvert på Oldtimer grand prix og tatt disse bilene i nærmere øyesyn. :P
Image
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Utrolig barsk bil du har på gang der - men du sier at det sitter Cosworth turbo på den - mener du at hele motoren er fra Ford eller bare turboen?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

turbo

Post by Morten H »

webmaster wrote:Utrolig barsk bil du har på gang der - men du sier at det sitter Cosworth turbo på den - mener du at hele motoren er fra Ford eller bare turboen?
Er ettermontert Coswort turbo på Ombygd BMW 2.0l motor.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Tøff bil. Min første bil var en 2002.
Hva slags planer har du med bilen ?
Banekjøring ?
Historisk rally/challenge ?
Historisk racing ?
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Orker ikke løpe....
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

bmw

Post by Morten H »

henning wrote:Tøff bil. Min første bil var en 2002.
Hva slags planer har du med bilen ?
Banekjøring ?
Historisk rally/challenge ?
Historisk racing ?
Blir vell banekjøring først og fremst, og kunn til sommer bruk.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: bmw

Post by Morten H »

Impreza RX wrote:
henning wrote:Tøff bil. Min første bil var en 2002.
Hva slags planer har du med bilen ?
Banekjøring ?
Historisk rally/challenge ?
Historisk racing ?
Blir vell banekjøring først og fremst, og kunn til sommer bruk.
Da er bilen i Garagen!
Må kjøres inn etter litt overhalling(porting) så kjører på max 0,7bar nå.
Uvant uten servo og 4 gear :lol: men skal teste den pent på SS1 i morgen,
men no flatt jern må vente til ACR i slutten av August.
Selv med Intercooler så går den fort varm synes jeg i dag, men 27 varme i skyggen og mineralolje(for innkjøring) er vel litt av grunnen til det.
Oljekjøler trenger jeg, da den ikke har det grunnet trang plass ved oljefiltere,
så hvis noen har tipps om ossen og hvor jeg får tak i et sånt kitt med adapter og ny plasering av filter, så takker jeg for det.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Oljekjøler til en slik bil må da være nesten enkelt å få tak i...?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

kjøler

Post by Morten H »

webmaster wrote:Oljekjøler til en slik bil må da være nesten enkelt å få tak i...?
Har på BMW 8)
bytta Radiator og lagd store luftehull i pansere, så det hjalp bra :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Post Reply