Nürburgring 2016

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Nürburgring 2016

Post by webmaster »

Årets tur startet 29. mai, denne gang med lånt trekkvogn, modern's 2004 Mondeo. Den har bare gått drøyt 60000, så den trengte en tur. :)

Image

10 timer i bil pga helt stengt A1 pga en bro som hadde rast ned (!) var ikke en så god start.

Vi hadde et par dager før Granturismo 2016 skulle starte, så det ble bl.a. tid til en tur ned til Moseldalen.

Image
Image

Et og annet spennede var det å se ved hotellet også:

Image
Image
Image

Vask må også til:

Image

Og dekorering med startnummer:

Image

'Førermøtet' ble holdt på Ringwerk, og det var dessverre et fåtall av førerne som fikk med seg hva som ble sagt, beklageligvis ga det noen uheldige resultater for deltagerne de neste to dagene.

Image
Image

Det var 4-5 Lotuser med, her er to av dem :)

Image

Exigen oppførte seg eksemplarisk, helt til jeg kjente en (ny) vibrasjon opp Bergwerk, samtidig som eksoslyden ble litt høyere. Så da var det rett ned til en mekaniker vi kjenner:

Image

Det viser seg at noen tidligere har sveiset inn et lite avstandsstykke, i stål, mellom to rør i rustfritt stål... Det gikk ikke så bra:

Image

Men, det ble fikset og vi fikk kjørt litt til. Dessverre var det tidvis uvettig kjøring, forbipasseringer på høyre side, idiotkjøring og forbikjøring under gulflagg etc. Det medførte at banemannskapet nektet å utbedre skader på banen under gulflagg, og hvis noe skjedde ble banen stengt helt mens utbedringer ble foretatt. Av denne grunn (og eksosproblemet) ble det tidenes dyreste runder for min del, Inge og Jostein fikk kjørt litt mer, men veldig lite mtp at man hadde banen fra 8-17 i to hele dager. Når det samtidig ble regnvær på ettermiddagen begge dager ble det ikke mye Turistkjøring heller.

Men jeg rakk da å sette en ny bestetid, om enn med bare noen tideler! :) Endringen med mykere fjærer bak virket som håpet, bilen slukte ujevnheter (spesielt bortover langsiden) på en helt annen måte enn i fjor. Tommy, som også dukket opp der nede, fortalte at han hadde god effekt av den nye vingen i lange høyhastighetssvinger, og siden jeg har den samme vingen har nok jeg hatt det samme. Men litt vanskelig å si, ref. mykere fjærer.

Raskeste runde:



Hadde egentlig en god følelse på de rundene jeg hadde, så med noen flere hadde kanskje bestetiden blitt noe bedre. Virtual best på 8:18 iflg. Harrys.

Så var det tid for hjemtur.

Image

Litt sør for Bremen var det skjedd en ulykke, og vi stod stille i 2.5 timer. Gnghhhh!

Image

Men vi rakk middag og noe godt i glasset i Kiel, så vi overlevde det også. Søndag var det på tide å komme seg ned til ferga, ca. 1 mil fra hotellet. Det bruker vi som regel ikke så lang tid på, men denne gangen tok det 1.5 time med kø gjennom Kiel sentrum, pga en bussbrann! Vi rakk såvidt ferga (det kom én bil til etter oss), heldigvis.

I overkant mange utfordringer (les: problemer) denne gangen, men det blir sikkert bedre neste år! :)

PS: Vi møtte også Rune, med gul Elise her på forumet - hyggelig å sette et ansikt til navnet! :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Nürburgring 2016

Post by hmhaga »

Ser artig ut (men absolutt ikke noe underskrevne skal begi seg ut på)!
Har ikke Exige kompressor? Tror du kan spare en del tid på å droppe nedgiringer, og i stedet kjøre motoren på momentet den har. Da er det også lettere å konsentrere seg om andre oppgaver.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Nürburgring 2016

Post by webmaster »

Jo, den har det, men det er mer å hente oppover i registeret. Men jeg ser poenget ditt, og skal teste det ut. :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply