.....hvorfor disse kjeramiske bremseskivene er så hysterisk dyre?
Denne videoen forteller hvordan de lages, og jeg ser at det er en grunn til at de ksoter hva de gjør. Det er liksom ikke noe man dreier på bakrommet lissom en tid-og energikrevende prosess:
http://www.youtube.com/watch?v=Q_3PebbkGpo
Har du noen gang lurt på......
Har du noen gang lurt på......
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Har du noen gang lurt på......
Interessant!
Kunne godt tenkt meg slike på neste bil, men har lest noen stygge historier om folk som har ødelagt de etter en håndfull trackdays. Og er det noe man ikke bør være redd for så er det å bremse...
Kunne godt tenkt meg slike på neste bil, men har lest noen stygge historier om folk som har ødelagt de etter en håndfull trackdays. Og er det noe man ikke bør være redd for så er det å bremse...
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
Re: Har du noen gang lurt på......
Jeg hadde slike på en Porsche Turbo, og på RT12en , men jeg byttet til stål med en gang.
Det fungerer bedre for meg med gode gamle stål skiver, og de er ganske mye billigere enn carbon.
Det fungerer bedre for meg med gode gamle stål skiver, og de er ganske mye billigere enn carbon.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Har du noen gang lurt på......
Carbonceramiske skiver kan absolutt anbefales. Ikke er det så dyrt som man vil ha det til heller. Jeg bytta akkurat på Scuderia'n. Det ble ca 40 000,- omtrent det samme som stålskiver til den bilen. Carbonceramiske holder minst 5 ganger så legne ved banekjøring, og da er det jo faktisk god økonomi i det også
Jeg valgte "refurbished" skiver fra samme leverandør som leverer skiver til 599xx go Fxx. Det er en bytteskive ordning. Må levere inn de gamle skivene. Stammen (skiven) kan bygges opp mange ganger om de ikke blir fyskisk skadet.
Tenk på all uavfjærte vekst du sparer.....
Jeg valgte "refurbished" skiver fra samme leverandør som leverer skiver til 599xx go Fxx. Det er en bytteskive ordning. Må levere inn de gamle skivene. Stammen (skiven) kan bygges opp mange ganger om de ikke blir fyskisk skadet.
Tenk på all uavfjærte vekst du sparer.....
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Har du noen gang lurt på......
Men er ikke de skivene du har rene karbonskiver da? Ikke kjeramiske altså....?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Har du noen gang lurt på......
De er carbonceramiske Raymond
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)