Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!
Moderators:NoBrain, inge
-
TorAtle - Posts:469
- Joined:05 Mar 2003 15:26
- Location:Oslo
Post
by TorAtle » 02 Jul 2014 23:31
Interessant!
Kunne godt tenkt meg slike på neste bil, men har lest noen stygge historier om folk som har ødelagt de etter en håndfull trackdays. Og er det noe man ikke bør være redd for så er det å bremse...
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
-
Iceman
- Posts:1243
- Joined:02 Jan 2006 09:28
Post
by Iceman » 15 Jul 2014 13:09
Jeg hadde slike på en Porsche Turbo, og på RT12en , men jeg byttet til stål med en gang.
Det fungerer bedre for meg med gode gamle stål skiver,

og de er ganske mye billigere enn carbon.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
-
inge
- Posts:1433
- Joined:01 Mar 2003 10:23
- Location:Son
Post
by inge » 15 Jul 2014 16:36
Carbonceramiske skiver kan absolutt anbefales. Ikke er det så dyrt som man vil ha det til heller. Jeg bytta akkurat på Scuderia'n. Det ble ca 40 000,- omtrent det samme som stålskiver til den bilen. Carbonceramiske holder minst 5 ganger så legne ved banekjøring, og da er det jo faktisk god økonomi i det også
Jeg valgte "refurbished" skiver fra samme leverandør som leverer skiver til 599xx go Fxx. Det er en bytteskive ordning. Må levere inn de gamle skivene. Stammen (skiven) kan bygges opp mange ganger om de ikke blir fyskisk skadet.
Tenk på all uavfjærte vekst du sparer.....
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
-
rayb
- Posts:983
- Joined:11 Jul 2005 14:00
Post
by rayb » 15 Jul 2014 16:44
Men er ikke de skivene du har rene karbonskiver da? Ikke kjeramiske altså....?
-
inge
- Posts:1433
- Joined:01 Mar 2003 10:23
- Location:Son
Post
by inge » 15 Jul 2014 16:49
De er carbonceramiske Raymond
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)