I partier av banen med kurver og høydeforskjeller, vil en GPS med høyere oppdateringsfrekvens være den mest nøyaktige - det er jo ren matematikk.inge wrote:jeg ser størst forskjell i tallene når det går fort, i skarpe svinger og der vegitasjon og terreng hindrer sikt (til satelittene). På Flugplaz er det fem - seks km/t forskjell, i Bergwerk nesten 10....
Ringen neste
Re: Ringen neste
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Ringen neste
Tusen takk!
En video til:
Lars og undertegnede ute på opplæringsrunde rundt Ringen, med Erling på slep.
En video til:
Lars og undertegnede ute på opplæringsrunde rundt Ringen, med Erling på slep.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Ringen neste
Enda en runde fra siste turen til Nürburgring. Her "spiser" jeg Subaru, GT-R, GT3 RS 3.8, GT3 RS 4.0 og Ferrarier på løpende bånd Tracday med Pisteclub, da var det lov med forbikjøringer på begge sider. Ikke å anbefale egentlig... Forbikjøring på høyre side altså.
http://www.youtube.com/watch?v=I3Nw6mMx ... ure=colike
http://www.youtube.com/watch?v=I3Nw6mMx ... ure=colike
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Ringen neste
Bra filming/Kjøring !!webmaster wrote:Tusen takk!
Lars og undertegnede ute på opplæringsrunde rundt Ringen, med Erling på slep.
Fikk du no film fra da jeg lå forran deg ved Brunnchen ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Ringen neste
Yess, har vel et par klipp av deg tror jeg, skal få klippet sammen litt ymse.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Ringen neste
Ganske greit tempo gitt...inge wrote:Enda en runde fra siste turen til Nürburgring. Her "spiser" jeg Subaru, GT-R, GT3 RS 3.8, GT3 RS 4.0 og Ferrarier på løpende bånd Tracday med Pisteclub, da var det lov med forbikjøringer på begge sider. Ikke å anbefale egentlig... Forbikjøring på høyre side altså.
http://www.youtube.com/watch?v=I3Nw6mMx ... ure=colike
Forøvrig helt enig med det om forbikjøring på høyre side, det er ikke tingen.
PS: Fra Steilstreckekurve til gate er det faktisk bare 5 sekunder i din favør. Fra bridge til samme sving er det litt mer fordeler motorsterke biler gitt.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Ringen neste
Veldig kul video! Er lettere å forholde seg til kjøring og fart når det er mye andre biler der og man i tillegg har speedometer og lignende å se på. Svært bra kjørt også, de andre bilene så jo sjanseløse utinge wrote:Enda en runde fra siste turen til Nürburgring. Her "spiser" jeg Subaru, GT-R, GT3 RS 3.8, GT3 RS 4.0 og Ferrarier på løpende bånd Tracday med Pisteclub, da var det lov med forbikjøringer på begge sider. Ikke å anbefale egentlig... Forbikjøring på høyre side altså.
http://www.youtube.com/watch?v=I3Nw6mMx ... ure=colike
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Re: Ringen neste
Takk, takk Jeg synes også det er en underholdene video, men så er jeg kanskje ikke helt upartisk i denne sammenhengvids wrote:Veldig kul video! Er lettere å forholde seg til kjøring og fart når det er mye andre biler der og man i tillegg har speedometer og lignende å se på. Svært bra kjørt også, de andre bilene så jo sjanseløse utinge wrote:Enda en runde fra siste turen til Nürburgring. Her "spiser" jeg Subaru, GT-R, GT3 RS 3.8, GT3 RS 4.0 og Ferrarier på løpende bånd Tracday med Pisteclub, da var det lov med forbikjøringer på begge sider. Ikke å anbefale egentlig... Forbikjøring på høyre side altså.
http://www.youtube.com/watch?v=I3Nw6mMx ... ure=colike
Det var veldig morro og forholdene var ekstremt fine Fin temperatur i både luft og asfalt. En av de alder beste turene jeg har hatt til bilens Mekka
De eneste kjøretøyene som kjørte fra meg var rene racerbiler med slics, så nå begynner det å gå fort Uten hindrende trafikk er jeg nok godt under 8 minutter, men enda er det stort potensial til å få det til å gå fortere. Må bare få strammet opp understellet litt. Bilen føles litt "upresis" i sjikaner i 200+
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Ringen neste
Der kan du se... I det morsomste partiet er det ikke mye som skillerwebmaster wrote:Ganske greit tempo gitt...inge wrote:Enda en runde fra siste turen til Nürburgring. Her "spiser" jeg Subaru, GT-R, GT3 RS 3.8, GT3 RS 4.0 og Ferrarier på løpende bånd Tracday med Pisteclub, da var det lov med forbikjøringer på begge sider. Ikke å anbefale egentlig... Forbikjøring på høyre side altså.
http://www.youtube.com/watch?v=I3Nw6mMx ... ure=colike
Forøvrig helt enig med det om forbikjøring på høyre side, det er ikke tingen.
PS: Fra Steilstreckekurve til gate er det faktisk bare 5 sekunder i din favør. Fra bridge til samme sving er det litt mer fordeler motorsterke biler gitt.
Ennå tør jeg ikke holde "flatt jern", hverken mellom Flugplaz og Swedekruz eller i sjikanen oppi Kesselchen før Angstkurve (Mutkurve) eller opp fra Grossser Sprunghügel og over Pflansgarten II.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Ringen neste
Kult at jeg er med i starten av denne videoen.webmaster wrote: Ble ny bestetid også!
Bra kjørt Jørn, og grattis med ny bestetid.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Ringen neste
Hehe, hjelper med litt drahjelp i starten vet du...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no