Lotus
Lotus
http://www.youtube.com/watch?v=bfm31TvFI0M
Lotus er kansje Engelsk, men de har måttet hente hjelp hos Ferrari og Porsche, (ikke rart jeg liker Evora´en.)
Gleder meg til å se hva som kommer ut av Lotus de kommende årene, nå som italienerne og tyskerne styrer skuta.
Lotus er kansje Engelsk, men de har måttet hente hjelp hos Ferrari og Porsche, (ikke rart jeg liker Evora´en.)
Gleder meg til å se hva som kommer ut av Lotus de kommende årene, nå som italienerne og tyskerne styrer skuta.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Lotus
Den nye 2012 Lotus Exige S burde også appelere til deg. Se http://www.lotuscars.com/gb/our-cars/cu ... ge/exige-s og klikk på "Play Video"-linken.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Lotus
http://www.lotuscars.com/se/our-cars/future-range/elan
http://www.lotuscars.com/se/our-cars/fu ... nge/esprit
Kan tydelig se at Italienene fra Ferrari, har vært med på å designe de nye Lotusene.
To nydelige biler som jeg gjerne skulle hatt stående i garasjen, men de kommer nok til å koste skjorta.
Selv den Nye http://www.lotuscars.com/se/our-cars/fu ... elise-2015 ser bra ut i forhold til den gamle Elisen.
Blir artig å følge Lotus i årene som kommer.
http://www.lotuscars.com/se/our-cars/fu ... nge/esprit
Kan tydelig se at Italienene fra Ferrari, har vært med på å designe de nye Lotusene.
To nydelige biler som jeg gjerne skulle hatt stående i garasjen, men de kommer nok til å koste skjorta.
Selv den Nye http://www.lotuscars.com/se/our-cars/fu ... elise-2015 ser bra ut i forhold til den gamle Elisen.
Blir artig å følge Lotus i årene som kommer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Lotus
De må jo være ganske så bra, da det er ganske så mange her inne som har en Lotus.Linder wrote:Hadde vært skøy om lotus begynte å lage gode biler
Framtiden til Lotus ser lys ut, nå som Italienene fra Ferrari har tatt over.
Mange spennende modeller på gang fra Lotus, så får vi se om de klarer å selge eller går dunken.
http://www.lotuscars.com/se/our-cars/fu ... nge/esprit (Nydelig).
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Lotus
At "Ferrari har tatt over Lotus" er både litt upresist og å ta litt hardt i. Ja, det er en god del mennesker i ledelsen hos Lotus som har fortid forskjellige steder i Fiat-systemet, men jeg har litt vanskelig for å se at dette er et kvalitetsstempel i seg selv. Jeg mener, de jobber jo ikke for hverken Ferrari (Bahar selv, Coco og Rosato) eller Alfa Romeo (Kalbfell) lengre.Iceman wrote:Framtiden til Lotus ser lys ut, nå som Italienene fra Ferrari har tatt over.
Det Bahar er jækla god til er markedsføring. Han har jo personlig stått bak pimpingen/horingen av både Ferrari og Red Bull, uten at produktene i seg selv er blitt noe annerledes. Tror ikke det var det overprisede koffeinsukkervannet som gjorde Sebastian Vettel til verdensmester (i hvert fall ikke direkte), og det er ikke t-skjortene du får kjøpt på Ferrarishopen på Linate, i Milano og i Venezia som gjør Ferrari legendarisk. Bahar er en ekte blåruss, uten at det nødvendigvis er noe negativt for Lotus. Jeg tror det kan bli bra, men det skyldes i så fall ikke "Ferrari-folkene" alene. Det er vel heller ikke noe poeng i å forvandle Lotus til noe annet enn det er og kaste 60 år med spektakulær historie på dynga.
Ut over dette blir vel Lotus' nye modeller som morsomme fotnoter å regne i dette landet der plastkvaliteten i dashbordet, mengden knirking i setene og hva naboen kjører er viktigere enn allverdens kjøreegenskaper, moro bak rattet og pasjon. Men men. Noe skal man jo bry seg om mellom dette og det neste apatiske bilkjøpet.
Jeg driver forresten og sparer til ny saltlakebil. Den jeg har blinket meg har det vært masse Ferrari-folk involvert i, og dessuten er den designet av Giugiaro. Det ligger ca. 30 stk. på finn.no, og de koster fra 5.000 og oppover. Namedropping er moro, men ikke så meningsfylt.
Re: Lotus
Jepp. Er litt i tvil om det blir 1242 ccm big block eller den mer normale 1108 ccm-varianten med single point injection. Decisions, decisions ...
Re: Lotus
Jeg forstår godt at man ikke ønsker å bruke sin Lotus (on topic) vinterhalvåret, men en Giulietta bør da vel fungere på vinteren
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Lotus
Blir litt off topic dette her, men jeg skal være kjapp
Giulietta'n fungerer aldeles utmerket på vinteren, er lett å holde ren og bruker lite bensin og alt det er, men jeg pendler over 30 mil i uka og bilen er jevnlig tur/retur København. Slitasjen på bilen er helt hinsides i saltlaka i den til tider hysteriske Oslotrafikken, og full kasko med 36.000 km kjørelengde koster en smule. En Punto bruker enda mindre bensin enn Giuliettaen, og med kun ansvarsforsikring og en innkjøpspris på ca. 10-15.000 går regnestykket opp til min fordel.
Dessuten er Punto jævli tøft for oss som er over middels utstyrt fra før
Giulietta'n fungerer aldeles utmerket på vinteren, er lett å holde ren og bruker lite bensin og alt det er, men jeg pendler over 30 mil i uka og bilen er jevnlig tur/retur København. Slitasjen på bilen er helt hinsides i saltlaka i den til tider hysteriske Oslotrafikken, og full kasko med 36.000 km kjørelengde koster en smule. En Punto bruker enda mindre bensin enn Giuliettaen, og med kun ansvarsforsikring og en innkjøpspris på ca. 10-15.000 går regnestykket opp til min fordel.
Dessuten er Punto jævli tøft for oss som er over middels utstyrt fra før
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Re: Lotus
Luigi wrote:At "Ferrari har tatt over Lotus" er både litt upresist og å ta litt hardt i. Ja, det er en god del mennesker i ledelsen hos Lotus som har fortid forskjellige steder i Fiat-systemet, men jeg har litt vanskelig for å se at dette er et kvalitetsstempel i seg selv. Jeg mener, de jobber jo ikke for hverken Ferrari (Bahar selv, Coco og Rosato) eller Alfa Romeo (Kalbfell) lengre.Iceman wrote:Framtiden til Lotus ser lys ut, nå som Italienene fra Ferrari har tatt over.
Det Bahar er jækla god til er markedsføring. Han har jo personlig stått bak pimpingen/horingen av både Ferrari og Red Bull, uten at produktene i seg selv er blitt noe annerledes. Tror ikke det var det overprisede koffeinsukkervannet som gjorde Sebastian Vettel til verdensmester (i hvert fall ikke direkte), og det er ikke t-skjortene du får kjøpt på Ferrarishopen på Linate, i Milano og i Venezia som gjør Ferrari legendarisk. Bahar er en ekte blåruss, uten at det nødvendigvis er noe negativt for Lotus. Jeg tror det kan bli bra, men det skyldes i så fall ikke "Ferrari-folkene" alene. Det er vel heller ikke noe poeng i å forvandle Lotus til noe annet enn det er og kaste 60 år med spektakulær historie på dynga.
Ut over dette blir vel Lotus' nye modeller som morsomme fotnoter å regne i dette landet der plastkvaliteten i dashbordet, mengden knirking i setene og hva naboen kjører er viktigere enn allverdens kjøreegenskaper, moro bak rattet og pasjon. Men men. Noe skal man jo bry seg om mellom dette og det neste apatiske bilkjøpet.
Jeg driver forresten og sparer til ny saltlakebil. Den jeg har blinket meg har det vært masse Ferrari-folk involvert i, og dessuten er den designet av Giugiaro. Det ligger ca. 30 stk. på finn.no, og de koster fra 5.000 og oppover. Namedropping er moro, men ikke så meningsfylt.
Hehe...... Skulle vært diplomat du Luigi....Ligger mye mellom linjene her...
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83